دسیسه کردند، استعفا کردم

شهبازیان با اشاره به اینکه وضع فعلی ارکستر ملی ایران به او ارتباطی ندارد، درباره دلایل استعفایش از رهبری ارکستر ملی ایران گفت: «من بازنشسته صداوسیما بودم و نمی‌توانستند به من بگویند تو بازنشسته‌ای و باید یک‌سوم حقوق بگیری. از آنجا که نمی‌توانستند این را به من بگویند، مسئول ذی‌ربط را وادار کردند نامه‌ای بنویسد مبنی بر اینکه این شخص نمی‌تواند فعالیت کند، زیرا بازنشسته است؛ این‌گونه بود که شروع کردند به نامه‌نگاری با بخش حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری و بخش پرسنلی وزارت ارشاد.»
شهبازیان به ایلنا گفت: «درنهایت نامه‌ای نوشته شد مبنی بر اینکه من بازنشسته هستم، درحالی که مشخصات من در آن نامه قید نشده بود. در آن نامه ننوشته بودند که من به‌عنوان پاره‌وقت با بنیاد رودکی و ارکستر ملی همکاری می‌کنم و اصلا آن قانونی که می‌گویند شامل حال من نمی‌شود! درنهایت بر ضد من دسیسه کردند که من نیز استعفا کردم و سمت رهبری ارکستر ملی را رها کردم. حال نیز خودشان به اصل موضوع پی برده‌اند و می‌خواهند روال قبلی ادامه پیدا کند.» رهبر سابق ارکستر ملی ایران درباره نحوه فعالیت این ارکستر در مقطعی که رهبری آن را به عهده داشت نیز، گفت: «می‌توانم بگویم طی سه‌سال حضورم در ارکستر ملی به‌عنوان رهبر جای سالی یک اجرا کم‌وبیش هرماه اجرا داشتیم؛ یعنی در طول سه‌سال نزدیک به صد اجرا داشته‌ایم.» شهبازیان در پاسخ به این سوال که ارکسترهای ما به لحاظ وجود سولیست‌ها چه وضعیتی دارند و چرا به‌طور کم‌وبیش در این بخش با کاستی مواجه هستیم، گفت: «چه کسی گفته ما با کمبود سولیست مواجه هستیم. من چنین نظری ندارم و می‌توان گفت همیشه تک‌نواز داشته‌ایم.»   او درباره همکاری‌ ارکستر ملی با سولیست‌ها در زمان رهبری‌اش در این ارکستر گفت: «در آن مقطع، تک‌نواز پیانوی ما آقای پویان آزاده بود. تک‌نواز سنتورمان نیز یکی از نوازندگان ارکستر بود و ارسلان کامکار نیز تک‌نواز ویولن بود. خانمی هم بود که اسمش را به یاد ندارم و در ارکسترمان ویولن می‌نواخت. به‌طورکلی تک‌نوازان بسیاری داشتیم که هنوز هم فعالند و من نیز با آنها همکاری کرده‌ام. شهبازیان که در دهه70 با حضور در مرکز موسیقی صداوسیما، نسبت به گزینش و انتخاب خوانندگان پاپ وسواس بسیاری به خرج می‌داد و تلاشش این بود که سطح کیفی موسیقی پاپ را ارتقا دهد، درباره نحوه فعالیت فعلی این تشکل در رسانه ملی گفت: «مرکز موسیقی صداوسیما فعالیتی ندارد و اگر غیر از این است، من از روند فعالیت آن بی‌خبرم. البته عوامل و مسئولان این بخش اگر هم بخواهند، نمی‌توانند کار موثری انجام دهند؛ زیرا افرادی که به‌عنوان مدیر منصوب شده‌اند و می‌شوند، موزیسین نیستند تا بدانند چه می‌کنند.»