۷۸۹ نفر در روز نخست ثبت‌نام، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم شدند

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر دیروز در پایان ساعت کاری نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه تعداد ۹۵۶ نفر در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به ستادهای ثبت‌نام مراجعت کرده که ثبت‌نام ۷۸۹ نفر تایید نهایی شده است.
وی افزود: از این تعداد ۷۸۹ نفر موفق شدند ثبت‌نام‌ کنند که ۷۲6 نفر مرد معادل ۹۲ درصد و ۶۳ نفر زن معادل ۸ درصد هستند. ثبت‌نام ۱۶۷ نفر در حال بررسی است. سخنگوی ستاد انتخابات گفت: بیشترین ثبت‌نام‌ برای استان تهران با ۲۲۱ نفر و کمترین تعداد برای استان کهگیلویه با ۶ نفر است؛ نسبت به دوره قبل درصد قابل توجهی افزایش داشته‌ایم.
عبدالرضا رحمانی ‌فضلی، وزیر کشور پیش از ظهر یک‌شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور از این ستاد بازدید کرد و در جمع اصحاب رسانه حضور یافت.
به گزارش میزان، رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان همه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان و آمادگی‌های لازم در بیش از ٢٠٨ فرمانداری، ثبت‌نام در تمام این فرمانداری‌ها آغاز شده است.
وی از همه مسئولان اجرایی در کشور خواست تا در فرآیند برگزاری انتخابات مر قانون را رعایت کنند و گفت: بعد از فرآیند ثبت‌نام‌ها باید بلافاصله هیئت‌های اجرایی را انتخاب و به شورای نگهبان معرفی کنیم.