شاهکار مدیریتی چک پول های جدید!

آدم کشی  صهیونیست ها  برای تفریح
ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌داد نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را از پشت سر و در حالی که وی دستان خود را بالا گرفته و با فاصله زیاد در حال دور شدن است، هدف قرار می‌دهند. آن طور که در این ویدئو مشخص است، نظامیان  صهیونیست  ابتدا به این جوان فلسطینی که کارت تردد مخصوص فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، می‌گویند که حق عبور ندارد و باید از آن نقطه دور شود. این جوان در حالی که دستانش را  بالا گرفته، دور می‌شود. با وجود این، صهیونیست‌ها برای تفریح به سمت این جوان تیراندازی می‌کنند. این ویدئو بازتابی جهانی داشت و پایگاه «هاآرتص» هم نوشته که در تحقیقات مربوط به این تیراندازی مطرح شده است که به نظر می‌رسد این نظامیان «برای تفریح» به سمت جوان فلسطینی شلیک کرده‌اند.
 
تهران – رم به قیمت تهران - مشهد!
قیمت های سرسام آور و البته بدون تعرفه پروازها در کشورمان چند وقتی است که سوژه بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری ها شده است. به تازگی هم در فضای مجازی تصویر مقایسه قیمت بلیت تهران - رم و تهران - مشهد بازتاب زیادی داشته است. در این مقایسه می بینیم که قیمت بلیت تهران - رم؛ حدود یک میلیون و 300 هزارتومان و بلیت تهران - مشهد، یک میلیون و 100 هزارتومان است! برخی کاربران بر این باورند که به زودی قیمت پروازهای داخلی از پروازهای خارجی گران تر خواهد شد. کاربری نوشت: «پروازهای خارجی با این گرونی دلار خالی است و با توجه به عرضه و تقاضا یقینا میشه اون هارو ارزون تر تهیه کرد ولی پروازهای داخلی هنوز کلی متقاضی داره.» کاربر دیگری نوشت: «معلومه این نرخ مربوط به مناسبت هایی است که مسافر بیشتری می ره مشهد والا نرخ اصلی این نیست .»
 


درآمد تایلند از زالو برابر صادرات نفت ایران؟!
«کشور تایلند فقط از طریق «صادرات زالو» درآمدی معادل صادرات نفت ایران از آن خود کرده است!» اینفوگرافی این خبر خیلی زود در فضای مجازی منتشر و به سرعت در بین صفحات کاربران بازنشر شد. بسیاری از کاربران با توجه به داده های همین اینفوگرافی ارزش صادرات زالو در تایلند را از صادرات نفت ما به مراتب کمتر دانستند. کاربری نوشت: «توی این اینفو زده که کل گردش مالی زالو تو دنیا ٢٠٠ میلیون دلاره که این رقم در مقابل فروش نفت کشورمون عددی نیست.» کاربر دیگری نوشت: «به مقدار صادراتش کاری ندارم ولی همین موضوع نشون میده که خیلی چیزها رو میشه صادر کرد و ارز آوری داشت فقط باید همت کرد.»کاربر دیگری هم نوشت: «ماهم چند تا زالوی اقتصادی که پول ملت رو مکیدن صادر کردیم.» کاربری هم نوشت: «ما می تونیم در صادرات داروهای گیاهی رکورد خوبی رو ثبت کنیم به شرطی که مسئولان بهش بها بدن و از اون حمایت کنن.»‍
 
رو دست کاربران به فیک نیوز
یکی دیگر از ویدئوهایی که  مورد توجه کاربران قرار گرفت ویدئویی بود که در شرح آن ادعا شده بود: «رنگ کردن نخود و فروش آن به جای نخود فرنگی»! اما با کمی تحقیق می توان به شایعه بودن این ادعا پی برد. برخی کاربران این ویدئو را منتشر کردند و شرح صحیح آن را نوشتند. در شرح صحیح این ویدئو آمده است که : «این ها نخود نیستن و گندم هستن. ویدئو هم مربوط به ایران نیست. بذر و دانه های گندم رو قبل از کاشتن، به این مواد آغشته می کنن که هم بذر دچار آفت نشه و هم پرنده ها دانه های گندم رو نخورن. به این کار میگن تیمار بذر گندم.» کاربری نوشت: «امان از فیک نیوزها و بازنشرکننده های کورکورانه که با انتشار این خبرهای فیک فقط به دنبال ناامن کردن فضای ذهنی آدم ها هستن.»
 
شاهکار مدیریتی چک پول های جدید
به تازگی چک پول های 50 هزار تومانی با اندازه جدید رونمایی شده و قرار است به زودی به شبکه پولی وارد شوند اما این چک پول ها نیامده حاشیه ساز شدند. بنا بر ادعای کاربران در فضای مجازی اندازه چک پول های۵۰ هزار تومانی جدید باعث شده بسیاری از بانک ها برای قراردادن آن ها در دستگاه های ATM با مشکل مواجه شوند. به نظر می رسد چک پول های جدید نسبت به قدیمی ها بزرگ تر هستند و ماشین های پرداخت اتوماتیک (ATM) برای این اندازه کارایی ندارند. بسیاری از کاربران به این تصمیمات بدون تفکر و خلق الساعه واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «مگه چاپ چک پول به همین راحتی و بدون بررسی صورت می گیره که یه همچین موضوع مهمی رو نادیده بگیرن؟!»
 
انگشت شکسته ای که یک دانش آموز را کشت!
دیروز در فضای مجازی خبری که مربوط به مرگ دانش آموزی به خاطر قصور پزشکی بود بازتاب زیادی داشت. ماجرا از این قرار بوده که انگشت پسری به نام «سهراب» در مدرسه آسیب می بیند و به تشخیص پزشک متخصص ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار می گیرد اما به دلیل قصور پزشک بیهوشی و مجهز نبودن اتاق عمل، دانش آموز آسیب دیده به هوش نمی آید. برخی کاربران این اشتباهات پزشکی را مرتبط با پزشکان سهمیه ای دانستند و برخی هم از حقوق بالای پزشکان نوشتند. کاربری نوشت: «مسئولیت پزشکان که ممکنه به خاطر یک اشتباه جون یک نفر رو بگیره و مرتکب قتل غیر عمد میشه خیلی زیاده و به نظرم این مسئولیت بالا مستلزم حقوق بالاتری از بقیه کارها هم هست.» کاربر دیگری نوشت: «کاش نظام پزشکی یا هر سازمان دیگه ای که مسئوله آماری از تعداد اشتباهات پزشکی در سال بده.»