ارائه تسهیلات ۵۰۰میلیونی برای کارآفرینان

سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدمرتضی بختیاری در دیدار با آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به ولایتمداری و کرامت مردم زنجان در یاری‌رسانی به محرومان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ شغل توسط کمیته امداد در استان زنجان ایجاد شد و امسال، ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ شغل در دستور کار قرار گرفته است.
وی رقم هزینه‌شده در سال گذشته برای ایجاد اشتغال در زنجان را ۴۱میلیارد تومان برشمرد و گفت: امسال برای این کار ۱۳۱میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و برای کارآفرین دارای شرایط نیز، تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان مشروط به اشتغال ۱۰نفر از مددجویان در نظر گرفته شده است. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد سال گذشته موفق به ایجاد ۱۴۸ هزار شغل شده است، تأکید کرد: برنامه امسال کمیته امداد ایجاد ۱۷۰هزار شغل برای مددجویان است.
بختیاری با اشاره به نقش مهم مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان افزود: مراکز نیکوکاری بازو‌های کمکی کمیته امداد در فعالیت‌های اجتماعی هستند و تا پایان سال مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۱۰ مرکز نیکوکاری افزایش می‌یابد.
رئیس کمیته امداد ادامه داد: مراکز نیکوکاری مسجدمحور هستند تا هم از ظرفیت‌های مساجد در جذب بیشتر نیکوکاران استفاده شود و از طرف دیگر این اقدام برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مسجد است. وی طرح «دوباره زندگی» را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: از محل اجرای این طرح ۱۶۰زوج دوباره به زندگی مشترک بازگشتند و این کار در راستای استحکام پیوند خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.