تاج، آقای تناقض و تکاثر!

سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهدی تاج پس از سکوت در روز‌های پرهیاهوی نیمکت تیم ملی دیروز به تلویزیون رفت، آن‌هم بدون اینکه بخواهد خستگی سفر‌های پرشمار خارجی‌اش را در روز‌های اخیر در کند. بالا گرفتن انتقاد‌ها به قرارداد مارک ویلموتس سبب شد رئیس فدراسیون فوتبال پیش از آنکه پروازش در فرودگاه امام به زمین بنشیند، برنامه حضورش در استودیوی برنامه ورزش و مردم شبکه یک را هماهنگ کند. او در حالی ظهر دیروز به جام جم رفت که مجری برنامه به تمام انتقاد‌هایی که به سوءمدیریت‌های فدراسیون فوتبال و مهدی تاج می‌شود، بی‌تفاوت و بیشتر یک شنونده بود تا یک پرسشگر تا مشخص شود انتخاب این برنامه از طرف رئیس فدراسیون برای واکنش به انتقاد‌های مطرح شده درباره قرارداد ویلموتس اشتباه نبوده است!
۳ میلیون دلار ندادیم، ۳ میلیون دلار دادیم!
مهدی تاج در حالی دیروز در تلویزیون به صورت رسمی جدایی ویلموتس را رسانه‌ای کرد که در صحبت‌هایی ضدونقیض، ابتدا قرارداد ۳ میلیون دلاری ویلموتس را رد کرد، اما در ادامه حرف‌هایش آن را تأیید کرد، تأییدی که نشان داد افشاگری برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس چندان بی‌راه نبوده است. رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای صحبت‌هایش قرارداد ۳ میلیون دلاری را تکذیب کرد: «به صراحت می‌گویم ۳ میلیون دلار نیست و زیر ۲ میلیون دلار است. اینکه در برنامه تلویزیونی بگوییم قرارداد ویلموتس ۳ میلیون دلار است و افکار عمومی را تشویش کنیم، درست نیست. قرارداد ویلموتس و دستیارانش ۳ میلیون دلار نیست.»
با این حال رئیس فدراسیون فوتبال در میانه صحبت‌هایش در پاسخ به سؤال مجری به نوعی قرارداد ۳ میلیون دلاری ویلموتس و دستیارانش را تأیید کرد تا به نوعی حرف‌های چند دقیقه قبلش را رد کرده باشد!


او در پاسخ به این سؤال که «آیا واقعاً قرارداد ویلموتس به ۳ میلیون دلار در سال می‌رسد یا نه»، تأکید کرد: «اولاً باید بگویم این رقم برای کل کادر فنی است و پیش از این هم دستمزد کادر فنی به همین مبلغ می‌رسید.» با وجود تکذیب‌ها و تأییدها، اما رئیس فدراسیون فوتبال حاضر به شفاف‌سازی درباره قرارداد واقعی ویلموتس نیست و به بندی در قرارداد فسخ شده با سرمربی بلژیکی اشاره می‌کند که براساس آن مبلغ قرارداد باید محرمانه بماند.
پول گوشت و نان مردم به جیب ویلموتس رفت
یکی از نکات قابل تأمل صحبت‌های تاج در برنامه ورزش و مردم، پاسخ‌های کنایه‌آمیز به نمایندگان مجلس بود. در حالی گفته می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل حواشی قرارداد ویلموتس به فراکسیون ورزش فراخوانده شده است که او دیروز با صحبت‌های توهین‌آمیز، دعوت مجلس را رد کرد: «همین الان که من برای مردم در مورد مسائل مربوط به تیم ملی و قرارداد ویلموتس حرف می‌زنم نمایندگان مجلس هم گوش کنند، چون در جای دیگری صحبت نخواهم کرد.»
تاج که در هفته اخیر از سوی یکی از نمایندگان مجلس مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته است، در بخش دیگری از صحبت‌هایش از نمایندگان مجلس خواست به جای صحبت از فوتبال درباره گرانی گوشت و نان صحبت کنند: «من می‌توانم درباره گرانی گوشت و چیز‌های دیگر حرف بزنم، اما به من می‌گویند شما رئیس فدراسیون هستید. نماینده مجلس هم نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند.»
کنایه رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی است که نمایندگان مجلس چه با انگیزه انتخاباتی و چه دلسوزانه به حیف‌ومیل و پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس برای حضور تنها ۳۰ روز در ایران انتقاد دارند و در این راستا تاج باید پاسخگو باشد، به‌خصوص که این ۲ میلیون یورو از جیب کارگران تأمین اجتماعی پرداخت شده است که این روز‌ها غم نان و گوشت دارند. با وجود این دغدغه‌ها، دولت با فشار فدراسیون فوتبال، پول کارگران را به مربی‌ای پرداخت می‌کند که در شش ماه قراردادش با ایران، تنها ۳۰ روز در تهران حضور داشته است. این سؤالی است که در برنامه دیروز از تاج پرسیده نشد و مجری برنامه ورزش و مردم ذوق‌زده از حضور تاج در این برنامه، در بین صحبت‌های تاج به جای به چالش کشیدن این مدیر به اعلام برنامه‌ها بین مصاحبه تاج می‌پرداخت!
مربی خوبی بود، مربی بدی بود!
نکته دیگر در صحبت‌های دیروز تاج در تلویزیون، صحبت‌های ضدونقیضش درباره انتخاب ویلموتس بود. او ابتدا در صحبت‌هایش در مقام توجیه انتخاب ویلموتس به ستایش از این مربی پرداخت و او را انتخاب خوبی برای نیمکت ایران عنوان کرد: «مگر می‌شود منکر این شد که ویلموتس مربی بزرگ است؟! او مربی نوزدهم جهان است و سال‌ها سرمربی تیم ملی بلژیک بودکه از بهترین تیم‌های دنیاست و کارنامه‌اش برای همه مشخص است.»
تاج در ادامه، اما تعریف و تمجیدهایش از ویلموتس را فراموش و به شدت از وی انتقاد کرد: «ویلموتس در مدت زمان حضورش در تیم ملی نشان داد که هیچ شناختی از تیم‌های عربی ندارد، دیدید همین عدم شناخت ویلموتس از تیم‌های عربی چقدر به ضرر ما تمام شد. شنیدم ویلموتس حتی نمی‌دانست فلان بازیکن ما در تیم ملی عضو کدام باشگاه است. این مسئله خوب نیست و نشان می‌دهد که او شناخت کافی از تیم خودش هم ندارد.»
حال باید از رئیس فدراسیون فوتبال پرسید چطور از انتخاب ویلموتس دفاع می‌کند، آن هم مربی‌ای که به گفته خودش حتی بازیکنان تیم خودش را هم پس از شش ماه حضور در ایران نشناخته و حتی اسم باشگاه بازیکنی که به تیم ملی دعوت کرده است را نمی‌داند.
به نظر می‌رسد تاج که این روز‌ها بابت انتخاب ویلموتس با توجه به سخت شدن صعود به جام جهانی تحت فشار است، از یک طرف از انتخابش دفاع می‌کند، اما در ادامه با گوشه و کنایه به ویلموتش می‌تازد.