سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: انتقام سخت مورد اشاره رهبری، معنایش جنگ نیست

همدلی| دختر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی صبح دیروز از رئیس جمهوری یک سوال پرسید. وقتی رئیس‌جمهوری به منزل سردار شهید برای عرض تسلیت رفته بود فرزندان ایشان با بغض پرسید که چه کسی انتقام خون پدرم را می‌گیرد؟ جواب حسن روحانی واضح بود. او گفت شما نگران نباشید همه انتقام او را خواهند گرفت.
این وعده رئیس جمهوری در حالی است که جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته ما منتظر دستور فرمانده کل قوا هستیم.
سردار علی فدوی دیروز اعلام کرد که ان‌شاءالله به محض اینکه دستور برسد و زمانی که خداوند مقرر کرده باشد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند. بر این اساس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحلیل خود را از چگونگی اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون شهید سردار سیلمانی ارائه داده است.
نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با روزنامه همدلی درباره تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر مناسبات منطقه ای ایران می‌گوید: شهادت سردار سلیمانی از یک سو باعث وحدت و انسجام کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و همچنین مجامع ملی و مذهبی و اقوام مختلف در منطقه شد.


نقوی حسینی ادامه می‌دهد: باید توضیح داد که همه این اقوام و مذاهب و ملت‌ها در منطقه سردار سلیمانی را از صمیم قلب دوست داشتند. بخشی از این کشورها امنیت و تمامیت ارضی خود را مدیون مجاهدت‌های سردار سلیمانی می‌دانستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین می‌افزاید: در داخل کشور هم شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد تاثیر بسزای در الفت و قلوب ملت شد. همه اقوام و همه ایرانیان با هر ایده و هر تفکری خودشان را یک حامی سردار سلیمانی می‌دانند و برای انتقام گیری خون این شهید بزرگوار مطالبه دارند. این نشان می‌دهد که همه ملت ایران به سردار سلیمانی ارادت ویژه دارند. به هر ترتیب این یک واقعیت است که شهادت این سردار بزرگوار هم در داخل کشور و هم در منطقه باعث وحدت و انسجام شد.
نقوی حسینی تاکید می‌کند: از طرف دیگر شهادت سردار سیلمانی یک فصل جدیدی از مناسبات کشورهای منطقه در مقابله با آمریکا را رقم می‌زند. قطعا کشورهای منطقه نسبت به مقابله با آمریکایی‌ها یک فصل جدیدی را آغاز می‌کنند و آمریکایی‌ها هم درمنطقه احساس امنیت نخواهند داشت و چاره ای ندارند که بساطشان را جمع کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که مردم مطالبه انتقام خون شهید سپهبد سیلمانی را دارند با این وجود این احتمال وجود دارد که برای این انتقام یک جنگ فراگیر رخ دهد؟ توضیح می‌دهد: شخصیت سردار سیلمانی به شکلی بود که میلیون‌ها نفر از جوانان مومن و انقلابی در جهان اسلامی پرورش داده است. جوانان از ملت‌های مختلف، اقوام و مذاهب مختلف آماده اند تا انتنقام خون شهید سردار سیلمانی را بگیرند. گرفتن انتقام خون این شهید بزرگوار یک مطالبه منطقه‌ای و است. نه تنها مردم ایران مطالبه انتقام خون شهید سردار سیلمانی را دارند بلکه مردم منطقه هم خواستار این انتقام هستند.
بنابراین انتقام سختی که رهبری فرمودند معنایش جنگ نیست و نیازی به جنگ نیست. من فکر می‌کنم که ملت‌های منطقه انتقام سختی از آمریکا خواهند گرفت و حتی منتظر اقدام ایران نمی‌مانند و این غربی‌ها هستند که برطبل جنگ افروزی می‌کوبند و انتقام شهید سردار سلیمانی نیاز به جنگ ندارد و آمریکایی‌ها آن قدر در منطقه ضعیف و شکننده هستند که نیازبه تنش نظامی برای گرفتن انتقام نیست.