جهان حيرت كرد

آرمان ملي: سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني ديگر يک فرد نيست، او يک ملت است. او اکنون مثل خون، نه‌تنها در رگ‌هاي ايرانيان، که در منطقه جريان دارد و زود خواهد بود که طومار قاتلان او را درهم بپيچد. قدر و ارزش سردار شهيد وطن را مردم منطقه خوب مي‌دانند و اين است که در روزهاي گذشته، از عراق گرفته تا اهواز و مشهد و تهران، جمع مردم مشايعت‌کننده، جهان را به حيرت و شگفتي واداشته است. مشايعتي که ناظران جهاني را به ياد تشييع پيکر امام راحل انداخته و برخي ديگر حضور ميليوني مردم را با جمع عاشوراييان مقايسه کرده‌اند. وقتي رهبر انقلاب با حس و حالي کمتر ديده شده، بر پيکر شهيد نماز خواند، وقتي مسئولان کشوري و لشکري، شانه به شانه هم به رهبر انقلاب اقتدا کردند، به آساني مي‌توان به اهميت جريان مقاومت و شهادت پي برد و در اين مجال چه جاي اين گروه و آن گروه؟ چه محلي براي اين جناح و آن جناح؟ سردار شهيد، بسي فراتر از جريان‌هاي سياسي بود. او سرباز وطن بود و در راه امنيت مرزهاي کشور و مقابله با داعش مثل نسيم در کشورهاي منطقه مي‌وزيد. سردار شهيد سليماني فراتر از دسته و گروه و جناح بود و از اين رو هيچ جرياني را ياراي آن نخواهد بود که آن وجود عزيز را مصادره کند. اين نکته به روشني با حضور اقيانوس انساني ديده مي‌شد. مردمي که به نداي دل آمده بودند و با چشم‌هاي اشکبار سرباز وطن را مشايعت کردند. به راستي چه کسي مي‌تواند سيل خروشان مردم را به ميدان بياورد، جز مام وطن؟ سرزميني برآمده از قرن‌ها، با تاريخي لبريز از جانفشاني‌ها، به آساني از خون فرزند شهيد خود نخواهد گذشت و چه زود آثار بابرکت خون شهيدان مقاومت، منطقه را از وجود بيگانگان پاک خواهد کرد. کوتاه سخن اينکه سيل خروشان مردم جهان را به شگفتي واداشت. سيلي که از اهواز آغاز شد، در مشهدالرضا جريان يافت، در تهران خروشيد و در ادامه به قم و در نهايت به کرمان خواهد رسيد. اگر چه پيکر سردار در چند شهر تشييع شد اما درست آن است که گفته شد، تمام ايران در مراسم تشييع تاريخي سردار سليماني شرکت کردند. ‌سي‌ان‌ان آورده است که مردم ايران اولين گام بلند را براي پاسخ محکم به ترامپ برداشتند. از نظر اين رسانه حضور ميليوني و پرشور مردم، خارج از تصور و پيش‌بيني‌هاي ترامپ بوده و انتظار آن را نداشته است. اين اتفاق با واکنش مجلس عراق در تصويب خروج آمريکايي‌ها از عراق همزمان شده است. در همين راستا نشريه «يو. اس.‌اي تودي» در يادداشتي به قلم «بنجامين فريدمن» مدير سياست‌گذاري مؤسسه اولويت‌هاي دفاعي آمريکا نوشت، با توجه به تحولات اخير در منطقه غرب آسيا، وقت آن فرارسيده که نيرو‌هاي آمريکايي عراق را ترک کنند، چراکه اکنون روشن شده است که مردم عراق آمريکا را نمي‌خواهند.
اقامه نماز بر پيکر سردار
در روز رستاخيز تهران و وداع تاريخي مردم مؤمن و قدرشناس آن با سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه تهران حضور يافتند و با چشمان اشکبار بر پيکر مطهر اين شهيد عالي‌مقام، مجاهد بزرگ ابومهدي المهندس و ديگر شهداي جنايت اخير رژيم آمريکا، نماز اقامه کردند. رهبر انقلاب اسلامي علوّ درجات آن شهداي عالي‌مقام را مسألت کردند. جمعيت ميليوني حاضر در مراسم نيز با اقتدا به رهبر انقلاب بر پيکر شهدا نماز اقامه کردند. سردار قاآني فرمانده سپاه قدس، سردار سلامي فرمانده کل سپاه و سردار فدوي جانشين فرمانده کل سپاه و جمعي از سفراي مقيم تهران از جمله سفراي عراق، ترکيه، افغانستان، فلسطين، عمان و آذربايجان نيز در اين مراسم حضور داشتند. رئيس پليس پايتخت اعلام کرد که مراسم تشييع پيکر شهيد سپهبد سليماني در امنيت کامل و با حضور چند ميليوني مردم برگزار شده است.
