دستاورد تامین مالی طرح های نیروگاهی توسط بانک صنعت و معدن: تامین ۶ هزار مگاوات برق ، ایجاد ٢ هزار شغل جدید

با راه اندازی کامل 12 طرح نیروگاهی ، هریک 500 مگاوات و 24 نیروگاه کوچک مقیاس که در مجموع بیش از سه میلیارد و 130میلیون دلار تسهیلات ارزی توسط بانک صنعت و معدن به آن ها اختصاص یافته است افزون به دوهزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
به گزارش ابتکار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن از میان این طرح ها عملیات اجرایی 5 طرح بزرگ شامل نیروگاه های آذرخش گلستان ، مولد برق یزد ، تولید برق خوزستان مپنا(بهبهان)نیروگاه کرمانیان(سیرجان) ماهتاب کهنوج و 6 طرح مقیاس کوچک نیروگاهی با با تسهیلات ارزی بالغ بر 1 میلیارد و دویست میلیون دلار به پایان رسیده و راه اندازی آن ها با موفقیت انجام شده و ضمن ایجاد یکهزار و 60 شغل مستقیم حدود 2 هزار و 600 مگاوات برق به ظرفیت فعلی کشور اضافه کرده اند. به علاوه طرح های در دست احداث نیروگاهی تامین مالی شده بوسیله بانک صنعت و معدن عبارتند از: تولید و گسترش برق امیرکبیر(نیروگاه رود شور) ، تدبیرسازان سرآمد (نیروگاه ارومیه)، ساخت و بهره برداری انرژی نوین(نیروگاه کاشان)،توسعه انرژی شمال و جنوب (نیروگاه زنجان)، تولید نیروی جنوب شرق صبا (نیروگاه چاه بهار) ، تولید انرژی گستر قشم ، برق ماهتاب کاسپین و 6 طرح مقیاس کوچک که با بهره مندی از حدود 1 و نیم میلیارد دلار تسهیلات این بانک مراحل اجرایی خود را می گذرانند و با رسیدن به مرحله بهره برداری 700 شغل مستقیم ایجاد خواهند کرد. در ضمن برای طرح جدید راشد تربت حیدریه و 12 طرح نیروگاهی مقیاس کوچک با قابلیت اشتغالزایی 300 نفر مبلغ 375 میلیون دلار تسهیلات توسط این بانک به تصویب رسیده است . گفتنی است ظرفیت تولید برق کشور 68 هزار مگاوات است که حدود 9 درصد ، یعنی 6 هزار مگاوات آن را بانک صنعت و معدن تامین اعتبار ارزی کرده است. یاد آور می شود که بخش قابل توجه منابع ارزی تخصیص یافته به وسیله صندوق توسعه ملی تامین مالی شده است.
سایر اخبار این روزنامه
حضرت آیت الله خامنه‌ای: همه در انتخابات شرکت کنند تا ابهت و مصونیت کشور حفظ شود «ابتکار» از حال و روز موسیقی این روزهای ایران گزارش می دهد نواختن نت‌ها روی گام امید شیوه‌های هجمه‌های منتقدان در برخورد با دولت یازدهم بررسی شد ادعای حق با اراده باطل دستاورد تامین مالی طرح های نیروگاهی توسط بانک صنعت و معدن: تامین ۶ هزار مگاوات برق ، ایجاد ٢ هزار شغل جدید محمد صادق جنان صفت چشم انداز شکست و خشم فزاینده حمایت مولوی عبدالحمید از حسن روحانی با محوریت ارائه مجوز سکونت به شهروندان در شورای شهر تدوین می شود ویزای تهران! حاشیه‌سازی منتقدان دولت برای «اعتراض امن» کارگران معدن زمستان یورت گلستان روحانی: من رئیس‌جمهور زمان درد مردم هستم دستاورد تامین مالی طرح های نیروگاهی توسط بانک صنعت و معدن: تامین ۶ هزار مگاوات برق ، ایجاد ٢ هزار شغل جدید سخنگوی قوه قضاییه: وزرای دولت، اطلاعات اموال خود را اعلام کرده‌اند دولت یازدهم؛ متهم برای هیچ