داماد روحانی هم آمد

«آرمان ملي»: در روزهاي نام نويسي براي انتخابات مجلس، ستاد انتخابات کشور شاهد حضور افرادي است که ثبت نام آنها براي حضور در بهارستان با حواشي همراه است. روز گذشته هم دو ثبت نام بيش از همه موضوعات انتخاباتي مدنظر قرار گرفت. ثبت نام علي مطهري و کامران مهدي‌‌زاده!
داماد رئيس‌جمهور هم آمد
داماد رئيس جمهور به همراه همسرش با شال سفيد که نماد صلح است از حوزه انتخابيه تبريز، آذرشهر و اسکو براي انتخابات مجلس يازدهم نام نويسي‌کرد. در طي ماه‌هاي اخير نام کامران مهدي‌زاده بارها شنيده شد. او هيچ‌گاه تمايل نداشت در زير سايه پدر همسرش يعني حسن روحاني به جايگاه و سمت بالايي برسد. کامبيز مهدي‌زاده فرساد، متولد سال 64 و اهل تبريز است و مسئوليت اجرائي را از سال 84 و حدودا در سن 21سالگي در سازمان ملي جوانان شروع کرد. بعد از آن به وزارت نفت رفت و مشاور مديرعامل شرکت توسعه ملي نفت ايران شد. در مقطعي انتصاب داماد حسن روحاني به‌عنوان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان زمين شناسي، با موجي از انتقاد مواجه شد که در نهايت مهدي‌زاده 3روز بعد از اين انتقادات کرسي معاونت وزير صنعت را ترک کرد تا مخالفان دولت بهانه‌اي براي تخريب نداشته باشند. مهدي‌زاده از روز خواستگاري از دختر رئيس‌جمهور چنين مي‌گويد: «به من گفتند همين که روي پاي خودت هستي براي من کافي است. نپرسيدند چه دارم و خانه‌ام کجاست؟ البته به طور طبيعي ملاحظاتي داشتند که هر پدري نسبت به فرزند خود دارد.» به هر حال مهدي‌زاده اکنون کانديداي مجلس شده و به‌طور حتم در صورت احراز صلاحيت، آراي مردم به او نسبت نزديکي به ميزان رضايتشان از دولت روحاني دارد. او پس از ثبت نام گفت: خود آقاي رئيس‌جمهور به پشتوانه مردم عزيز در انتخابات شرکت کردند و من نيز به پشتيباني مردم آذربايجان به حمايت از جوانان در اين انتخابات شرکت خواهم کرد. جوانان سدشکن و آنتي‌فساد هستند و در راه مبارزه با فساد سردمدار هستند و بنده نيز به همين خاطر در اين عرصه شرکت مي‌کنم. مهدي‌زاده خاطرنشان کرد: من به‌عنوان فرزند شخصيت خاص و يا داماد شخصيت خاصي شرکت نمي‌کنم بلکه من فرزند آذربايجان هستم و افتخار مي‌کنم که آذربايجاني هستم. مهدي‌زاده در رابطه با شفاف‌سازي هزينه‌هاي انتخاباتي خود گفت: انتخابات هنوز شروع نشده است تا من هم هزينه انتخاباتي داشته باشم و ان‌شاءا... بعد از شروع انتخابات هزينه انتخاباتي را اعلام خواهم کرد که تاکنون نيز هيچ هزينه‌اي نکرده‌ام. وي افزود: طرح معيشت شامل حال من نشده است. داماد رئيس‌جمهور بيان کرد: بنده به‌عنوان رابطه پدر و فرزندي با رئيس‌جمهور از پدر اجازه گرفته و در انتخابات شرکت مي‌کنم. من به‌عنوان فرزند آذربايجان در انتخابات شرکت مي‌کنم و نه به‌عنوان فردي که با رئيس‌جمهوري نسبتي دارد. از اين‌رو با قابليت و پتانسيل‌هاي خودم در انتخابات شرکت مي‌کنم تا در راستاي توسعه بيشتر استان جلو روم. الان شاهد کمرنگ بودن حضور زنان در استان هستيم. در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت من نمي‌توانم نظري بدهم، زيرا سخنگوي دولت نيستم و طرح معيشت نيز شامل حال من نشده است.
عملکردم خوب بود دوباره کانديدا شدم


علي مطهري هم براي ثبت نام به ستاد انتخابات کشور رفت. علي مطهري در سه دوره اخير در مجلس حاضر بوده و اگرچه در انتخابات مجلس هشتم در ليست اصولگرايان قرار گرفت، اما در دوره نهم، ليست مستقل داد و در دوره دهم، در فهرست اصلاح‌طلبان جاي گرفت. به نظر مي‌رسد مطهري بار ديگر در ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان قرار گيرد. علي مطهري پس از ثبت نام، اجراي کامل قانون اساسي به‌ويژه فصل سوم آن را از اولويت‌هاي مجلس يازدهم عنوان کرد و افزود: «مردم فکر نکنند شرکت کردن يا نکردن‌ آنان در انتخابات هيچ تاثيري در کشور ندارد بلکه يک مجلس مستقل قوي مي‌تواند تاثيرات زيادي در کشور داشته و بسياري از امور را اصلاح کند. وي بهبود وضع اقتصادي و معيشتي مردم و تاثيرگذاري در سياست خارجي کشور را از اولويت‌هاي مجلس يازدهم عنوان کرد و گفت: علاوه براين اجراي کامل قانون اساسي و مخصوصا فصل سوم‌ آن -که شامل حقوق ملت است- هم بايد مد نظر و مورد رسيدگي قرار بگيرد. مطهري بازگرداندن مجلس به جايگاهي که در قانون اساسي دارد را اولويت ديگر مجلس يازدهم ذکر کرد و درباره عملکرد خود در دوره نمايندگي افزود: فکر مي‌کنم عملکرد خودم در مجلس دهم خوب بود وگرنه داوطلب نمي‌شدم. البته تشخيص آن با مردم است و خودمان نبايد درباره خود قضاوت کنيم. مهم اين است که مردم در انتخابات مشارکت بالايي داشته باشند چون مشارکت بالاي مردم در انتخابات هم‌ آثار داخلي و هم‌ آثار خارجي دارد. اگر دنيا ببيند مردم ما مشارکت بالايي در انتخابات دارند، پايه‌هاي نظام محکم‌تر خواهد شد و اين مشارکت بالا در رفتار آمريکا و اروپا و همچنين بقيه کشورها با ايران، موثر بوده و قطعا زودتر از شر تحريم‌ها راحت خواهيم شد. مردم فکر نکنند شرکت کردن يا نکردن‌ آنان در انتخابات هيچ تاثيري در کشور ندارد بلکه يک مجلس مستقل قوي مي‌تواند تاثيرات زيادي در کشور داشته و بسياري از امور را اصلاح کند. در اين دوره کشور در يک شرايط اضطراري بود و بعضي کارها خارج از مسير مجلس انجام مي‌شد، اما اين حالت اضطراري ان‌شاءا... به زودي برطرف خواهد شد». اکنون بايد منتظر ماند که آيا مطهري اين بار بدون حاشيه تاييد مي‌شود يا اتفاقات انتخابات مجلس دهم براي او تکرار خواهد شد.