سخنراني اسماعيل هنيه


رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس سخنران اين مراسم بود که شهيد سليماني را شهيد قدس ناميد. اسماعيل هنيه اظهارکرد: اين فرمانده شهيد همه زندگي خود را در حمايت و پشتيباني از فلسطين به سر برد و او در راس نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود و من اين فرمانده بزرگ را شهيد قدس، شهيد قدس، شهيد قدس مي‌نامم. وي با بيان اين که من از سرزمين مبارک فلسطين مي‌آيم، افزود: ما در اين جا حضور داريم تا احساس صادقانه و خالصانه خود را در قبال برادر عزيزي که با فرماندهي خود براي فلسطين و مقاومت تلاش زيادي کرد و باعث پيروزي وتوانمندي اين مقاومت شد نشان دهيم. وي با محکوم کردن اين اقدام تروريستي آمريکا تاکيد کرد: اين جنايت وحشيانه‌اي که آمريکايي‌ها مرتکب شدند نشان دهنده روحيه جنايتکارانه و سبعانه‌اي است که باعث اين همه جنايات‌ها و خونريزي‌ها در سرزمين مبارک فلسطين شده است. رئيس دفتر سياسي حماس همچنين عنوان کرد: اين جنايت سبعانه‌ شايسته آن است که همه جهانيان آن را محکوم و مرتکبان آن را مجازات کنند. تاکيد مي‌کنم که خط مقاومت بر سرزمين فلسطين در رويارويي با توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي و هژموني آمريکا در منطقه شکست نخواهد خورد و ترديد نخواهد کرد و تا زماني که اشغالگران را از سرزمين مقدسمان بيرون برانيم ادامه دارد. هنيه در ادامه اظهارکرد: اين پروژه مقاومت مشروع در سرزمين فلسطين همچنان ادامه خواهد يافت و سست نمي‌شود و عقب نشيني نمي‌کند.
تشييع بي‌نظير
پس از اقامه نماز، پيکر شهدا بر دستان مردم، مسئولان و همرزمان اين شهدا از دانشگاه تهران خارج و مراسم تشييع ميليوني از دانشگاه تهران به سمت ميدان آزادي آغاز شد. اگر چه پلاکاردهايي با عکس‌هاي شهيد سليماني ديده مي‌شد اما پلاکاردهايي هم در هشدار به برخي جريان‌هاي سياسي در مصادره شهداي وطن به چشم مي‌آمد. علاوه بر پرچم جمهوري اسلامي ايران، پرچم حزب‌ا... لبنان، الحشدالشعبي، عصائب اهل‌الحق و گروه مقاومت اسلامي بحرين و ديگر گروه‌هاي مقاومت منطقه به اهتزاز درآمده بود. تعدادي از جوانان هم با پوشيدن کفن‌هايي که روي آن نوشته شده بود انتقام سخت، حمايت خود را از پيام رهبر انقلاب براي شهادت سردار سليماني اعلام کردند. در اين مراسم تصوير بزرگي از حاج قاسم سليماني نيز بر فراز برج آزادي تهران آويخته بود. استقبال و حضور گسترده و ميليوني مردم به گونه‌اي بود که مسيرهاي منتهي به خيابان انقلاب تقريبا بسته شده و حرکت مردم به سختي انجام مي‌شد. مردم همچنين با آتش زدن پرچم‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي و حلق‌آويز کردن نمادين عروسک ترامپ، انزجار خود را از اين اقدام تروريستي ايالات متحده و حاميان عبري-عربي‌اش اعلام کردند.
انتقام خون شهيد سليماني
فرمانده جديد سپاه قدس سپاه در حاشيه مراسم گفت: قول انتقام خون شهيد سليماني را خدا داده است. سردار سرلشکر قاآني افزود: قول ما پيمودن راه شهيد سليماني با همان استحکام و با توکل بر خدا مابه‌ازاي شهادت ايشان در گام‌هاي متعدد ازاله آمريکا از منطقه و استمرار حرکت رسيدن به حکومت جهاني امام زمان(عج) است. به پشتوانه مقام معظم رهبري اين مهم حاصل خواهد شد. او ادامه داد: قول انتقام خون شهيد قاسم سليماني را خداوند داده است و منتقم اصلي خداوند است و حتماً اقداماتي انجام خواهد گرفت، ولي انتقام اين خون‌هاي گرانبهاي استمرار مي‌يابد تا منتقم اصلي يعني امام زمان(عج) ظهور کند. سخنگوي دولت هم در خصوص مراسم تشييع پيکر پاک سردار شهيد سليماني نوشت: ترامپ بيش از اين به اشتباه محاسباتي خود پي خواهد برد.
