رئیسی: روند مبارزه با فساد را قاطعانه ادامه می دهیم

اظهارات جنجالی اخیر رئیس جمهور درباره سرنوشت رسیدگی به برخی پرونده های فساد با واکنش های مستقیم و غیرمستقیم برخی مسئولان روبه رو شده است. در همین خصوص رئیس قوه قضاییه بدون آن که اشاره مستقیمی به سخنان رئیس جمهور داشته باشد بر ادامه قاطعانه و مصمم روند مبارزه با فساد تأکید کرد و گفت که  هیچ گونه حاشیه سازی نمی‌تواند روند مبارزه دستگاه قضایی با فساد را کُند یا متوقف کند. به گزارش میزان، آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبارزه با فساد را نکته‌ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را داشته باشد، اما دغدغه مبارزه با فساد نداشته باشد. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هر کس امروز به نام مدیر به مردم خدمت گزاری می‌کند باید بداند توقع مردم از همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، سلامت نظام اداری و خدمت بدون شائبه و مبارزه با فساد است. رئیسی با بیان این که مسئله فساد برای همه رنج آور شده است، تاکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ گونه حاشیه سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم‌تر از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد، زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.
از سوی دیگر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در همایش ملی حکمرانی اسلامی به موضوعاتی اشاره کرد که پس از اظهارات رئیس جمهور معنادارتر به نظر می رسد. به گزارش فارس، سرلشکر محمد باقری بدون آن که به اظهارات روحانی اشاره کند، در این همایش عدالت را از اصول اساسی در حکومت امام علی (ع) دانست و افزود: براساس دیدگاه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه شاخص های حکمرانی اسلامی را می‌توان قانون‌مداری، پاسخ گو بودن، شفافیت، کارایی و اثربخشی، مبارزه با فساد و سوءاستفاده از قدرت برشمرد که این مبارزه با فساد بحمدا... در این ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیاید در پیش گرفته شده است.
توزیع بیانیه انتقادی در مجلس
در همین حال روز گذشته در صحن مجلس نیز ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده قم، برگه ای انتقادی درباره اظهارات رئیس جمهور را  بین نمایندگان توزیع کرد که با واکنش برخی چهره های نزدیک به دولت


روبه رو شد. براساس تصاویر منتشرشده این بیانیه با تیتر «تقابل صریح و توهین آمیز رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب» منتشر شده بود. علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس درباره این برگه ها گفت: آقای ذوالنوری نماینده قم بیانیه‌ای را درباره‌ سخنان روز گذشته آقای روحانی در یزد تنظیم کرده بود که برای توزیع باید به تایید هیئت رئیسه می‌رسید و من به عنوان مسئول اداری این کار، اجازه توزیع این بیانیه را دادم. وی تاکید کرد که صدور مجوز توزیع بیانیه‌ها و نامه‌ها در صحن علنی مجلس از سوی هیئت رئیسه به معنی تایید آن ها نیست. مصطفی کواکبیان از اعضای فراکسیون امید هم طی تذکری شفاهی ضمن انتقاد از توزیع این برگه گفت: هیئت رئیسه اجازه ندهد که سخنانی تقطیع شده از رئیس جمهور و مقام معظم رهبری در کنار هم گذاشته شود و نشان دهند که این دو ضد یکدیگر عمل می‌کنند. بهروز نعمتی هم توزیع این بیانیه را مصداق تفرقه افکنی دانست.درهمین حال حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در حاشیه جلسه علنی به خبرنگاران گفت: برخلاف اعلام دوستان این نوشته بیانیه نبود بلکه متنی بود که در آن اظهارات رهبر معظم انقلاب و سخنان آقای روحانی در یزد آورده شده است تا تقابل آن را خود خواننده دریابد.
صادقی: آقای روحانی! فساد فساد است، چه میلیونی چه میلیاردی
از سوی دیگر محمود صادقی رئیس فراکسیون شفافیت مجلس هم با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در توئیتی نوشت: آقای روحانی! فساد فساد است، چه میلیونی چه میلیاردی؛ به جای فرافکنی با غده‌های فساد در دستگاه های زیرمجموعه خودتان مقابله کنید. بعضی از همکاران شما در هیئت دولت دست‌کمی از همتایانشان در دولت سَلَف ندارند.
دبیر ستاد امر به معروف: روحانی مرتکب جرم شده و مشمول ۲ سال حبس است!
به گزارش انتخاب، حجت الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف نیز در توئیتی با اشاره به سخنان روحانی در یزد مدعی شد : «آقای رئیس جمهور ازجرم هایی نام برد که در دولت واقع شده و تاکنون درباره آن ها سکوت کرده اند. مطابق ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ آقای روحانی مرتکب جرم شده ومشمول دو سال حبس و انفصال است. مطابق قانون آیین دادرسی کیفری، دادستانی کل کشور بایدعلیه رئیس جمهور اعلام جرم کند.»
 
   خبر مرتبط
ربیعی: رئیس جمهور هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداشته است

 سخنگوی دولت در نشست خبری خود که در منطقه زلزله زده میانه آذربایجان شرقی برگزار شد، درخصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور تأکید کرد: دولت از مبارزه با فساد توسط تمامی دستگاه‌ها و قوا حمایت می‌کند و این فعالیت‌ها مورد تقدیر دولت است اما آن چه موجب نگرانی رئیس جمهور است این است که مبارزه با فساد هیجانی و یک سویه نباشد و این گونه نشود که به خاطر وظایف اداری آبروی عده ای ریخته شود. علی ربیعی با اشاره به این که رئیس جمهور هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداشته اند، گفت: اگر کسی سراغ دارد که رئیس جمهور درباره فساد تماسی با جایی داشته می تواند اعلام کند. آن چه که مدنظر ما بود این است که وظایف اجرایی دستگاه‌ها که در حوزه تخصصی خود مورد قضاوت قرار می‌گیرد نباید به عرصه‌های دیگر بیاید.