هزار ادعای تکذیب شده، هزار حرف بی‌سند و هزار جنجال پر هزینه...

پُشتِ پایداریچی‌ها به کجا گرم است؟!
آفتاب یزد- گروه سیاسی:‌ مدتی قبل؛ خبرگزاری فارس در خبری کوتاه از قول ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی مجلس می‌نویسد: «نفوذی‌های وزارت نفت زمینه‌ساز توقیف «گریس۱» بودند! در این شرایط حساس وزارت نفت پاشنه آشیل کشور است و دشمن روی این وزارت‌خانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. دو پرونده‌ای که اخیرا برای این وزارت‌خانه باز شد یکی همان دستگاه کارتخوانی بود که در دفتر وزیر پیدا شد و پرونده دیگری که برخی نهاد‌ها آن را مطرح کردند، دستگیری خانمی بود که اطلاعات مشتریان ما در این شرایط تحریمی را به دشمن می‌فروختند. نفتکش گریس۱ (آدریان دریا) هم که در جبل‌الطارق توقیف شد نیز از طریق لو رفتن اطلاعات آن از سوی نفوذی‌های وزارت نفت بود و از همین رو دشمن اشراف کامل بر روی این وزارت‌خانه پیدا کرده است.»
روزنامه آفتاب یزد وقتی پیگیر شد به پاسخی قابل تامل و اندکی عجیب برمی‌خورد زیرا نماینده‌ای که از او به صراحت نقل قول کرده بودند که جاسوس‌ها مسیر «گریس۱» را لو داده‌اند به ما می‌گوید: برای حرف‌هایی که زده‌ام هیچ سند و مدرکی ندارم!
> درباره جبهه پایداری


جبهه پایداری انقلاب اسلامی معروف به جبهه پایداری، جریانی اعتقادی - سیاسی است که پس از وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۸۸) و خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد و مطرح شدن جریان انحرافی اعلام موجودیت کرد. در این جبهه افرادی از همکاران قبلی دولت‌های نهم و دهم، برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، برخی اعضای قرارگاه عمار و تعداد دیگری از شخصیت‌های مطرح سیاسی حضور دارند. جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۰ تشکیل و مجوز فعالیت این جبهه در اول مهر سال ۹۳ از سوی وزارت کشور صادر شد.
> سه چهره شاخص جبهه پایداری
در بین 10 چهره خاص مجلس هشتم!
مهدی کوچک زاده و دعواهایش: نمی‌توان چهره‌های خاص مجلس را شمرد و نامی از مهدی کوچک زاده نبرد. او اوایل مجلس هفتم هم با دعوایی که با خبرنگار یک روزنامه اصلاح‌طلب داشت معروف شد. اصطکاک‌های کوچک زاده با علی مطهری در مجلس هشتم دیدنی و شنیدنی هستند. در یکی از جلسات علنی علی مطهری اشاره کرد که قبلا با کوچک زاده همکلاس بوده و در دوره دبیرستان او را «کوچکف روسی» صدا می‌کردند. این سخن منجر به عصبانیت کوچک زاده و پرتاب یکی از اشیا دم دستش به سمت مطهری منجر شد. همان روز وقتی از صحن علنی بیرون آمد در حاشیه جلسه با خبرنگاران جر و بحث کرد. ژست‌ها و تصاویری که از عصبانیت‌های کوچک زاده در صحن علنی مطرح شده است گاهی سوژه رسانه‌های غربی هم شده است.
روح الله حسینیان و استعفایش: در دی ماه سال ۸۸ روح الله حسینیان نامه استعفایش را به هیئت رئیسه داد. این نامه البته قبل از آنکه به مقصد اصلی خود در هیئت رئیسه مجلس برسد سر از رسانه‌ها درآورد. رسانه‌ها از ارتباط این استعفا با انتصاب حجت الاسلام قاضی عسگر به عنوان سرپرست حجاج ایرانی خبر دادند. حسینیان بعدها صراحتا گفت استعفایش مربوط به این قضیه نبوده است هر چند وقتی صحبت از انتصاب قاضی عسگر شد حرفهایی داشت.
