فریاد یکپارچه امت اسلام یک کلام؛ انتقام انتقام!

  سرویس سیاسی -خون موج‌آفرین سیدالشهدای مقاومت، طراوت دیگری به اراده ضد استکباری آزادگان جهان بخشیده است. پیام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همان پیام استکبارستیزانه و عزت‌آفرین انقلاب اسلامی است که ملت‌های جهان تشنه‏ آنند. دریافت این پیام حیات‌بخش است که ویژگی و انگیزه‌ آحاد آزاده و شیفته انقلاب در سراسر عالم در نفی طاغوت و نفرت از استکبار را تقویت کرده و تحرک تازه‌ای داده است. تظاهرات‌های مجاهدت‌آمیز ضدآمریکایی این روزها در نقاط مختلف جهان، از جمله در آمریکا، کشورهای اروپایی، هند، پاکستان، لبنان، ترکیه، فلسطین، سوریه و در سوی دیگر تشییع شکوهمند پیکر مطهر سردار مخلص و مجاهد و اسطوره مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و 8 تن دیگر از مجاهدان فی سبیل‌الله در عراق و ایران نمای بارزی از این واقعیت درخشان است. در این میان، تراکم میلیونی جمعیت در اهواز و مشهد به حدی بود که ترتیب برنامه‌های از پیش تعیین شده برای تشییع را به هم زد. عده‌ای حتی کفن‌پوش آمدند و حتی مردم فرم عملیات داوطلبانه استشهادی را نیز پر کردند.
خواسته قلبی و باور قطعی‌ آزادگان پایبند به انقلاب و پیوسته به نظام در پهنه جهان که در فریادهایشان جاری است، یک کلام است؛ «انتقام انتقام» مردم اغلب این کشورها از زیاده‌خواهی، خباثت و وقاحت آمریکا ضربه خورده‌اند و با حرارت و قدرت حاصل از شهادت سپهبد سلیمانی که فرمانده مستضعفان عالم بود، می‌خواهند آمریکا را مچاله کنند.
تظاهرکنندگان در جهان اسلام و سراسر عالم و تشییع‌کنندگان شهدای عالی‌قدر مقاومت در ایران و عراق به پیروی از مرام ماندگار سردار سلیمانی و مجاهدان راه خدا برچیدن شبکه‌ فاسد و خبیث آمریکایی و صهیونیستی را می‌خواهند و برای آن آماده‌اند. دشمن فاقد توان ادراک این حقیقت است که «شهادت» از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی است و قدرت‌های استکباری در هندسه تقابل با جمهوری اسلامی مجبور به عقب‌نشینی و نابودی‌اند. عزم حق‌طلبان عالم نیز ریشه‌کن ساختن باطل و برقراری حکومت حق در جهان است و در این راه مهیا و آماده‌‌به کارند.
روز شنبه صدها هزار نفر از برادران و خواهران عراقی در کاظمین، بغداد، کربلا و نجف با پیکرهای این شهیدان جلیل‌القدر وداع و آنها را تشییع کردند. آنها تأکید کردند که تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم آرام نخواهیم گرفت. حضور مثال‌زدنی مردم عراق در حالی بود که در فرهنگ عمومی‌شان، مراسم ختم موضوعیت و اهمیت بیشتری از مراسم تشییع دارد.


آچمز شدن آمریکایی که در عراق
به‌دنبال تفرقه بود!
این ملت بزرگ از آنجا که خاطره شکست داعش خون‌آشام با مجاهدت سپهبد شهید سلیمانی و بسیج عراق را از یاد نمی‌برد و عزمی راسخ در استقلال‌خواهی و آزادگی دارد، در تشییع پیکرهای این شهدا، اخراج تروریست‌های آمریکایی از کشور خود را فریاد زد.
حضور پرشکوه و متحدانه عراقی‌ها و فریاد هماهنگ «مرگ بر آمریکا» از آن همه حنجره و آن همه دل، وضوح قصد و آهنگ ضد آمریکایی آنان را بار دیگر نشان داد. آن خون‌های ریخته شده ملت عراق را بر محور مبارزه با آمریکا یکپارچه کرد و یگانگی بخشید. این رویداد خجسته در شرایطی است که آمریکایی‌ها در عراق به‌دنبال تفرقه بودند!
