قهرمانی بی‌ادعاها در ساحل خلیج فارس


برای ما که عادت کرده‌ایم فوتبال ساحلی همیشه برابر غول‌ها بدرخشد، این قهرمانی خیلی عجیب نبود.
تیمی که مدت‌هاست سری در میان سرها پیدا کرده و با ستاره‌های بی‌ادعایش مدعیان بزرگ را در ساحل خاک می‌کند.
ستاره‌های بی‌ادعایی که یکی از نانوایی می‌آید، یکی از دوچرخه‌سازی و دیگری از بنایی و تواضع از سر و رویشان می‌بارد. تیمی که چند روز قبل از آغاز رقابت‌های بین قاره‌ای، مرد شماره یک آن به عنوان گلر افسانه‌ای جهان انتخاب شد تا همه را حیرت‌زده کند، جز قهرمانی به هیچ چیزی راضی نمی‌شد.
تیمی که قهرمانی و درخشش در ساحل برایش بدل به یک موتیف جذاب شده که از تورنمنتی به تورنمنت دیگر تکرار می‌شود. قهرمانی این بار در دبی و ساحل خلیج فارس برای ساحلی بازان حلاوتی دوچندان داشت.


تیمی که با همه مشکلات و نامهربانی‌ها از شن‌های طلایی رنگ خلیج همیشگی فارس زر ساخت، تا دوباره به احترام این تیم کلاه از سر برداریم. تیم دوست داشتنی و متواضعی که حلاوت قهرمانی و موفقیت در فوتبال را همیشه به ما هدیه داده تا آن را بچشیم و از آن بی‌نصیب نباشیم.
ساحلی بازان ایران در فینال نهمین دوره فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای در یک بازی جذاب و دیدنی با نتیجه 6-3 اسپانیای مدعی و نامدار را با گل‌های مصطفی کیانی، سعید پیرامون، محمد علی مختاری، بهزادپور و محمد احمدزاده شکست دادند تا با 6 تایی کردن اسپانیا عملاً در حاشیه خلیج فارس بار دیگر قدرتنمایی کنند و قدرت خود را به رخ تیم‌های مدعی جهان بکشند.