کریمی قدوسی و افشاگری‌هایش: کریمی قدوسی یکی دوبار در مجلس صحبت‌هایی کرد که او را به یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های مجلس تبدیل کرد. صحبت او از اعدام سران فتنه یکی از آن‌ها بود. اما آنچه که این نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی را بیشتر از متن به حاشیه کشاند افشاگری او درباره ارتباط برخی نماینده‌های مجلس در تخلف بانکی سه هزارمیلیاردی بود. قدوسی در فهرست نماینده‌هایی که نام برد، نام عضو کمیسیون امنیت ملی را هم ذکر کرد که این صحبت او منجر به گلایه این نماینده مجلس از وی شده بود.
> جنجال‌‌دوستان مجلس دهم
بعد از چهره‌های غوغاسالاری که مجلس نهم را به جایگاهی برای جنجال و سروصدا تبدیل کرده بودند و مردم به آنها در انتخابات مجلس دهم «نه» گفتند، به نظر می‌آید که حالا برخی نمایندگانی که از نظر فکری به آنها نزدیک‌ترند حسابی جای آن‌ها را خالی دیده‌اند؛ برهمین اساس همه سعی خود را می‌کنند تا پرچم‌دارشان معرفی شوند. اما این نمایندگان چه کسانی هستند؟
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی است که از مجلس هشتم در این جایگاه قرار دارد. او اگرچه رسما عضویتی در جبهه پایداری ندارد و همیشه هم پیوستگی و ارتباط با آنها را تکذیب کرده‌ است اما از نظر فکری به شدت به این گروه تشکل اصولگرا نزدیک است؛ به گونه‌ای که کمتر کسی او را از این جریان جدا می‌داند و افرادی که با او مخالف هستند خود به خود او را عضو این حزب می‌دانند. این نماینده اصولگرا جزو جنجالی‌ترین چهره‌های حال حاضر مجلس است و معمولا مشهور است به اینکه مباحثی را مطرح می‌کند اما مستند نیستند و در بیشتر موارد تایید نمی‌شوند؛ حضور یک جاسوس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نامه‌نگاری ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا از جمله این موارد بودند که به وسیله وزارت امور خارجه تکذیب شدند. کریمی‌قدوسی همچنین در اولین سالگرد حضور روحانی در جایگاه ریاست‌جمهوری او را متهم به «دادن اطلاعات مهم فقهی به انگلستان» کرد. او همچنین استفاده از کلیدواژه «اعتدال» به‌وسیله دولت را برنامه‌ای برای براندازی دانسته است. این نماینده اصولگرای مجلس از مخالفان اصلی توافق هسته‌ای در مجلس نهم بود و با روی کار آمدن دولت‌ روحانی از شاخص‌ترین چهره‌های مخالف با سیاست‌های رئیس‌جمهور در مجلس است. علاوه بر اینکه اوگاه اظهارنظرهای فردی علیه دولت و به‌ویژه وزارت امور خارجه دارد در همه طومارنویسی‌ها و تجمعات و جنجال‌ها در مجلس برای اعلام مخالفت عضو موثر بوده است. کریمی‌قدوسی تحصیلکرده رشته حقوق است و قبل از نمایندگی مسئول یک نهاد مردمی خراسان رضوی بوده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر که در کمیسیون برنامه و بودجه عضویت دارد یکی از شاخص‌ترین این چهره‌هاست. او که حضور در مجلس نهم را هم در کارنامه دارد این روزها در غیاب چهره‌های شاخص عضو جبهه پایداری به یکی از پررنگ‌ترین لیدرهای این جریان فکری بدل شده است. اگرچه او هیچ‌گاه عضویت رسمی در این جبهه نداشته است. لایحه، مصوبه و طرحی نیست که دولت به صحن مجلس بفرستد و او به راحتی از کنار آن عبور کند. او پیش از نمایندگی مجلس فرماندار ویژه کاشان در دوره احمدی‌نژاد بوده است.
نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس است که عضویت مستقیم در جبهه پایداری دارد. او که در مجلس نهم هم حضور داشته مسئولیت این حزب اصولگرا را در مشهد برعهده دارد. این نماینده اصولگرای مجلس شاخص‌ترین چهره جبهه پایداری در مجلس است و از منتقدان اصلی سیاست‌های دولت به حساب می‌آید. او در پهن کردن طومار علیه لوایح چهارگانه جز نفرات اصلی بود. پژمانفر پیش از این رئیس حوزه علمیه خراسان بوده است.
مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که از منتقدان اصلی با برنامه هسته‌ای دولت و به شدت با CFT و تصویب لوایح چهارگانه مخالف است. این نماینده اصولگرا هم مواضعی نزدیک به جبهه پایداری دارد اما با اصرار زیادی تاکید می‌کند که عضویت در این جبهه ندارد و در اولین ماه‌های حضور در مجلس به انتقاد از خبرنگارانی پرداخت که او را عضو جبهه پایداری معرفی کرده بودند. ذوالنوری با طرح موضوع حضور 2500 دوتابعیتی در سطوح بالای دولت گفته بود هرزمان لازم باشد مدارک این ادعا را منتشر می‌کند اما با وجود تکذیب این موضوع از طرف وزارت اطلاعات، تا به حال مدارکی ارائه نکرده است.
احمد سالک، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری است. او نماینده اول، سوم، چهارم، نهم و دهم مجلس بوده که از منتقدان سیاست‌های دولت هم در عرصه سیاست‌خارجی و هم فرهنگی است.
محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری است اما با وجود اینکه قرابتی با جبهه پایداری ندارد در بسیاری از موارد از نظر فکری در خط آنها قرار می‌گیرد. او در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعلام خروج از برجام نسخه‌ای از این توافق را به صورت نمادین به آتش کشید. او در مجالس چهارم، هفتم و هشتم حضور داشته است.
سیدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم گرچه عضو جبهه پایداری نیست اما از نظر فکری به آنها نزدیک است. او پیش از این در مجلس هشتم هم حضور داشته و علاوه بر مخالفت با سیاست‌های دولت از منتقدان محمدجواد ظریف به حساب می‌آید. ابطحی پیش از این هم در رای اعتماد به وزرای دولت در مخالفت با ظریف صحبت کرده بود و او را «آقای برجام» خواند. همچنین از جمله نمایندگانی بود که در آتش زدن پرچم و توافق برجام در پی خروج آمریکا و پهن کردن طومار در مجلس در مخالف با لوایح چهارگانه حضور داشته است. ابطحی همچنین در جریان بررسی لایحه CFT و مخالفت با بررسی و تصویب آن در مجلس به تریبون جلوی هیئت‌رئیسه مجلس رفت و در اعتراض به این اتفاق آیین‌نامه داخلی مجلس را پاره و به سمت هیئت‌رئیسه و لاریجانی پرتاب کرد.
سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مخالفان سیاست‌های دولت و لوایح چهارگانه است. او که پیش از این در مجالس هشتم و نهم هم حضور داشته تلاش می‌کند که مخالفت‌های متفاوتی داشته باشد و آنچنان در برنامه‌ریزی‌های عملی دیگر اصولگرایان تندرو مشارکت شفاف نمی‌کند.
جمشید جعفرپور، نماینده لارستان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری به حساب می‌آید علاوه بر مخالفت با سیاست‌های دولت در عرصه سیاست خارجی و همچنین فرهنگی منتقد است. او پیش از این در مجلس نهم هم حضور داشته است.
محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس او از اصولگرایان تندرو در مجلس به حساب می‌آید که علاوه بر مخالفت با لوایح چهارگانه موضوع رئیس‌جمهور نظامی را هم مطرح کرد. با طرح این موضوع از طرف او که از اعضای جمنا به حساب می‌آید موضوع تلاش برای استعفای روحانی مطرح شد. پورمختار همچنین در مجلس نهم رئیس کمیسیون اصل 90 بود، پیش از این هم در سپاه فعال بوده است.
نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن از نظر فکری و رویکردی نزدیک به جبهه پایداری است. او از جمله پرسروصداترین نمایندگان در مجلس است که روزی با گلابی خوردن و روزی با پوشش خاص سوژه رسانه‌ها می‌شود. البته همه پررنگ بودن نقش او مربوط به سروصدا در مجلس و مخالفت با سیاست‌های دولت خلاصه نمی‌شود بلکه گه گاه صحبت‌های او هم جنجال‌آفرین می‌شود.
عباس گودرزی، نماینده بروجرد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وجود اینکه اولین تجربه حضور در مجلس را دارد اما در مخالفت‌ها با سیاست‌های دولت به شدت فعال است. او از مخالفان لوایح چهارگانه است و در جریان آتش زدن برجام و طوماربازی در مجلس فعال بود. او مورد حمایت محافظه‌کاران و اصولگرایان خاص در حوزه انتخابیه خود بوده و از نظر فکری نزدیک به جبهه پایداری است.
> حکایت کریمی قدوسی از همه شنیدنی‌تر است!
هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید! تکذیب بشود یا نشود او قرار نیست از حرفی که زده کوتاه بیاید. جایی هنوز نشنیده‌ایم که پای او به جایی باز شده باشد و شاید یکی از صدها دلیلی که معتقدیم باید مشخص شود پشت پایداریچی‌ها به کجا گرم است ادعاها و کذب‌گویی‌های عجیب و غریب و گاه خطرناک کریمی قدوسی است!
ادعاهای کذب محمدجواد کریمی قدوسی درباره بازداشت‌هایی در حوزه نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پروژه آمدنیوز، توسط همه حاکمیت تکذیب شده است. از اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گرفته تا ربیعی سخنگوی دولت و واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور. از این میان اما ۷ خبر کذب، صرفا در یک سال گذشته، بیان شده که با نگاهی به آن درخواهیم یافت که پشت ماجرای برخی جنجال آفرینی‌ها داستانی پر آب چشم وجود دارد و به این سادگی‌ها نیست:
>رایزنی دولت با مراجع برای مذاکره با آمریکا
حدودا یک سال پیش و در اواخر مهر ماه ۹۷، کریمی قدوسی در حساب کاربری توییتری خود نوشت: در روزهای اخیر بعضی از اعضاء کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید ضمن خلاصه کردن راه حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایتکار ترغیب کنند این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است. همان روز دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، ادعای کریمی قدوسی را کذب دانست و در بیانیه خود نوشت: «هیچ نماینده‌ای از سوی دولت به قم سفر نکرده و دیداری با مراجع عظام تقلید نداشته است.»
ـ مذاکره دولت با آمریکا در عمان:
کریمی قدوسی: «اخیرا هم خبری مستند دریافت کردیم که بعضی از کارشناسان وزارت خارجه ایران با همتایان آمریکایی خود در عمان در حال مذاکره هستند.»
ـ فیلترینگ اینستاگرام:
۸ بهمن ۱۳۹۷ کریمی قدوسی به خبرگزاری خانه ملت گفت: فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به‌زودی انجامش می‌دهم.
ـ رفتنی بودن ظریف و استعفای زنگنه:
کریمی قدوسی: «ظریف ۱۳ بار استعفا داده بود و ۹ روز خانه‌نشین شد.»؛ « استعفای ظریف قبول شده و قطعی است؛ رفتن زنگنه هم حتمی است.
ـ در اختیار داشتن فایل صوتی از حسین فریدون:
۲۵ فروردین 1398 کریمی قدوسی مدعی شد «فایل صوتی در اختیار دارد که در آن حسین فریدون با تقلید صدای رئیس جمهور برخی درخواست‌ها را از مدیران دولتی می‌کند.»
ـ سکونت آیت الله لاریجانی در منزل تشریفاتی:
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، کریمی قدوسی: «حضرت آیت الله صادق لاریجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت، شنیده شده حضرتعالی قسمتی از مجموعه تشریفات قوه‌قضاییه را که برای مهمانان خارجی تجهیز شده، جهت سکونت در تهران انتخاب کرده‌اید...»
آفتاب یزد: حالا فقط جای یک پرسش خیلی جدی باقی می‌ماند و آن این که: «پُشتِ پایداریچی‌ها به کجا گرم است؟! »