خطیب نماز‏جمعه این هفته تهران تاکید کرد لزوم رسیدگی به خانواده‏های آسیب‏دیده در حوادث اخیر

خطیب نماز‏جمعه این هفته تهران تاکید کرد که توجه و رسیدگی به خانواده‏های آسیب‏دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید‏محمد‏حسن ابوترابی‏فرد در خطبه اول نماز‏جمعه این هفته تهران، با اشاره به فرازی از نامه امام‏علی‏(ع) به مالک اشتر‏، بیان کرد‏: آن حضرت خطاب به مالک می‏نوسید رحمت و محبت و لطف به مردم تار‏و‏پود وجود تو را فراگیرد. کارگزاران نظام اسلامی باید اینگونه باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: در کلامی دیگر در توصیف مالک اشتر، امام‏علی‏(ع) می‏فرمایند مالک تو شخصیتی هستی که من برای اقامه دین از تو یاری می‏طلبم. خوشا به حال کسانی که بازوی رهبر نظام اسلامی هستند برای اقامه دین. نمی‏توان به این مقام رسید، مگر اینکه انسان دین را در جان و رفتار خویش اقامه کرده باشد.
وی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اغتشاشات و نا آرامی‏های اخیر بیان کرد: ما این سخنان امیر‏المومنین را در رهنمود الهام‏بخش رهبری چه زیبا می‏بینیم. ایشان تاکید کردند شهروندان عادی که بدون داشتن نقشی در اعتراضات و اغتشاشات اخیر جان باختند در حکم شهید محسوب شوند این یک اندیشه انقلابی و تمدن‏ساز است. دنیا بداند انقلاب اینگونه به ملت و جامعه نگاه می‌کند، خانواده آنان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرد.وی افزود: رهبری تاکید کردند در خصوص قربانی‏هایی که در تظاهرات انقلابی به هر نحو جان خود را از دست داده‏اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده آنان در دستور کار قرار گیرد. امت حزب‏الله و پایگاه‏های بسیج و مردمی انقلاب باید پیشگام اجرای این رهنمود الهام‏بخش باشند. توجه و رسیدگی به خانواده‏های آسیب‏‏‏دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد.


وی در ادامه تاکید کرد: گزارش خسارات وارد‏شده را از طریق دبیر‏خانه ائمه جمعه به هئیتی که دولت تشکیل داده اطلاع‏رسانی کنید. امیدوارم با اجرای رهنمود‏های الهام‏بخش رهبری در این خصوص، به سمت تحکیم ملی و انسجام صفوف ملت ایران و نهی از منکر افرادی که دچار خطا در اندیشه هستند، رفته و بر اقتدار ملت بیفزاییم و نقشه‏های شوم که با دلارهای نفتی و دسیسه دشمنان چیده شده بود را خنثی کنیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه خاطر‏نشان کرد: اگر نرخ بنزین تغییر نمی‏کرد از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱۲ یعنی در طول ۱۴ سال آینده معادل چهارصدوبیست میلیارد دلار صرف یارانه پنهان بنزین می‏شد. با این یارانه پنهان بنزین از امسال تا ۱۴ سال آینده می‏شود چهار پالایشگاه عسلویه ساخت. با این منابع می‏شود بیش از ۱۱۰ پالایشگاه فوق مدرن ستاره خلیج فارس ساخت که در طول سه سال بازگشت سرمایه آن بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار است.
وی در ا امه با خطاب قراردادن اهالی سیاست، احزاب و جریان‏های سیاسی کشور گفت: شما باید درس بیاموزید. سیاست را با دیانت باید پیوند بزنیم‌. شعار آسمانی مرد سیاست آیت‏الله شهید سید‏حسن مدرس که فرمود سیاست ما عین دیانت ما است را شعار خود قرار دهید. در چارچوب آموزه‏های قرآن و عترت گام بردارید.
وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‏روی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید انتخابات مجلس را به میدان مسابقه برای خدمت و حراست از منابع ملی و ارزش‏های انقلاب و خلق اقتصادی ملی تبدیل کرده و جمهوریت و اسلامیت نظام را استحکام ببخشیم.