«ایران و العراق لا یمکن الفراق»
 به رخ آمریکا کشیده شد
امتداد این رویداد تعیین‌کننده دیروز در ایران اسلامی اتفاق افتاد. وقتی که حضور حماسی و خیره کننده مردم اهواز و مشهد در مراسم تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و 4 تن از شهدای ایرانی آن واقعه، هر ناظری را مبهوت کرد. ایرانی‌ها و عراقی‌ها که فرد فردشان در مراسم تشییع شهدای مقاومت یک سنگر مقابل جبهه استکبار، نوچه‌های اروپایی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه تشکیل دادند، علی‌رغم توطئه‌ها برای جدایی‌‌شان، نشانه دیگری از وحدت در هدف و پیوند و رابطه عمیق میان دو ملت بزرگ ایران و عراق را عیان‌تر ساختند و حقیقت مسلم «ایران و العراق لا یمکن الفراق» را به رخ دشمن کشیدند. اقدام جنایتکارانه آمریکا دل‌های دو ملت را به هم انس بیشتری داد و پیوندها را محکم‌تر کرد.
آمریکایی‌های حقیر و توطئه‏گران بین‏المللی درک نکرده‌اند که «شهادت» امری احیاگر و عامل رویش و استحکام در جامعه اسلامی محسوب می‌شود. اهواز و مشهد دیروز جلوه این گزاره گرانبها بود.
پیکرهای مطهر شهیدان جبهه مقاومت اسلامی؛ ‌سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و چهار تن از همرزمان ایرانی آنها؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان پس از تشییع در نجف، دیروز حدود ساعت 5 صبح وارد ایران شد و مردم، مسئولان‌ لشکری، کشوری و استانی که در ‌فرودگاه اهواز حضور داشتند به استقبال این پیکرهای مطهر رفتند. صبح دیروز نیز پیکرهای مطهر این شهیدان در میان حضور میلیونی شکوهمند و مبهوت کننده مردم خوزستان تشییع شد.
به گزارش تسنیم، رصد جاده‌های منتهی به اهواز حاکی از این بود که حجم زیادی از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه از شهرهای مختلف استان خوزستان به‌سمت اهواز در حال حرکت هستند تا در مراسم تشییع شرکت کنند.
منظره تاریخی تراکم جمعیت روی پل علم‌الهدی اهواز
هزاران نفر از مردم ولایتمدار و مؤمن استان خوزستان از ساعت 7 صبح در میدان مولوی اهواز حضور یافته ‌تا پیکرهای مطهر این شهیدان عظیم‌المنزله را تشییع کنند. ‌خیابان‌های منتهی به میدان مولوی مملو از جمعیت بود. تراکم جمعیت تمام وسعت روی پل شهید علم‌الهدی بر فراز رود کارون را فرا گرفته بود و منظره‌ای تاریخی و به یادماندنی آفریده بود.
لحظه به لحظه سیل حضور مردم خوزستان برای دیدار با پیکر سردار شهید سلیمانی بیشتر می‌شد؛ آنان آمده بودند تا پیوند ناگسستنی با سردار دل‌ها ببندند و بگویند «تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم»؛ تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای وداع با «سردار دل‌ها»، ‌شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان مولوی اهواز حاضر شدند و عزاداری کردند.
مراسم تشییع قرار بود از ساعت 8 صبح آغاز شود اما به‌دلیل تراکم شدید جمعیت در مسیر تشییع شهدای مقاومت، ساعت 10 آغاز شد. شدت تراکم جمعیت ‌در میدان مولوی و خیابان سلمان فارسی به‌حدی بالا بود که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را نداشت.
حوالی ساعت 10 صبح مردم خوزستان با حضور میلیونی پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی را روی شانه خود از میدان مولوی به‌سمت خیابان سلمان فارسی تشییع کردند.
والله نماند اثر از آل‌سعودی
دیروز فارس‌، عرب، بختیاری، شوشتری، دزفولی، بهبهانی، عشایر، کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان و همه و همه خود را به میدان مولوی اهواز رساندند. خوزستان بار دیگر فضایی کربلایی به خود گرفت. مردم به‌احترام سردار دل‌ها، به خیابان‌ها آمدند تا دین خود را به او ادا کنند و بگویند «سردار، ما نمی‌گذاریم سلاحت بر زمین بماند و تا نابودی کفر و استکبار راهت را ادامه خواهیم داد.»
آمریکا صحنه‌های حضور میلیونی مردم را ببیند ‌و بدا‌ند مردم ایران هیچ‌گاه از آرمان‌های خمینی کبیر و امام خامنه‌ای عقب نخواهند نشست و راه و مسیر نورانی سپهبد شهید سلیمانی را با قدرت ادامه خواهند‌ داد.
پیکر مطهر شهدا با شعارهای «می‌کشم آن که برادرم کُشت»، «سردار سرفراز خوش آمدی به اهواز»، «سردار با صلابت شهادتت مبارک» وارد مصلای اهواز شد.
ایران شده ز داغت کرب‌وبلا
«ویرانه شود تل‌آویو به‌زودی، والله نماند اثر از آل‌سعودی»، «ایران شده ز داغت کرب‌وبلا» و «لبیک یا حسین»، از شعارهایی بود که مردم ولایتمدار خوزستان همزمان با تشییع شهدا سر می‌دادند.
