گرازها در کانال آب و شیردوشی الاغ در شبکه 3!

شیر دوشی  الاغ در شبکه 3!
ویدئویی از دوشیدن شیر الاغ در برنامه «میدون» شبکه ٣ توسط داور مسابقه از پربازدیدهای فضای مجازی بود. در مسابقه میدون که کارآفرین ها با هم به رقابت می پردازند یکی از شرکت کننده ها چند راس الاغ را با خود به برنامه می آورد و در این برنامه به دوشیدن شیر آن ها اقدام می کند و سپس داوران را تشویق به خوردن شیر الاغ می کند و از خواص شیر الاغ می گوید. شاید آوردن الاغ به یک برنامه تلویزیونی برای اولین بار در تلویزیون رخ داده باشد و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تابو شکنی برای بینندگان تلویزیونی عجیب بود و واکنش های زیادی را نیز به همراه داشت. برخی از کاربران و منتقدان این برنامه در صفحات مجازی خود نوشتند بهتره به جای تبلیغ شیرخر، مسئولان به فکر ارزان کردن محصولات لبنی گاو و گوسفند باشند تا مردم در آینده با پوکی استخوان مواجه نشوند.‍
 
حمله هکر به حساب‌های بانکی مردم
یکی از فعالان فضای مجازی در  حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «پنج شنبه از حسابم در بانک ... سه میلیون تومان کسر شد. پیگیری کردم و کارتم را سوزاندم. پیگیری نشان داد حسابم هک شده و به فلان آدرس بروم با پرینت حساب. آمدم دادسرا و صف شکایت تا بیرون مجتمع آمده. ظاهرا یک حمله بزرگ بانکی اتفاق افتاده. بیش از ۷۰۰ نفر این جایند.» او با اشاره به این که تا آخر موضوع را پیگیری و نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهد کرد، در بخش دوم توئیت خود نوشت: «همه در صف اعتقاد دارند سر و صدای این ماجرا عمدا بیرون درز نکرده تا بی‌اعتمادی بانکی اتفاق نیفتد. هر لحظه به تعداد افراد در صف اضافه می‌شود. از یک تا سه میلیون تومان از حساب ملت کسر شده است. عمدتا کارت به کارت اینترنتی.» تصویری که این فعال فضای مجازی در صفحه خود منتشر کرده، صفی را نشان می‌دهد که مقابل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ تهران ویژه جرایم رایانه‌ای و فناوری اطلاعات تشکیل شده است؛ مال‌باخته‌هایی که برای پیگیری شکایت حمله به حساب‌های بانکی خود آمده‌اند.
 


گرازهای گرفتار در  آب!
یک شهروند خوزستانی ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد که با واکنش های زیادی از طرف دوستداران حیات وحش و حیوانات همراه بود. این شهروند خوزستانی در این ویدئو می‌گوید: «هشت گراز در کانال آب گیر کرده‌اند با آتش‌نشانی تماس گرفته‌ایم، کسی که تلفن را پاسخ داد گفت:با تفنگ بکشید‌شان، به محیط زیست زنگ زدیم کسی جواب نداد.  این زبان‌ بسته‌ها گناه دارند، می‌خواهیم کمک‌شان کنیم اما نمی‌دانیم چطور؟» البته روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از نجات چندین گراز گرفتار در کانال های آبی خبر داده و از مردم خوزستان درخواست کرده تا موارد مشابه از گرفتاری یا آسیب دیدگی حیوانات وحشی را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست یا به تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند و تا حد امکان شخصا اقدام دیگری که موجب آسیب دیدگی خود یا حیوانات می شود انجام ندهند.
 
نسخه ژاپنی سوءاستفاده از زنان
پس از آن که در فضای مجازی فاش شد که چند شرکت ژاپنی از کارکنان زن خود خواسته‌اند عینک نزنند، عینک‌زدن در محل کار به بحثی داغ در شبکه‌های اجتماعی ژاپن تبدیل شده است و کاربران در تمام جهان به آن واکنش نشان داده اند. اولین بار یک کارمند رستوران در توئیتی نوشت که بارها به او به دلیل استفاده از عینک تذکر داده شده و گفته‌اند عینک باعث می‌شود ظاهری بی‌ادب داشته باشد. بعد از آن هشتگ glasses are forbidden در ژاپن ترند شد. البته در گزارشی از رسانه های محلی ژاپن مشخص می شود که از جمله دلایل مدیران یک مجموعه فروشگاه‌ زنجیره‌ای این بوده که چهره زن با عینک برخورد سرد را به مشتری القا می‌کند. البته پیش از این هم داستان پوشیدن کفش پاشنه بلند در ادارات جنجالی شد و حالا ممنوعیت زدن عینک در محل کار!
 
مترویی کثیف تر از دست شویی بین راهی!
گزارش باورنکردنی شبکه‌های معتبر CNN و MSNB از وضعیت اسفناک زیرساخت‌های حمل و نقل در آمریکا در فضای مجازی منتشر شد که تعجب بسیاری از غرب دوستان را برانگیخت. در این گزارش می بینیم که سرویس های بهداشتی بین راهی ما از متروی نیویورک بهتر و تمیزتر است. بسیاری از کاربران به این گزارش واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «این گزارش که دیگه از اخبار کشورمون گفته نشده که بگین می خوان سیاه نمایی کنن خودشون اینو پخش کردن.» کاربر دیگری نوشت: «حالا یه عده فکر می کنن اگه ما با این آمریکا ببندیم یهو مملکت گلستان میشه ولی نمیدونن که اونا برا خودشونم نتونستن کاری بکنن.» کاربری هم نوشت: «امیدوارم دوستان غرب زده با دیدن این ویدئوها به خودشون بیان و کشوری رو که بهش دل بستن رو بشناسن.»
 
ریحانه و آرزوهایش در زیر آوار زلزله
اللهیاری مجری برنامه ای در شبکه سهند که مسئول سابق روابط‌عمومی شورای شهر تبریز و فرمانداری ورزقان نیز است، از فوت ریحانه، این دختر شیرین زبان ورنکشی بر اثر زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی خبر داده است. ریحانه در این‌ مصاحبه از مشکلات و کمبود امکانات در مدرسه اش می‌گوید و وقتی از او پرسیده می‌شود چرا عصبانی است می‌گوید که باید هم عصبانی باشد چون باید درس خواند و‌ مملکت را ساخت. اللهیاری می نویسد: «‏دخترک خوش زبان سفرنامه هایم به روستاهای آذربایجان در زلزله امروز جانش را از دست داد تا آرزوهایش برای داشتن یک مدرسه و ساختن آینده این سرزمین در زیر خروارها خاک بماند». کاربری نیز زیر این ویدئو نوشت: «فقط یک لحظه خودتو بذار  جای پدر و مادر ریحانه تا بفهمی خوشمزگی کردن با زلزله چقدر دردناکه...»