معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با «همدلی»: اعتبار مجلس را برمی‌گردانیم

همدلی| ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و آمار نشان می دهد که نزدیک به 14هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. در این میان جمعی از نمایندگان دوره دهم آمدند و جمعی هم ترجیح دادند به کار خود پایان دهند. اما اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم بیشتر در روز آخر تصمیم گرفتند در انتخابات ثبت نام کنند. هرچند برخی همچون پروانه سلحشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که دیگر در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و یکی از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب است که در این انتخابات ثبت نام کرده و در مصاحبه با همدلی از انگیزه خود گفته است. او به همدلی می‌گوید: دلایل حضور ما برای ثبت‌نام در این مرحله این است که جایگاه مجلس را ارتقا دهیم و به جایگاه واقعی و اصلی‌اش بازگردانیم.
شهیندخت مولاوردی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات آبان ماه، به نظر شما مجلس هنوز این جایگاه قبلی‌اش را دارد که در راس امور باشد، توضیح می‌دهد: یکی از انگیزه‌ها و یکی از دلایل حضور ما برای ثبت‌نام در این مرحله این است که جایگاه مجلس را ارتقا دهیم و به جایگاه واقعی و اصلی‌اش بازگردانیم. همچنین تضعیف نهادهای انقلابی را که در حال حاضر صورت می‌گیرد(برای مثال مجلس که بارزترین نماد جمهوریت کشور است) متوقف کنیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه می‌دهد: یکی از برنامه‌های اساسی اصلاح‌طلبان همین است که مجلس مقتدر و بااقتداری شکل بگیرد.
او در پاسخ به این سوال که از چه طریقی این امکان میسر است؟ و چگونه می‌خواهید این برنامه را عملی کنید؟ توضیح می‌دهد: باید ببینیم با آن سازوکارهایی که در اختیار مجلس هست، ظرفیت‌هایی دارد و وظیفه‌ای که برای آن تعیین شده است به چه نحوی می‌تواند مجلس را به جایگاه واقعی خودش که خانه ملت است، بازگرداند. مجلسی که تبلور افکار، صدا و مطالبات مردم و جریان‌های مختلف است. باید ببینیم که چگونه می‌توان مجلس را به این شرایط برگردانیم. باید از تمام ظرفیت‌هایی که مجلس در همه زمینه‌ها دارد، برای بازیابی اعتبارش استفاده کنیم.
معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد مسئله نظارت استصوابی در شورای نگهبان اظهار می‌کند:‌ ما امیدوار هستیم چالش‌هایی که کشور را تهدید می‌کند و مجموعه شرایطی را که در آن قرار داریم، شورای نگهبان در نظر بگیرد و ان‌شاءالله به یک سیاست واقع‌بینانه برسد.