رئیس‌جمهوری در جمع مردم یزد: یک ریال هم در این دولت گم نمی‌شود

رئیس‏جمهوری کشورمان گفت: نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود؛ گرچه آن عده بسیار کم و محدود در کشورند، اما در عین حال آن گروه کم و کوچک را هم به اسلام، وحدت و پیامبر(ص) دعوت می‌کنیم.
حسن روحانی روز یکشنبه در جمع مردم یزد با تاکید بر اینکه امروز در شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم، گفت: ملت ایران در برابر فشار بیگانگان، یکپارچه ایستاده است و علی‏رغم همه تلاش‌هایی که آمریکا و دشمنان علیه ملت ایران انجام می‌دهند این ملت از هر زمان دیگری برای فداکاری نسبت به کشور خود آماده‏تر است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، روحانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یک عده از افرادی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه‌های گذشته در برخی از روزنامه‌ها چنین نوشته‏اند که این دولت در سال ۹۷ و با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۱۸ میلیارد دلار را به باد داده است در این راستا به رئیس بانک مرکزی دستور دادم تا تمام پول‌هایی که در سال گذشته در ۶ ماه اول پرداخت کرده را فهرست و اعلام کند و در این زمینه اخیرا نامه آن را به من داده است و از ایشان خواستم که این نامه را منتشر کند.
رئیس‌جمهوری گفت: یک عده آدمی که نه اخلاق و نه ایمان دارند و نه با منافع ملی آشنا هستند چنین می‏گویند که پارسال ۱۸ میلیارد دلار گم شده است لذا بانک مرکزی امروز آمار مربوط به این موضوع را منتشر کرد.


روحانی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی از این رقم، ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالاهای اساسی و درمانی و پزشکی وارد شده است و تمام فهرست آن کاملا مشخص است. ۱۲ میلیارد دلار هم کالاهای دیگری وارد شده که لیست همه آنها مشخص است به جز یک میلیارد دلار که اختلاف حساب وجود دارد و در این زمینه به تعزیرات اعلام شده که بررسی‌های لازم را انجام دهد.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مردم بدانند در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد و آن در دوران دیگری بود که میلیاردها دلار گم می‌شد و هنوز هم پیدا نشده است. بنابراین راه را اشتباه نروید.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف یک میدان بزرگ نفتی به عنوان یک خبر خوش برای مردم اطلاع داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران و بخش اکتشاف شرکت نفت در ادامه تلاش‌های خود به‏ویژه از سال ۹۵ تا هفته گذشته توانستند یک میدان جدید نفتی بزرگ را کشف کنند و این یک هدیه کوچکی از دولت و وزارت نفت به ملت ایران است.
رئیس‌جمهوری افزود: ذخیره این میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت است و این میدان بزرگ نفتی از بستان تا امیدیه به طول ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۸۰ متر عمق دارد .
روحانی خاطرنشان کرد: در ایامی که دشمنان فروش نفت کشورمان را تحریم کردند و ملت ایران را تحت فشار گذاشتند کارگران و مهندسین کشور ما توانستند این میدان بزرگ نفتی را کشف کنند.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در این میدان بزرگ نفتی موضوع مهم ضریب بازیافت است، اینکه از ۵۳ میلیارد بشکه نفت چه مقدار می‌توان استحصال کرد و به فروش رساند و در این زمینه با استفاده از دانش و تکنولوژی روز، یک درصد بازیافت بیشتر به معنای ۳۲ میلیارد دلار درآمد بیشتر برای کشور است.
روحانی گفت: آنهایی که در دو سه سال اخیر مرتبا مطرح می‌کنند که شرکت‌ها و فناوری‌های خارجی نباید وارد کشور شود، باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند لذا لازم است از فناوری‌های پیشرفته جهانی در هر کجایی که باشد، استفاده کنیم.
رئیس‌جمهوری افزود: اگر ضریب بازیافت از این میدان نفتی ۱۰ درصد باشد این به معنای ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد است و چنانچه ضریب بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز به دست می‌آوریم بنابراین بایستی با علم، دانش و تکنولوژی روز، رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم و با این روش راه و مسیر درست آینده را روشن سازیم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود مردم استان یزد را مردمانی غیور، مومن و فداکار توصیف کرد و گفت: از سال ۵۷ تا پیروزی انقلاب تقریبا هر سال یکی دو بار به این استان سفر می‌کردم و از فروردین ۵۷ حرکت نهضت مردم غیور یزد آغاز شد و دقیقا دهم فروردین ۵۷ بود که گام به گام ما را به ۲۲ بهمن و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی رساند.
رئیس‌جمهوری افزود: مردم یزد در تمام مراحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا سازندگی کشور در صف مقدم حضور داشتند.
روحانی اضافه کرد: فداکاری لشکر غدیر که آن زمان به تیپ‌الغدیر مشهور بود در میدان‏های نبرد به‏ویژه در عملیات خیبر فراموش‏نشدنی است و جوانان این دیار در آنجا با تمام سختی‏ها ایستادگی و مبارزه کردند.
رئیس‌جمهوری همچنین با گرامیداشت آغاز هفته وحدت گفت: امروز ما در آغاز هفته رسول خدا پیامبر اسلام و امام صادق(ع) قرار گرفتیم امروز به نقل برادران اهل سنت و برخی از علمای شیعه روز میلاد پیامبر عظیم‏الشان اسلام است و ۱۷ ربیع الاول روز مشعوف برای میلاد رسول خدا و امام صادق(ع) است.
حسن روحانی همچنین با اشاره به عده معدودی که شعارهایی سر می‌دادند خطاب به مردم گفت: بی‌تردید صدای شما مردم، صدای این چند نفر جوان نیست شما مردمانی بزرگ‏، مهربان و در خط انقلاب هستید و همه باید آگاه باشیم که اختلاف و فاصله خواست آمریکا است. لذا نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده معدودی بلند شود گرچه آن عده بسیار کم و معدود هستند اما در عین حال آن گروه اندک و کوچک را هم به اسلام و وحدت و پیامبر رحمت دعوت می‌کنیم.
وی با اظهار همدردی با مردم عزیز آذربایجان‏شرقی به خاطر حادثه زلزله گفت: همدردی خودم و همه مردم عزیز استان یزد را به مردم آذربایجان‏شرقی به خاطر حادثه زلزله اعلام می‏کنم و از همه دست‏اندرکاران و مردم به خاطر کمک به آسیب‏دیدگان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم‏. اینکه در روزهای سخت مردم در مسیر همکاری و تعاون و یاری یکدیگر قرار می‏گیرند، ستودنی است.