انتقال پيکر سردار سليماني به قم
ايستگاه‌هاي صلواتي از ساعات اوليه بامداد با پخش گل و پوسترهاي حاوي تصاوير سردار سليماني با مردم براي حضور در مراسم تشييع سپهبد سليماني همراهي کردند. همچنين به کودکان و نوجوانان حاضر در اين مراسم گل اهدا مي‌شد. پس از تشييع و تکريم پيکر سردار سپهبد شهيد قاسم سليماني توسط مردم تهران، پيکر اين سردار مقاومت عصر دوشنبه 16 دي به قم منتقل شد. تشييع پر شکوه پيکر شهداي مقاومت به‌دست مردمي که با مليت‌هاي گوناگون آذربايجان، نيجريه، پاکستان، ترکيه و حتي روسيه نشان داد که عشق به سردار حد و مرز نمي‌شناسد و عاشقان حاج قاسم از همه جا براي وداع آمدند. اين در حالي است که ‌حضرات آيات مکارم شيرازي، علوي گرگاني، سبحاني، کعبي، اميني، مقتدايي يزدي، حسيني بوشهري، فاضل لنکراني، حسيني اشکوري و مسئولان استاني از ساعت‌ها پيش در حرم کريمه اهل‌بيت(س) براي استقبال از پيکرهاي پاک شهدا حاضر شدند. پس از انتظار طولاني پيکر شهيد سپهبد سليماني، ابومهدي المهندس و ساير شهدا به حرم حضرت معصومه(س) رسيد و پس از طواف در بارگاه کريمه اهل بيت به سوي مسجد مقدس جمکران روانه شد. هر چند تشييع پيکرها به شب کشيد اما تراکم جمعيت قمي‌ها نشان داد که ‌ارادت قلبي‌آنها به سردار دل‌ها چه ميزان است. ياد‌آور مي‌شود که پيکر شهيد سليماني پس از تشييع در مسجد جمکران در روز سه‌شنبه به زادگاهش کرمان منتقل خواهد شد. بر اساس اعلام الحشدالشعبي، پيکر ابومهدي المهندس نيز پس اتمام آزمايش‌هاي DNA ÌåÊ ÊÏÝíä ÏÑ æÇÏíÇáÓáÇã äÌÝ Èå ÚÑÇÞ ãäÊÞá ÎæÇåÏ ÔÏ.
هشدار دختر شهيد سليماني
در مراسمي که مورد توجه اغلب رسانه‌هاي مهم جهان قرار گرفته بود و هر يک به نوعي حيرت خود را نشان دادند، دختر شهيد سليماني در سخناني پدر شهيدش را بزرگترين مرد راهبردي در محاسبات قدرت و رفتار دشمن خواند. زينب سليماني گفت: آمريکا و صهيونيسم بدانند شهادت پدرم موجب بيداري بيشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آنان را تيره و تار و خانه‌هاي عنکبوتي آنان را فرو خواهد ريخت. به قول پدرم «آقاي ترامپ قمارباز» تصوير شيطاني تو در جدايي و تفرقه ميان دو ملت ايران و عراق با خطاي استراتژيک، توخالي درآمد و به خاک و خون کشيدن دو مجاهد بزرگ موجب اختلاط خون مجاهدان بزرگ ابومهدي و حاج قاسم و عامل پيوند تاريخي دو ملت ايران و عراق شد و تنفر جاودانه آنان را عليه آمريکا برانگيخت. دختر شهيد قاسم سليماني، با اشاره به مصوبه پارلمان عراق براي خروج آمريکا از اين کشور، اظهارکرد: پارلمان عراق خروج آمريکا از اين کشور را کليد زد. خانواده سربازان آمريکايي در غرب آسيا که شاهد ذلت آمريکا در نبردهاي سوريه، افغانستان، لبنان، عراق، يمن و فلسطين هستند در انتظار مرگ فرزندان‌شان روزهاي‌شان را سپري خواهند کرد. وي افزود: عموي عزيزم سيدحسن نصرا... پيام خود را داد. اسماعيل هنيه، زياد نَخاله، بشار اسد، ابوحسن عامري و عبدالملک حوثي که هر کدام به تنهايي چون پدرم براي نابودي امثال تو کفايت مي‌کنند، پيام‌شان را خواهند داد. دختر شهيد قاسم سليماني تصريح کرد: دلم نمي‌آيد نگويم، پدرم يک همراه ديگري هم داشت و او آقاي پورجعفري بود. ايشان بدون پدرم آب و غذا نمي‌خورد و بدون پدرم نمي‌خوابيد. ايشان نماد يک مجاهد صادق بود که آخر هم در رکاب پدرم به آرامش رسيد.