انتقاد اصلاح طلبان از رد صلاحیت ها در مشهد

اصلاح طلبان به رد صلاحیت ها در مشهد نقدهایی را وارد می داننداما بررسی خبرنگاران ما در شهرستان ها نیز نشان از خبرهایی درباره تایید صلاحیت برخی چهره های شناخته شده در 11 حوزه انتخابیه دیگر استان دارد.  
 به گزارش خراسان رضوی بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات استان، هیئت نظارت بر انتخابیه  استان نیز طی 20 روز به صلاحیت 1016 نفر رسیدگی کرد و در این مرحله که نتایج آن روز یک شنبه اعلام شد، 273 نفر معادل 26 درصد رد صلاحیت، 284 نفر معادل 27 درصد عدم احراز صلاحیت  و 497 نفر معادل 47درصد تایید صلاحیت شدند.
 همچنین هیئت نظارت استان صلاحیت 260 داوطلب حوزه انتخابیه مشهد و کلات معادل 50 درصد ثبت‌نام کنندگان را تایید کرده است تا برای هر کرسی این حوزه انتخابی 52 نفر با یکدیگر رقابت کنند. در حوزه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه از 35 داوطلب 17 نفر تایید، 5 نفر رد و 13 نفر عدم احراز در حوزه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد از مجموع 32 داوطلب 17 نفر تایید، 8 نفر رد و 7 نفر عدم احراز، در حوزه درگز از 39 نفر داوطلب 13 نفر تایید، 8 نفر رد و 18 نفر عدم احراز و در حوزه قوچان و فاروج از مجموع 36 داوطلب 16 نفر تایید، 15 نفر رد و 5 نفر عدم احراز صلاحیت شدند. در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه از مجموع 41 نفر داوطلب 22 نفر تایید، 13 نفر رد و 6 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه چناران از مجموع 49 نفر داوطلب 21 نفر تایید، 13 نفر رد و 15 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد از مجموع 74 نفر داوطلب 18 نفر تایید، 33 نفر رد و 23 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان از مجموع 26 داوطلب 11 نفر تایید، 8 نفر رد و 7 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه از مجموع 80 نفر 41 نفر تایید، 15 نفر رد و 24 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن از مجموع 76 داوطلب، 35 نفر تایید، 19 نفر رد و 22 نفر عدم احراز و در نهایت در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار از مجموع 52 داوطلب 26 نفر تایید، 20 نفر رد و 6 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.


 پیش از این  مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی در این باره توضیحاتی ارائه کرد ه     بود.
«محمد کمال سرویها» در خصوص وضعیت تایید و رد صلاحیت 18 نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس بررسی‌ها هشت نماینده از مجموع نمایندگان فعلی ثبت‌نام کننده در دوره یازدهم انتخابات مجلس تایید نشده اند که می‌توانند در مهلت قانونی به رد صلاحیت خود اعتراض کنند اما صلاحیت هر چهار نماینده فعلی مشهد که در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند تایید شده است.شایان ذکر است هنوز سرنوشت نهایی کاندیداها معلوم نشده . معمولا تعدادی از نامزدها بعد از شکایت تایید صلاحیت می شوند .
منتظر رد و تایید صلاحیت ها بعد از مهلت قانونی هستیم
«محمد حسن ساقی» دبیر حزب اعتدال و توسعه استان در گفت وگو با خراسان رضوی در خصوص چهره های شاخص این طیف که رد یا تایید صلاحیت شده‌اند اظهار کرد: طیف اعتدال لیست مجزا و چهره مجزایی معرفی نکرده است، منتظریم ببینیم نتیجه رد و تایید صلاحیت‌ها بعد از مهلت قانونی چه خواهد شد تا بعد ازآن بتوانیم از میان چهره‌های نزدیک از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا افرادی را حمایت کنیم.
قلی زاده : هیچ چهره ای از اصلاحات نمانده است
«الهه قلی زاده» عضو جریان اصلاح‌طلب استان نیز در خصوص وضعیت رد و تایید صلاحیت کاندیدای جبهه اصلاحات استان برای انتخابات مجلس به خراسان رضوی گفـت: در این دوره نه‌تنها افسران اصلاحات در استان رد صلاحیت شده‌اند حتی سربازان نیز رد صلاحیت شده‌اند می‌توان گفت هیچ اصلاح‌طلبی نمانده که رد صلاحیت نشده است. وی افزود: در واقع نه تنها چهره های شاخص رد صلاحیت  شده‌اند حتی صلاحیت چهره‌های لایه‌های دوم و سوم جبهه اصلاحات استان رد شده است. لذا وقتی هیچ چهره‌ای از اصلاحات نمانده است لیستی هم نمی‌تواند وجود داشته باشد. همچنین بتول گندمی عضو اصلاح طلب شورای شهر مشهد هم به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلبان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت : «از اول می گفتید می خواهیم انتخابات درون حزبی برگزار کنیم، خلاص».
رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان: احتمالا لیست نداشته باشیم
 در واکنش به رد صلاحیت ها، رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد : من هرچه از دوستان پرسیدم، کسی را باقی نگذاشتند، حتی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس را رد کردند و در استان نیز به همین سیاق کاندیدای  اصلاح‌طلبی نمانده است. ناصر آملی‌مقدم تصریح کرد : شورای هماهنگی باید در خصوص ارائه لیست تصمیم بگیرد، اما احتمال این که اعلام کنند ما کاندیدایی نداریم، زیاد است.