دلواپسان درصدد محاكمه برجامي‌ها!

آرمان ملي- سهيل ثابت: جريان تندرو هر زمان که فرصت را مناسب تحرکات خود ببينند با رويکردهاي تماميت طلبانه به پيگيري منويات و اهداف خود مي‌پردازند و در اين راه از هيچ چيزي حتي عبور از منافع ملي و شکستن خط وحدت ملي نيز باکي ندارند. در همين راستا در شرايطي که دولت در همانگي کامل با مجموعه حاکميت گام‌هايي در راستاي کاهش تعهدات خود در برجام برمي‌دارد حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان طي سخناني اظهار کرده «محاکمه تاريخي سنگيني عليه برجاميان انجام خواهد شد و اميدواريم اين محاکمه با سرعت انجام شود همانند ننگ برکساني که در برابر امام راحل ايستادند و گفتند نمي‌توانيم ناو آمريکايي را بزنيم.» برجام اراده مجموعه حاکميت بود با حمايت مردم تحقق يافت. پس برجاميان مردم و همه مسئولان هستند سوال اينجاست که دلواپسان چه کساني را مي‌خواهند به زعم خود محاکمه کنند. بهتر است اين جريانات بيش از اين درصدد تخريب برنيايند و فضا را براي فشار بيشتر دشمن فراهم نکنند.
دلواپسي‌هاي ناتمام
رويکردهاي دلواپسان گويي تمامي ندارد و هرکس که خلاف منويات آنها صحبت يا رفتار کند به هر نحوي مورد تخريب قرار مي‌گيرد. جالب اينکه اينها مطابق خواسته مردم پيش نمي‌روند. برجام توافقي بود که با هدايت مقامات عاليه نظام به انجام رسيد، امااين جريان از همان ابتدا به سنگ اندازي و تخريب عليه دولت و برجام مشغول شد و اجازه بهره‌برداري درست از برجام را به دولت نداد. حال نيز که به قرائت برخي با تحرکات اينگونه جريانات آمريکا بناي خروج از برجام گذاشته و ايران براي بازگرداندن طرف‌هاي برجام به تعهدات و وظايفشان بازهم با موافقت تمام ارکان نظام به کاهش گام‌به‌گام اجراي کامل توافق مبادرت مي‌ورزد اين جريانات که صرفا به فکر منافع و منويات خود هستند درصدد تخريب دولت براي انعقاد اين توافق برآمده‌اند. در ماجراي لوايح چهارگانه FATF نيز دقيقا موضوع به همين شکل پيش مي‌رود و اين لوايح که بسياري از کارشناسان و صاحب نظران از ضرورت پيوستن به آن سخن مي‌گويند شده محل نزاع افراد و جرياناتي که بعضا از گفتارشان بر مي آيد که شايد کوچک‌ترين اطلاعاتي نيز از FATF نداشته باشند. مشکل اينجاست که دلواپسان مسائل ملي را جناحي و دو قطبي مي‌کنند و بر همين اساس به تخريب جريان مقابل خود مي‌پردازند. البته اين جريان با گفت‌وگو نيز قرابتي ندارد معتقد به طرد، تخريب و تهديد افراد است. اينها گويي سخن مي‌رانند که خود را معيار حق پنداشته و هرکس که در جبهه آنها تعريف نشود ناحق و مستوجب برخورد است. اين جريان بايد موضع خود را در مورد مطالبات و خواسته‌هاي مردم روشن کند و بگويد که اساسا اعتقادي به راي مردم دارد؟ آيت‌ا... سيدابراهيم رئيسي، رئيس قوه قضائيه عدالت را از پايه‌هاي اساسي بيانيه گام دوم بر شمرده‌اند که بسيار دقيق و بجا بود؛ چرا که اين عدالت بايد در برخورد با تمامي مفاسد در همه شئون خود را نشان دهد. در اين راستا شايسته است دستگاه قضا به طور همه‌جانبه به برخورد با فساد بپردازد. يکي از شئون فساد؛ فساد تريبوني است که بايد برخوردي جدي با اين نوع فساد صورت گيرد.
مخالفين شوراي نگهبان اعدام شوند


عليرضا پناهيان اظهار کرد: آنهايي که اسير FATF هستند يقينا به طاغوت باور ندارند و فلسفه برجام مبتني بر قائل شدن به قدرت کدخداست. جماران نوشت؛ وي در مراسم 13 آبان دانشگاه امام خميني قزوين گفت: محاکمه تاريخي سنگيني عليه برجاميان انجام خواهد شد و اميدواريم اين محاکمه با سرعت انجام شود همانند ننگ برکساني که در برابر امام راحل ايستادند و گفتند نمي‌توانيم ناو آمريکايي را بزنيم. پناهيان بيان کرد: عدالت در جامعه محقق نخواهد شد مگر اينکه از دشمن نااميد شويم و از او تنفر داشته باشيم و تا زماني که اين دو شرط محقق نشود، رانت‌خواري و ضعف در مديريت در کشور وجود خواهد داشت. وي اذعان داشت: زماني که رهبري بيان کردند: «من به مذاکره خوشبين نيستم»، آنهايي که گفتند به مذاکره خوشبين هستيم اشتباه کردند و بعد از 6 سال اين اشتباه معلوم شد و امروز دوباره مساله مذاکره را مطرح مي‌کنند. همچنين «خبرفوري» کليپي از سخنراني پناهيان در جمعي با موضوع نهضت روشنگري را منتشر کرده که وي در اين سخنراني در خصوص آنهايي که معتقد به عدم سختگيري شوراي نگهبان هستند مي‌گويد: کساني که شوراي نگهبان را قبول ندارند مفسد في‌الارض هستند و حکم آنان اعدام است. وي در انتقاد از مواضع برخي نخبگان سياسي درباره شوراي نگهبان نيز تصريح کرده: خجالت بکشيد. نان ولايت فقيه، حزب‌اللهي بودن و اصولگرا مي‌خوريد.