از لشگرکشي مجازي تا گاندوسازي

«آرمان ملي»از تخريب هدفمند دولت گزارش مي‌دهد
از لشگرکشي مجازي
تا گاندوسازي
آرمان ملي- سهيل ثابت: تخريب دولت حسن روحاني از سال 92 تاکنون کليد خورده و مخالفان قسم خورده دولت تا زمينگير کردن دولت از پا نخواهند نشست و در اين راستا از هيچ گونه تخطئه و سياه‌نمايي نيز باکي ندارند. از اين روست که با هر ابزاري دولت مورد هدف قرار مي‌دهند. گاه در مجلس، گاهي با انتشار توئيت در فضاي مجازي و گاهي هم با ساخت برنامه تلويزيوني و فيلم و سريال. جالب اينجاست مسئولان کشور همه را به وحدت و انسجام دعوت مي‌کنند، اما دلواپسان به احتجاج خود عمل مي‌کنند. ساخت وتوليد گاندو2 را مي‌توان از همين رويکرد دانست.


تسويه حساب سياسي
دلواپسان خيلي خوب بلدند که از آب گل آلود ماهي بگيرند و در هر موضوعي با ربط يا بي‌ربط اهداف و منويات خود را دنبال کنند. هر چند نمونه‌هاي بسياري از اين نوع رويکرد اين جماعات وجود دارد، اما تازه‌ترين عملکرد آنها در خصوص دستگيري روح‌ا... زم موسس شبکه معاند و ضد انقلاب آمدنيوز است که رسما مسئولان دولتي را به همکاري با اين شخص ضد انقلاب متهم کرده‌‌اند. در شرايطي که سخنگوي قوه قضائيه رسما اعلام کرده «تا امروز غير از خود روح‌ا‌... زم فرد ديگري از بخش‌هاي مختلف چه در دولت و چه در قوه‌قضائيه و چه در نيروهاي مسلح بازداشت نشده و توصيه‌ام اين است که انگشت اتهام به سمت يکديگر روانه نکنيد»، با اين وجود جريانات مخالف دولت ماجراي دستگيري زم را وجه‌المصالحه‌اي براي تسويه حساب سياسي قرار داده‌اند تا از اين طريق دولت را هدف حمله و اتهام قرار دهند. اين را مي‌توان در برخي اظهارات دلواپسان ديد که آشکارا مقامات دولتي را به ارتباط با آمدنيوز متهم مي‌کنند. محمدجواد کريمي قدوسي نماينده دلواپس مشهد که بارها دولت را تخريب و مورد اتهام قرار داده در توئيتي نوشته است: «دستگيري‌هاي صورت گرفته در حوزه نهاد رياست جمهوري در ارتباط با آمدنيوز بايد براي مردم روشن شود. نقش حسام‌الدين آشنا، مسئول اتاق عمليات رواني دولت در ماجراي آمدنيوز بايد مورد توجه قرار گيرد». حميد رسايي نماينده سابق مجلس در اين باره در توئيتر خود با اشاره به کناره‌گيري پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني رياست جمهوري نوشته است: «سوال افکار عمومي اين است که چرا ‎پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر حسن روحاني بلافاصله بعد از دستگيري ‎روح‌‌ا... زم عزل شد؟» هر چند حسام‌الدين آشنا مشاور رئيس‌جمهور به اين اظهارات واکنش نشان داد و در توئيتر خود خطاب به دلواپسان نوشت: «با شيوه آمدنيوز لجن‌پراکني نکنيد.» چه بسا آنهايي که افراط‌گرايانه و يکجانيه دولت را متهم مي‌کنند خودشان نيز در چنين مسائلي دخيل بوده باشند. با اين حال آنطور که پيداست حيات دلواپسان در گل‌آلود کردن آب و صيد ماهي خودشان است و آنها در شرايط عادي نمي‌توانند تنفس کنند. گاهي مساله دوتابعيتي‌ها را پيش مي‌کشند؛ گاهي اکثريت مجلس را به خيانت و فروپاشي متهم مي‌کنند؛ گاهي به دلايل واهي به رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه مي‌تازند و روز ديگر مساله آمدنيوز را که مساله‌اي ملي است در حد تعلقات جرياني خود پايين آورده و با استفاده از آن به دولت و جريان حامي برچسب‌هاي ناصواب مي‌زنند. لذا لزوم ورود و پيگيري دستگاه قضايي ضروري مي‌نمايد.
ادامه تخريب دولت با گاندو2
صداسيما همواره از دستگاه‌هايي بوده که در تخريب و سياه‌نمايي دولت تلاش کرده از سايرين عقب نماند و هميشه به عنوان ارگان رسانه‌اي دلواپسان دولت را بدون دليل موجه و صرفا به دليل گرايشات جناحي مورد هجمه قرار داده است. نمونه بارز اين تخريب‌ها را مي‌توان در ساخت و پخش سريال پر انتقاد گاندو دانست که از سوي بسياري از کارشناسان و توده مردم مورد انتقاد قرار گرفت و تنها توانست رضايت خاطر برخي حاميان دلواپسان را فراهم آورد. پر واضح است همانطور که دلواپسان مفهومي به نام منافع ملي را درک نمي‌کنند که براي آن مابه‌ازا بيابند صداوسيما نيز به عنوان رسانه‌اي که بايد ملي باشد، با قرار دادن تريبون خود در اختيار جريان مخالف دولت اين رسانه را به رسانه‌اي جناحي و باندي تبديل کرده به نحوي که مخاطبان آن بسيار کمتر از شبکه‌هاي اجتماعي شده است. با اين حال خبر مي‌رسد که با دستگيري روح‌ا... زم سر شبکه معاند و ضد انقلاب آمدنيوز مدير پخش گروه فيلم وسريال شبکه3 سيما از قطعي شدن فصل دوم اين سريال با محوريت موضوع روح‌ا... زم خبر داده است. هر چند پيشنهاد اين طرح را اولين بار مجتبي اميني تهيه‌کننده سريال گاندو درصفحه توئيتر خود اعلام کرد و نوشت: «در جريان پياده‌روي اربعين و با انتشار خبر دستگيري روح‌ا... زم، اينقدر زائران در چند ساعت گذشته براي فصل جديد پيشنهاد دادند که متعجب شديم. اگر نمي‌دانيد بدانيد: همکاران جناب زم در داخل کشور که به رسوا شدن نزديک مي‌شوند، سوژه‌هاي جذاب‌تري هستند.» با اين تفاسير و آنچه که از گاندو1 شاهد بوديم مسلما از هم اکنون مي‌توان فهميد گاندو2 چگونه خواهد بود. قطع به يقين تلاش مسئولان اين سريال براي تخريب مجدد دولت خواهد بود که در شرايط فعلي جاي تعجب دارد.