بیانیه‌گام دوم خط بطلانی بر نظریه‌های غربی است

به گزارش خبرگزاری حوزه، در روز نخست این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین سقای بی‌ریا، معاون پژوهشی موسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی، قائم‌مقام این موسسه به بیان سخنانی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و ابعاد آن پرداختند. سردار اکبری، معاون فرهنگی نیروی قدس نیز به عنوان سخنران اصلی به تشریح اوضاع محور مقاومت در منطقه و وضعیت کنونی عراق پرداخت.
در روز دوم همایش (پنج شنبه) نیز آیت‌الله مصباح یزدی رئیس‌مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان، به سخنرانی پرداختند.
آیت‌الله مصباح یزدی در این همایش خاطرنشان کرد: باید راه بهتر استفاده کردن از سرمایه‌های کشور را بشناسیم تا گام دوم انقلاب را موفقیت‌آمیزتر برداریم و باور کنیم که ما توان انجام این کار را داریم.
بیانیه گام دوم خط بطلانی


 بر نظریه‌های غربی
به گزارش ایرنا، وی با ‌اشاره به اینکه هر اندازه درخصوص بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب کار شود باز کم است، خاطرنشان کرد: شماری از روشنفکران تحت تاثیر برخی تئوری‌های جامعه‌شناختی تحلیل می‌کردند که عمر انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی نخواهد رسید و شماری از سیاستمداران خبیث نیز بر اساس این تئوری‌ها نمی‌خواستند اجازه دهند عمر انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی برسد اما بیانیه گام دوم خط بطلانی بر این توطئه‌ها کشید.
رئیس‌ مؤسسه آموزشی پژوهشی‌
امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه محدودیتی در عمر با برکت انقلاب اسلامی و گام‌های بسیاری که در پیش روی دارد نیست، افزود: نام بیانیه گام دوم امید می‌دهد که عمر انقلاب طولانی است و نباید تحلیل‌های غلط اثر منفی بر روی دوستداران انقلاب داشته باشد.
در گام دوم پیشرفت‌های بیشتری خواهیم داشت
آیت‌الله مصباح یزدی گفت:‌ در هر گامی که در مسیر حرکت انقلاب اسلامی تدوین می‌شود، باید به مقصد نزدیک‌تر شویم که در همین راستا در گام دوم انقلاب پیشرفت‌های بیشتری خواهیم داشت و به اهداف انقلاب نزدیکتر می‌شویم. وی تصریح کرد: ما برای اینکه گام دوم را برداریم، نباید تنها به دستاوردهای گام اول اکتفا کنیم، بلکه باید تلاش بیشتری کرد تا گام به گام به هدف اصلی نزدیک شویم. استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم دستاوردهای گذشته را حفظ کنیم و قدم بعدی را با موفقیت بیشتری برداریم، باید نگاه کنیم چه ابزار و ظرفیت‌هایی در اختیار داریم و با شناسایی خطرات احتمالی،‌ اجازه ندهیم این سرمایه‌ها توسط دشمنان از بین رود. رئیس ‌مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز در برابر رشد نعمت‌ها، برخی خطرات هم به‌خصوص در زمینه فرهنگی، معنوی و امور دینی،‌ جامعه ما را تهدید می‌کند.
آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: در خانواده‌ها نوجوانان چه میزان انس با رایانه دارند؟ به جای انس با درس و خانواده، گاهی اوقات حتی جای نماز و عبادت را هم می‌گیرد. وی افزود:‌ این آفت بزرگی است که می‌تواند سرمایه ایمانی نسل ما را به باد دهد، دشمنان با توطئه می‌خواهند زمینه‌های دینداری را در میان نوجوانان ما تضعیف کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: در گذشته این امکان برای نوجوانان فراهم نبود اما اکنون این خطر جدی است که در حال گسترش است، باید در گام دوم به این نکات توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا زمینه‌سازی برای تحقق ظهور امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی ایشان فراهم شود.
حرکت انقلاب اسلامی پویا
و رو به پیشرفت
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: مسیر حرکت انقلاب اسلامی با ارائه الگوی زندگی سعادتمندانه در دنیا همراه با نگاه به جهان آخرت،‌ زنده،‌ پویا و روبه ‌پیشرفت است. وی افزود: انقلاب اسلامی مطابق فطرت انسانی بوده و رویکرد جهانی داشته است به همین دلیل مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: انقلاب با هدایت ولی‌فقیه، ظرفیت بسیاری برای بسیج مردم در مسیر حفظ ارزش‌های دینی دارد که نمونه‌هایی از آن در مناسبت‌های دینی و مذهبی قابل‌مشاهده است. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز استقبال پرشور جوانان از ارزش‌های معنوی باعث شده مساجد برای برگزاری آیین‌های معنوی همچون اعتکاف ظرفیت پذیرش همه علاقه‌مندان را نداشته باشند. دبیرکل جبهه پایداری بیان داشت: اهداف و ارزش‌های انقلابی ثابت هستند و باید با تمام توان از آنها دفاع کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتخابات پیش رو، هرقدر بتوانیم، در راه پیشرفت انقلاب اسلامی و حضور افراد صالح، کارآمد و انقلابی در مجلس شورای اسلامی با گروه‌های دیگر تعامل خواهیم کرد.
نفوذی‌ها تابلوی خودی دارند ولی شناسنامه‌شان را
به دشمن فروخته‌اند
همچنین، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در این همایش ابراز داشت: بیانیه گام دوم در یک نگاه مشخصه راه ۴۰ ساله‌ای است که طی کردیم و از سوی دیگر نقشه راه ۴۰ سال آینده است. وی با ‌اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای بهانه است، گفت: آمریکایی‌ها به گفته رسانه‌های خودشان هزاران بمب هسته‌ای دارند و تنها کشوری است که از این سلاح کشتار جمعی علیه بشریت استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا، شریعتمداری با بیان اینکه دشمن همه ترفندهای خود را تاکنون به‌کار گرفته و به نتیجه لازم نرسیده است؛ حتی همه توطئه‌هایش به سمت خودش کمانه کرده است، گفت: اکنون بیشترین تلاش دشمن در زمینه تغییر محاسبات در مسئولان و تغییر باورها در مردم با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌ها است.
مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه‌ ما در زمینه سخت‌افزار رسانه‌ای محدودیت‌هایی داریم، اما نقطه قدرت ما در ابلاغ پیام است، افزود: ما پیام پرمخاطب داریم که دشمن ندارد به همین دلیل دشمن به‌جای تعامل تهاجم می‌کند. وی بیان داشت: دشمن با انگاره سازی و ساخت تصویری از شرایط که واقعیت نیست اهداف خود را دنبال می‌کنند، آنان تصویری از اسلام و مقاومت می‌سازند که حقیقی نیست اما در این راه نیز شکست را تجربه کرده و خواهند کرد.
شریعتمداری به تشریح دو نوع نفوذ پرداخت و گفت؛ خطرناک‌ترین نوع نفوذ، نفوذ در ساختار نظام است که با هدف تغییر محاسبات مسئولان صورت می‌پذیرد و افزود؛ تابلوی این نفوذی‌ها خودی است ولی شناسنامه‌شان را به دشمن فروخته‌اند. آنها را از نوع برخورد و مواضعشان می‌توان شناخت.