فلاحت پيشه انصراف داد

رئيس سابق کميسيون امنيت ملي مجلس يازدهم از حضور در انتخابات مجلس يازدهم انصراف داد. اين استعفا در حالي روز سه‌شنبه منتشر شد که يک روز قبل ازآن حشمت ا... فلاحت پيشه دوشنبه درباره اولويت‌هاي مجلس يازدهم گفت: وقتي مي‌گويند مجلس عوام، تعريف بدي از مجلس نيست، به معني اين است که نماينده آنچه که در سينه مردم مي‌گذرد را بايد مطرح کند؛‌ لذا مجلس آينده بايد دستورکارهايش را از مردم بگيرد. وقتي که مشکلات مردم اقتصادي است، طبيعتا دستورکار مجلس آينده هم اقتصادي خواهد بود. وي تاکيد کرد: نگران هستم که فضاي افراطي در مجلس آينده شکل بگيرد و به جاي صلح و توسعه کشور را به سمت جنگ ببرند؛ اين خطري تهديد کننده است. فلاحت‌پيشه آرايش سياسي مجلس آينده را منوط به نحوه حضور جناح‌هاي سياسي در انتخابات دانست و تصريح کرد:‌ اميدوارم مجلس غيرسياسي، معتدل و اقتصادي داشته باشيم اما نگران فضاي افراطي مجلس يازدهم هستم. از سويي فلاحت پيشه تنها نماينده مجلس دهم نيست که درانتخابات مجلس بعد حضور ندارد . پيش از او محمدقسيم عثماني، پروانه سلحشوري، محمدرضا عارف، علي لاريجاني، کاظم جلالي، فاطمه حسيني، محمدجواد فتحي، عبدالرضا هاشم‌زايي و علي نوبخت اعلام کرده بودند در انتخابات ثبت نام نمي‌کنند اما فلاحت‌پيشه ثبت‌نام کرده بود که روزسه‌شنبه منصرف شد.
چرا منصرف شدم؟
حشمت‌ا... فلاحت‌پيشه پريروز در تشريح دلايل انصرافش گفت: در دوره دهم مجلس نيز به اصرار دوستان آمدم. وي افزود: بنده در روزهاي پاياني مهلت مقرر براي ثبت‌نام از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردم و به اصرار دوستان هم بود، چون فرصت براي ثبت‌نام رو به اتمام بود به آنها هم گفتم که فقط ثبت‌نام مي‌کنم. رئيس سابق کميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: پيش از ثبت‌نام در اين دوره از انتخابات مجلس، به دوستان عرض کردم که بايد بنده را براي نمايندگي در دوره بعدي مجلس شوراي اسلامي قانع کنند، اما بنده قانع نشدم و از داوطلبي در دوره بعدي انتخابات مجلس انصراف دادم. فلاحت‌پيشه افزود: بالاخره شواهد نشان مي‌دهد که مجلس جوان‌تر و بهتري قرار است در دوره يازدهم تشکيل شود، قطعا مجلس جديدي خواهد بود و بيشترِ داوطلبان هم در ميان مردم بوده‌اند. عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم داوطلبان جوان نمايندگي مجلس در دوره بعدي مجلس موفق و مؤيد باشند.
دور شدن از مجلس تندرو؟


براي پي بردن به دليل ديگر منصرف شدن فلاحت پيشه از حضور درانتخابات يازدهم مجلس بايد به اظهارات چند روز قبل او رجوع کرد . او 16 آذر يعني در روزي که ثبت نام کرد چنين گفته بود: «به‌خاطر اصرار برخي دوستان کانديداي مجلس شدم، قصد هم نداشتم اما شرايطي شکل گرفته است که باعث شد نظر دوستان را بپذيريم. وي افزود: موضوع اول اين است که نبايد مجلس آينده تبديل به يک مجلس افراطي شود، من دغدغه اين را دارم که مجلس آينده افراطي شود. بايد بپذيريم که عصر ترامپيسم مي‌گذرد و مقطعي است در اين شرايط نبايد وارد فضاي افراطي شويم. عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: خيلي از کساني که براي مجلس بعدي نقشه کشيدند و مي‌خواهند اکثريت را در دست بگيرند در اولين برنامه خود از مجمع تشخيص خواهند خواست که پالرمو و سي‌اف‌تي را به مجلس برگردانند. فلاحت پيشه تاکيد کرد: اين شروع سلسله نوسانات و شرايط چالشي است که ممکن است براي کشور هم شکل بگيرد. شبيه اين رفتار را در مجلس هفتم هم شکل دادند، البته در آن مجلس يک نگاه توام با حسن نيت بود که درخواست برگشت قانون برنامه چهارم را دادند ولي در اين شرايط فعلي که کشور نيازمند شفافيت است اين تند شدن مجلس به ضرر کشور است.