قرار بود مراسم تشییع پیکرهای شهدا در اهواز ساعت 9:30 صبح به پایان برسد و پیکرهای مطهر به مشهد مقدس منتقل شوند، اما ازدحام میلیونی جمعیت عزادار، اجازه این کار را نداد و براساس اعلام آستان قدس رضوی، ساعت برگزاری مراسم در مشهد مقدس از ساعت 12 به ساعت 14 تغییر کرد.
مردم قدرشناس مشهد نیز از ساعات ابتدایی صبح دیروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رسانده‌اند تا به استقبال سردار دل‌ها بروند.
رفته سردار نفسی تازه کند برگردد
به گزارش فارس، پرچم‌ها و پلاکاردهایی با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا حسین(ع)»، «سربند و پلاک و چفیه برداشته‌ایم تا کاخ سفید را سیه‌پوش کنیم»، «رفته سردار نفسی تازه کند برگردد چون ظهور گل نرگس پیداست»، «نمی‌شود هم ترور حاج قاسم را محکوم کرد هم به FATF پیوست» و تصاویری از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی در دست این مردم عزادار، نشان از درک «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است، امروز از نظر این مردم یزید زمان رئیس‌جمهور پلید آمریکاست و فقط خدا می‌داند چه نفرتی از آمریکا و تمام دنباله‌هایش در بین این مردم موج می‌زند.
مرگ بر آمریکا؛ بیت‌الغزل شعارها
مانند همه راهپیمایی‌ها، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، بیت‌الغزل همه شعارها است؛ مردم مشهد در این مراسم شعارهای دیگری مانند «خون سلیمانی حیات بخشید، ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید، منتظر پاسخ ما بمانید» سر می‌دهند.
مشهد قیامت شد
خودروی حامل پیکر پاک سردار دل‌ها و شهدای مقاومت در مسیر فرودگاه تا حرم مطهر، به میدان ۱۵ خرداد رسید؛ همان وعده گاهی که مردم مشهد از صبح منتظر آن بودند؛ جمعیت میلیونی و حماسی، یکپارچه شور و غوغا می‌شود، طنین فریادهای «لبیک یا حسین» و «الله اکبر» از سویدای دل مردم مشهد به آسمان می‌رود، توصیف لحظاتی چنین پرشور و عاطفه و قدرشناسی از توان قلم‌ها و زبان‌های خبرنگاران خارج است، فقط می‌توانم بگویم مشهد قیامت شد.
خودروی حامل پیکر پاک سردار دل‌ها و شهدای مقاومت در مسیر فرودگاه تا حرم مطهر، به میدان ۱۵ خرداد می‌رسد؛ همان وعده گاهی که مردم مشهد از صبح منتظرند؛ جمعیت یکپارچه شور و غوغا می‌شود، طنین فریادهای «لبیک یا حسین» و «الله اکبر» از سویدای دل مردم مشهد به آسمان می‌رود، توصیف لحظاتی چنین پرشور و عاطفه و قدرشناسی از توان قلم‌ها و زبان‌های خبرنگاران خارج است، فقط می‌توانم بگویم مشهد قیامت شد.
زنان و مردان طوری از ته دل اشک می‌ریختند و بر سر و سینه می‌زدند که گویی فرزندشان را تشییع می‌کردند؛ کودکان و خردسالان پیچیده در لباس‌های گرم، فریاد «یا حسین» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند؛ یکی در آغوش مادر، آن دیگری بر دوش پدر و بعضی در کالسکه‌ها، تصاویر حاج قاسم را در دست داشتند؛ با دیدن این تصاویر با خودم زمزمه می‌کنم «قاسم‌ها در راهند.»
پرچم کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان در بین جمعیت نشان از بی‌اثر ماندن سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و دنباله‌هایش در منطقه است.
ارزش امنیت
دسته‌ای از پسران نوجوان وقتی متوجه می‌شوند خبرنگارم، به سمتم می‌آیند و با همان پاکی و بی‌آلایشی خاص خودشان می‌گویند، با ما هم مصاحبه کن. می‌پرسم چرا آمده‌اید اینجا؟ کمی چهره در هم می‌کشند، به هم نگاهی می‌کنند، یکی‌شان که از ناراحتی رگ گردنش باد کرده، با بغض می‌گوید: ما آمده‌ایم تا بگوییم اگر خواب بودیم و حرامی‌ها سردارمان را شهید کردند، اما امروز خواب نیستیم و از همیشه بیدارتریم، به اینجای حرف که می‌رسد بغض امانش نمی‌دهد، اما زود خودش را جمع می‌کند. همانطور که اشک را با نوک انگشت از گوشه چشم پاک می‌کند، می‌گوید: ارزش امنیت را همه می‌فهمند، اگر قاسم سلیمانی نبود، مادرهایمان سالها پیش باید برای ما لباس سیاه می‌پوشیدند، حالا پوشیدن لباس سیاه و آمدن به تشییع این مرد بزرگ، کمترین کاری است که از دستمان برآمد.
