عراق، حریف قدرتمند یوزها

تیم‌های ملی ایران و عراق فردا و در چارچوب مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی در اردن به مصاف هم می‌روند. این بازی در‌حالی برگزار می‌شود که 2 تیم پیش از این ۲۸ بار با هم دیدار کرده‌اند و ایران ۱۶ و عراق ۵ بار پیروز شده و ۷ بار هم تلاش 2 تیم برنده نداشته است. بازی‌های ایران و عراق بیشتر از آن‌که در این 2 کشور باشد، در کشورهای دیگر بوده است. 2 تیم ۱۴ بار در کشور ثالث با هم دیدار کرده‌اند و ۱۲ بار در ایران. این بازی تنها ۲ بار در کشور عراق برگزار شده و دیدار بیست‌و نهم 2 تیم هم به عنوان پانزدهمین بازی آن‌هاست که قرار است در کشور دیگری برگزار شود. مسلما بازی فردای تیم ملی کشورمان مقابل عراق یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران با همسایه غربی خواهد بود و همین حساسیت‌ها نیز واکنش چهره‌های شاخص فوتبال کشور را به دنبال داشته است. در فاصله یک روز مانده به این بازی حساس، نگاهی خواهیم داشت به نظرات کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال در خصوص دیدار تیم ملی کشورمان مقابل عراق.
 فرشاد پیوس
عراق تیم بسیار قدرتمندی است اما تیم ملی ایران‌ پتانسیل آن را دارد که این تیم را شکست بدهد. ما بازیکنانی داریم که در پست‌های مختلف برتری نسبی نسبت به عراق دارند و اگر تیم ملی کمی از حواشی دور باشد، قاعدتا می‌تواند روز پنج‌شنبه عراق را نیز شکست بدهد. در کل معتقدم بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شده‌اند که توانایی فنی بالایی دارند. چه بخواهیم، چه نخواهیم حواشی می‌تواند تاثیرگذار باشد اما این هنر مجموعه کادر فنی تیم ملی است که تیم را از حواشی دور کند و باعث شود بازیکنان فقط تمرکزشان روی بازی پیش‌رو باشد. ما قطعا می‌توانیم عراق را شکست بدهیم، به شرطی که با همه توان به مصاف این تیم برویم.
 ناصر فریادشیران


عراق تیمی فیزیکی است و ما بازی دشواری برابر آن‌ها خواهیم داشت. فیزیک بازیکنان عراق با تیم‌های خلیج‌فارس متفاوت است و آن‌ها شبیه تیم ملی ترکیه هستند. به هر حال، ما نیاز مبرم داریم تا از این بازی یک یا ۳ امتیاز بگیریم. از نظر من ویلموتس و وحید هاشمیان تا اینجای کار نسبت به کادرفنی پیشین تیم ملی، خیلی بهتر از کی‌روش در ورزشگاه‌ها حضور داشتند و بازی‌های لیگ را دیده‌اند که اتفاق خوبی است و باید آن را به فال نیک گرفت. من فکر می کنم ویلموتس ایران را با ترکیبی متفاوت به مصاف عراق بفرستد و به عنوان مثال با بازی دادن به بازیکنانی مثل کاوه رضایی و قلی‌زاده همتای خود در تیم ملی عراق را غافلگیر کند.
 اصغر مدیر‌روستا
ما پتانسیل لازم را برای برد عراق داریم. با‌تجربه‌های ایران باید در این بازی سنگ تمام بگذارند و اسیر حاشیه‌ها نشوند تا بتوانیم نتیجه لازم را از این بازی بگیریم. من فکر می‌کنم یک امتیاز در این بازی بتوانیم بگیریم و عملکرد خوبی خواهیم داشت. اگر بتوانیم 3 امتیاز بازی را هم بگیریم که اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد.
 کریم باقری
تیم ملی‌ بازی سختی را پیش‌رو دارد و طبق صحبت‌هایی که ویلموتس انجام داد، شناخت خوبی از عراق دارد. امیدوارم دیر جمع شدن بازیکنان مشکلی پیش نیاورد اما همه بازیکنان در شرایط بازی هستند و تمام تلاششان این است که بازی را ببرند و خود را در جدول بالا بکشند. همه ملی‌پوشان، بازیکنان باتجربه‌ای هستند. بازیکنان ما زود عصبی می‌شوند و زود پرخاش می‌کنند و این از بدی‌های فوتبال ماست. امیدوارم بازی به بازی بهتر شوند تا تمرکز بیشتری داشته باشند و بتوانند نتیجه بهتری بگیرند.