۷۸ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی مربوط به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در دیدار با رئیس و برخی اعضای هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت که در راستای رویکرد‌های سازمان بازرسی کل کشور در استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد، با اشاره به کمبود نیرو و امکانات این سازمان گفت: در آیین‌نامه اجرایی قانون سازمان بازرسی پیش‌بینی‌شده است که از همه ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم. درویشیان با رد این ادعا که سازمان بازرسی کل کشور، جرئت را از مدیران در دور زدن تحریم‌ها می‌گیرد، گفت: راهکار‌های دور زدن تحریم‌ها تعریف‌شده است و نباید این موضوع یعنی دور زدن تحریم‌ها مجوز و بهانه‌ای برای فساد باشد. در همین راستا اخیراً پرونده‌ای داشتیم که فردی در یک دستگاهی به بهانه دور زدن تحریم‌ها مرتکب فساد ده‌ها میلیون دلاری شد و با بخشی از این پول‌ها برای خود و همسرش، ویلا و خودرو خریده است. این فرد بازداشت‌شده و پرونده او در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
وی با تأکید بر اینکه همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید مبرا از فساد باشند، خاطرنشان کرد: حتی دستگاه‌های حاکمیتی و دستگاه‌هایی که ناظر و رسیدگی‌کننده به فساد و تخلف و جرم هستند خودشان باید از فساد مبرا باشند. رئیس قوه قضائیه نیز روی این موضوع تأکید دارند.
وی با اشاره به اشکالات قانون مالیات گفت: اکنون ۷۸ هزار میلیارد تومان از کل معوقات مالیاتی کشور که در حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، متعلق به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است که از این مبلغ ۹ هزار میلیارد مربوط به اشخاص حقیقی و ۶۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اشخاص حقوقی است.