تشرف شهدا از باب‌الجواد
طنین صدای سیدرضا نریمانی حال مردم را دگرگون می‌کند، همه امام حسین(ع) را صدا می‌زنند و به یاد شهدای مدافع حرم اشک می‌ریزند. طنین نوای میثم مطیعی نیز در جمع میلیونی مردم مشهد مقدس در محل میدان 15 خرداد می‌پیچد.
حرم مطهر رضوی برای میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای مقاومت و سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی آماده شده است و جایگاه مراسم بدرقه و وداع با این شهدا در حرم مطهر رضوی به زیبایی گل‌آرایی شده است.
کاروان شهدای مقاومت با مشایعت مردم قدرشناس مشهد، پس از حدود سه ساعت، در میان غریو فریادهای «یا حسین» و استقبال زائران و خادمان حریم رضوی از «باب‌الجواد» وارد حرم مطهر رضوی شد.
حاج قاسم سلیمانی به زیارت امام مهربانی‌ها آمد تا با همان دستی که سالم مانده، دست این مردم را در دست امام مهربانی‌ها بگذارد.
همراه با خیل عظیم مشتاقان و ارادتمندان به سردار رشید سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت؛ مردم عزادار مشهد شاهد حضور دسته‌ها و هیأت‌هایی از اتباع افغانستانی‌ مقیم مشهد و شعبه سپاه بدر عراق در مراسم تشییع بودند.
زنجان و کرمانشاه بسان سراسر ایران عزادار سردار مقاومت و مجاهدت
شهرهای دیگر ایران نیز داغدار شهادت اسطوره مقاومت اسلامی و یارانش شدند. مراسم گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان این شهید که در اقدامی ناجوانمردانه توسط آمریکای وحشی به شهادت رسیدند در کرمانشاه برگزار شد.
مردم شهید پرور و مرزداران با غیرت کرمانشاهی دیروز در سومین روز از عزاداری سردار دل‌ها با حضور پرشمار و باشکوه در سوگ حاج قاسم سلیمانی گریستند و سینه زدند و بر ادامه راه این شهید تاکید کردند.
مراسم عزاداری باشکوه زنجانی‌ها به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز عصر روز گذشته در مرکز شهر زنجان از پیاده‌راه سبزه‌میدان به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد. در این مراسم مردم شهیدپرور زنجان ارادت مخلصانه خود را در سوگ سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور گذاشتند.
حضور میلیونی مردم،
آمریکای بی‌حیثیت را آشفته کرد
شکوه حضور میلیونی مردم اما آمریکای وقیح و بی‌آبرو را عصبانی و آشفته کرد. لن خودورکوفسکی، مشاور وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم‌های تشییع پیکر سپهبد سلیمانی مدعی شد این جمعیت با تهدید و زور در این مراسم‌ها حاضر شده‌اند!
وی در توییتر ادعا کرد: «تعداد زیاد حضور در مراسم تشییع سلیمانی را به حساب حمایت از رژیم نگذارید. وقتی در یک دیکتاتوری زندگی می‌کنید، گزینه دیگری ندارید. شما یا در تظاهرات شرکت می‌کنید، یا بازداشت یا کشته می‌شود...»
اتکاء نظام اسلامی به ایمان‌ها و دل‌های پر از معنویت مشتاقانش در سراسر جهان طبعا خوشایند آمریکایی‌های بی‌حیثیت و فاقد اعتبار نیست که از فرط شرارت و خباثت در کانون نفرت و عمق کینه مردم جهان قرار دارند.
خدا می‌داند فردا تهران چه خبر است؟!
در مقابل، کارشناس بی‌بی‌سی در برنامه‌ای گفت: اتفاق نادر و عجیبی افتاد؛ تاریخ ایران در هیچ برهه‌ای مردم را اینقدر متحد و همراه ندیده است! وی تصریح کرد: خدا می‌داند فردا تهران چه خبر است؟!
شایان ذکر است، تراکم جمعیت میلیونی حاضر در مراسم تشییع در مشهد و کُند پیش رفتن مراسم سبب لغو آیین وداع با پیکر این شهیدان در مصلای امام خمینی(ره) در تهران شد. با این حال جمع کثیری از مردم برای گرامیداشت این شهیدان والا مقام در مصلای امام خمینی(ره) حاضر و انتقام سخت را خواستار شدند.
امت اسلامی و آزادگان جهان مصمم، عازم و متحد فریاد برآمده از قلوب داغدارشان «انتقام انتقام» است. مقابل این هدف مشخص، ایمان راسخ و یکپارچگی، نیرویی را یارای مقاومت نیست.