کلاهبرداری دیواری و چند همسری به روایت دیرین دیرین!

کلاهبرداری جدید دیواری
یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی اش خاطره ای از کلاهبرداری، با استفاده از سایت دیوار نوشت که بازتاب زیادی داشت و باعث شد که بسیاری از کاربران تجربه های مشابه شان را به اشتراک بگذارند. این فعال فضای مجازی از قول دوستش نوشت: «توی سایت دیوار یه دست مبلمان عالی پیدا کردیم دو میلیون تومن... . زنگ زدیم به طرف .یه آقایی گوشی رو برداشت و گفت یه دلالی هم این مبل ها رو خواسته اگه اون اومد به توافق نرسیدیم مال شما . بعد از کلی تمنا آقاهه گفت اگر واقعا خریدارید نصف مبلغ رو واریز کنید. القصه یه تومن رو واریز کردیم و شب که برای تحویل گرفتن مبل ها رفتیم، دیدیم آدرس مد نظر یه خرابه است هرچی زنگ زدیم تلفن آقاهه خاموش بود !» کاربری نوشت: «یادتون باشه پنیر مجانی فقط توی تله موش پیدا میشه!»
 
پلیس با وجدان
ویدئویی از حرکت یک پلیس راهنمایی و رانندگی در فضای مجازی بازنشر و خیلی زود در شبکه های اجتماعی فراگیر شد. در این ویدئو ‏پلیس راهنمایی و رانندگی راننده‌ای را که ته سیگارش را از شیشه ماشین به بیرون پرت می کند، مجبور می کند ته سیگارش را از روی زمین بردارد. این ویدئو آن قدر بازنشر شد که دبیر ستاد احیاء امر به معروف هم با بازنشر آن از کاربران فضای مجازی خواست این پلیس شریف را معرفی کنند تا با هدف تقدیر از آمرین به معروف از ایشان قدردانی شود. کاربری نوشت: «وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی این نیست که به کسی که ته سیگار انداخته تذکر بده اما وقتی وجدان کسی بیدار باشه وظیفه اجتماعی و انسانیش رو فراموش نمی کنه.» کاربر دیگری نوشت: «اگه همه پلیس ها این کار رو بکنن دیگه کسی ته سیگارش رو توی خیابون نمیندازه.»
 


چند همسری به روایت دیرین دیرین
مجموعه دیرین دیرین در تازه‌ترین پویانمایی خود به موضوع داغ این روزها یعنی چندهمسری پرداخته است. در این قسمت که به سبک کارهای اخیر این مجموعه موزیکال ساخته شده، یکی از کاراکترها با افتخار از داشتن چند همسر می‌گوید که شخصیت «وی» او را دعوا می کند و در نهایت این پیام روی صفحه نقش می‌بندد که: «به‌جای تبلیغ چندهمسری، شرایط ازدواج جوان‌ها رو تسهیل کنید.» کاربری زیر این ویدئو نوشت: «چقدر عالیه علی درخشی و گروهش، چقدر خوب این موضوع رو نقد کردن». کاربر دیگری نوشت: «این حرف‌ها رو که همه ما می‌دونیم، کاش به گوش مسئولان و قانون‌گذاران و کسانی برسه که تو مملکت کاره‌ای هستن.» کاربری هم نوشت: «جدا از همه این ها در صورت رعایت همه مسائل شرعی و البته داشتن تمکن مالی داشتن چند همسر هم هیچ اشکالی نداره.»
 
بیداد فقر در انگلستان
فاصله بین فقیر و غنی در همه جای دنیا داره بیشتر وبیشتر میشه! به تازگی بی‌بی‌سی فیلمی از فقر در انگلستان منتشر کرده که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دنیا داشته است.  در این ویدئو بی بی سی فاش می کند که درصد فقرو گرسنگی کودکان انگلیسی تا سه سال دیگر از 35 به 40 درصد می رسد و خبر از تشکیل پویش های مردمی برای مقابله با این رشد فقر در بین کودکان انگلیسی می دهد. کاربری نوشت: «خوبه اونا با تحریم روبه رو نیستن و الا چه کار می خواستن بکنن.» کاربر دیگری نوشت: «نمی گم توی کشور خودمون فقر وجود نداره ولی هر جای دنیا بری آسمون همین رنگه.» کاربری هم نوشت: «سرمایه داری انتهای راه بشریته و روزی مستضعفان وارث زمین می شن.»‍
 
سالی یک کیلو گوشت برای خانواده محروم!
آمار عجیبی از مصرف گوشت در بین محروم‌ترین خانوارهای ایرانی منتشر شد که با واکنش های زیادی همراه بود. براساس این آمار که مرکز آمار ایران منتشر کرده آمده است هر خانوار ایرانی در سال ۹۷ به طور متوسط ۲۴ کیلوگرم گوشت دام مصرف کرده، این در حالی است که متوسط مصرف خانوارهای محروم تنها یک کیلوگرم در سال تخمین زده شده است. البته هر خانوار ایرانی طی سال 1397 به طور متوسط در ماه حدود دو کیلوگرم گوشت دام مصرف کرده است. کاربری نوشت: «از همین آمار عمق فاصله طبقاتی رو میشه دید. یک خانواده محروم سالی یک کیلو گوشت می خوره ولی متوسط هر جامعه ایرانی ماهی دو کیلو، البته خیلیا هم هر روز چند کیلو!» کاربر دیگری نوشت: «باید منتظر موند تا سال ها بعد  عوارض این سوء تغذیه رو توی جامعه دید!»
 
دوربین مخفی دست شفابخش
یکی از فعالان  اینستاگرام که با دوربین مخفی‌هایش در شبکه‌های مجازی معروف شده، این بار بر خلاف دفعات قبل که درباره قتل و با تم خشونت بود با همراهی بازیگری که روی صندلی چرخ‌دار نشسته به پارک رفته و به شهروندان می‌گوید خواب دیده شخصی با مشخصات شما اگر به پای برادرم دست بکشد، حالش خوب می شود و می‌تواند راه برود! سوژه‌های دوربین مخفی هم با اکراه حرفش را قبول می‌کنند که شخص ویلچرنشین ناگهان برمی‌خیزد، انگار حالش خوب شده است. کاربری برای این ویدئو نوشت: «خوبه باز این بار کسی رو تا سرحد مرگ نترسوندن، برای ساخت یه دوربین مخفی چه بلاهایی سر مردم میارن!» کاربر دیگری نیز نوشت: «شوخی با این مسائل خیلی لب مرزی و خط قرمزیه، خوب نیست با هر چیزی شوخی کرد اون هم فقط برای لایک گرفتن.» کاربری هم نوشت: «همه ماجرا فیلمه و خود اونایی که توی پارک نشستن هم همدستاشن و چیزی به اسم دوربین مخفی نیست.»