وزیر بهداشت: موج آنفلوآنزا تا 10 روز دیگر فروکش می‌کند

وزیر بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزا قابل کنترل است، هنوز در دوره اوج و شیوع این بیماری هستیم اما انتظار داریم این دوره طی 8 یا 10 روز آینده فروکش کند و به حالت عادی بر گردیم.
سعید نمکی در جمع خبرنگاران افزود: بیماری آنفلوانزا در سال 94 با ویروس H1N1 شیوع بالایی در کشور داشت. این ویروس نوعی از ویروس کشنده و پرمشکل این بیماری نسبت به ویروس‌های دیگر این بیماری است که امسال بیشتر مشاهده شده است. در سالهای 95، 96 و 97 نوع ویروس H3N2 را بیشتر در کشور داشتیم. این ویروس تهاجم کمتری دارد.
وی ادامه داد: امسال دو هفته زودتر از آنچه مثل هر سال پیش‌بینی می‌کردیم گرفتار ویروس آنفلوانزا شدیم. البته از بین بیماران تنفسی بیش از چهار نفر که در بیمارستانها بستری شدند و برای تعدادی از این افراد ابتلا به ویروس H1N1 نتیجهآزمایش مثبت شد. در مورد مرگ و میر آنفلوانزا نیز سخنگوی معاونت بهداشت و مدیرکل بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به صورت هفتگی به مردم آمار را اعلام می‌کند.
وزیر بهداشت درباره درمان ناباروری نیز گفت: برای درمان ناباوری به تمام استانها ابلاغ کردیم که باید هر استان یک مرکز درمان ناباوری داشته باشند. همه این خانواده‌ها را تحت پوشش بیمه رایگان بردیم و قرار این است که تا سه نوبت حتی داروهای آنها رایگان داده شود.
نمکی درباره تحریم دارو نیز گفت: بزرگترین کمکی که می‌توانستیم در مقابل تحریم انجام دهیم این است که در این شرایط داروهای مورد نیاز بیماران را به هر طریق ممکن با دور زدن تحریم‌ها فراهم کردیم و از طرف دیگر ارز دارو را برای سال آینده روی 4200 تومان نگه داشتیم تا داروهای مورد نیاز مردم گران نشود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر آموزش و پرورش: حدود یک میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود دستور رهبری در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی پیرامون اتفاقات اخیر دلجویی، پرداخت دیه و توجه به خانواده ها به بهانه روز جهانی معلولین مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی،نیاز ضروری افراد کم توان جسمی افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و شعار طنزگونه کنترل قیمت‌ها! رئیس جمهور در همایش بیمه و توسعه: تحریم‌ها را کنار بگذارند، مذاکره می‌کنیم *به مناسبت چهارده آذر سالروز درگذشت نگاهی به حیات علمی و عملی میرزا طاهر تنکابنی تجمع علیه ترامپ و سیاست‌هایش در لندن افشای اسامی 4 کشور عربی که تل‌آویو به دنبال امضای توافق با آنهاست وزیر بهداشت: موج آنفلوآنزا تا 10 روز دیگر فروکش می‌کند تحلیل سیاسی هفته هیات دولت لایحه بودجه سال 1399 کل کشور را تصویب کرد معاون اول رئیس جمهور: طرح‌های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است رئیس جمهور: هیات بررسی نحوه جبران خسارات شهروندان در حوادث آبان‌ماه تشکیل شود