تجمع علیه ترامپ و سیاست‌هایش در لندن

انبوهی از معترضان در جریان برگزاری نشست سران ناتو با حضور دونالد ترامپ در شهر لندن، با برپایی تظاهرات گسترده در این شهر به اقدامات و سیاستهای رئیس‌جمهور آمریکا و همینطور مسائلی نظیر افزایش بودجه‌های نظامی کشورها و تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای اعتراض کردند.
به گزارش ایسنا، این تظاهرکنندگان با تجمع در خیابان‌های شهر لندن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که همزمان با این تظاهرات در نشست سران ناتو حضور یافته بود را موضوع اصلی اعتراضاتشان قرار دادند.
جمعیت تظاهرکننده درحالی که رهبران اعضای ناتو به کاخ باکینگهام رفته بودند تا در مراسم ویژه هفتادمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی شرکت کنند، خشم خود را علیه افزایش بودجه‌های نظامی، توسعه سلاح‌های هسته‌ای و همچنین نفوذ مخرب دونالد ترامپ بر عرصه سیاست داخلی انگلیس ابراز کردند.
در همین راستا هزاران معترض از میدان ترافالگار به سمت اقامتگاه ملکه الیزابت، جایی که وی میزبان رهبران ناتو در یک مراسم بود، راهپیمایی کردند.


معترضان همچنین به مسائل دیگری نظیر مطرح شدن بحث نظام بهداشت‌ودرمان ملی انگلیس در مذاکرات تجاری این کشور با آمریکا، سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه در کنار موضوع افزایش بودجه نظامی در ناتو و به اصطلاح "روابط ویژه" مخرب میان لندن و واشنگتن نیز اعتراض داشتند.
چندین تن از معترضان علامت‌هایی به دست داشتند که روی آنها چند شعار نوشته شده بود شامل "جنگ را قطع کنید نه بهداشت و درمان"، "رقابت تسلیحات هسته‌ای ترامپ را متوقف کنید" و "دست از تسلیح اردوغان بردارید".
یک گروه از معترضان نیز یک بالن کوچک به شکل "ترامپ بچه" را به نمایش گذاشتند.
یکی از تظاهرکنندگان که خود را با نام "بِس" معرفی کرد به الجزیره گفت: من به حضور ترامپ در انگلیس و همه چیزهایی که او نماینده آن است یعنی فاشیسم، نژادپرستی و زن‌ستیزی اعتراض می‌کنم.
چندین تن از سیاستمداران انگلیسی از جمله جِرِمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر ترامپ را متهم به مداخله در فرآیند انتخابات سراسری پیش رو در بریتانیا کرده‌اند.
این اتفاق بعد از آن افتاد که ترامپ در یک برنامه رادیویی با میزبانی نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت در تاریخ 10آبان، از این چهره راست افراطی انگلیس خواست برای پیگیری بریگزیت با بوریس جانسون ائتلاف کند.
یک معترض دیگر به نام "لوسی" که خودش را از فعالان تئاتر معرفی کرد گفت: من به معامله‌های ترامپ با جانسون به ویژه درباره نظام بهداشت و درمان ملی انگلیس اعتماد ندارم.
تعداد زیادی از معترضان نیز پرچمی منسوب به کُردها به منظور اعلام حمایت از کُردهای شمال شرق سوریه که در معرض تهاجم ترکیه در ماه اکتبر قرار گرفتند تکان می‌دادند.
یکی از این معترضان به نام "کانی" می‌گوید: این ترامپ بود که به ترکیه چراغ سبز نشان داد. من اینجا از مردم کُرد حمایت کرده و در برابر رجب طیب اردوغان می‌ایستم. بوریس جانسون و انگلیس هم از زمانی که این تهاجم آغاز شد یک کلمه هم نگفتند.
یک معترض 17 ساله به نام "محمد" هم اظهار کرد: سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه از جمله در قبال ایران، سوریه، یمن و عراق فاجعه‌بار بوده‌اند و هدف اصلی او ایجاد ناآرامی برای منافع آمریکا است.
کیت هادسون، دبیر کل سازمان موسوم به "کمپین حمایت از خلع سلاح هسته‌ای" نیز از ترامپ و فشارهایش بر کشورهای عضو ناتو به منظور اختصاص بودجه بیشتر به امور نظامی انتقاد کرد.
یک معترض 26 ساله به نام "مه‌یر" می‌گوید: ناتو یک ماشین جنگی و بازوی قدرتمند قدرت خارجی آمریکا است و مداخله آن در لیبی تبدیل به یکی از بزرگترین فجایع سیاست خارجی در سال‌های اخیر شد.
یک معترض دیگر به نام "لیندا" که معلم بازنشسته است در حاشیه این تظاهرات گفت: مداخله ما در خاورمیانه جنگ‌ها را منجر شد. ناتو راه حل نیست.
در تظاهرات مذکور سازمان "کمپین حمایت از خلع سلاح هسته‌ای" به همراه سازمان ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" به توسعه هر چه بیشتر سلاح‌های هسته‌ای در جهان اعتراض کردند.
لیندسی جرمن، یکی از پایه‌گذاران ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" خواهان پایان به اصطلاح روابط ویژه آمریکا و انگلیس شد.
او با اشاره به حمله تروریستی چند روز پیش در شهر لندن گفت: انگلیس هرگز مستقل از سیاست خارجی آمریکا عمل نکرده است. ما این موضوع را در عراق شاهد بودیم و هنوز هم تبعات جنگ را تجربه می‌کنیم. این به نفع انگلیس نیست که دنباله روی آمریکا باشد. سیاست خارجی ترامپ درحال رفتن از انزوا طلبی به سمت جنگ طلبی است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر آموزش و پرورش: حدود یک میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود دستور رهبری در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی پیرامون اتفاقات اخیر دلجویی، پرداخت دیه و توجه به خانواده ها به بهانه روز جهانی معلولین مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی،نیاز ضروری افراد کم توان جسمی افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و شعار طنزگونه کنترل قیمت‌ها! رئیس جمهور در همایش بیمه و توسعه: تحریم‌ها را کنار بگذارند، مذاکره می‌کنیم *به مناسبت چهارده آذر سالروز درگذشت نگاهی به حیات علمی و عملی میرزا طاهر تنکابنی تجمع علیه ترامپ و سیاست‌هایش در لندن افشای اسامی 4 کشور عربی که تل‌آویو به دنبال امضای توافق با آنهاست وزیر بهداشت: موج آنفلوآنزا تا 10 روز دیگر فروکش می‌کند تحلیل سیاسی هفته هیات دولت لایحه بودجه سال 1399 کل کشور را تصویب کرد معاون اول رئیس جمهور: طرح‌های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است رئیس جمهور: هیات بررسی نحوه جبران خسارات شهروندان در حوادث آبان‌ماه تشکیل شود