برترین‌های نقل و انتقالات زمستانی در لیگ فوتبال

بازگشت خلعتبری به پدیده یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تعطیلات زمستانی بود. به گزارش وب‌سایت نود، با پایان تعطیلات زمستانی، تیم‌ها با شکل و شمایل جدید رقابت را از سر می‌گیرند. نیمکت‌های متحول شده و تیم‌های تغییرچهره‌داده شده که به جذابیت نیم‌فصل دوم اضافه خواهد کرد. نقل و انتقالات زمستانی بازیکن سرشناس و بمبی نداشت، اما بعضی از نکات جالب را می‌توان در همین رفت و آمدهای کم سروصدا پیدا کرد. 
بهترین انتقال: آیاندا پاتوسی به فولاد
در این روزهای گرانی دلار و وضعیت عجیب و غریب بازیکنان و مربیان خارجی در ایران بهترین راه برای خرید خارجی خرید یک گزینه امتحان پس‌داده است. بازیکن یا مربی که پیش از این در ایران کار کرده و کارنامه خوبی از حضورش برجای مانده است. پاتوسی یکی از این بازیکنان بود که بازگشتش به لیگ برتر می‌توانست خبر خوبی برای تیم جدیدش باشد. 
پیش‌بینی می‌شد نام تیم جدید این بازیکن با نام تیم سابقش یکی بوده و استقلال بتواند ستاره سابقش را به تهران بازگرداند اما فولاد معادلات را برهم زد. آنها با استفاده از شرایط و اوضاع بد مالی استقلال توانستند پاتوسی را با یک پیشنهاد خوب به اهواز بکشانند و بهترین خرید نیم‌فصل را به نام خود سند بزنند. 4 گل و 4 پاس گل پاتوسی در سیزده بازی با پیراهن استقلال آمار امیدوارکننده‌ای برای فولادی‌ها محسوب می‌شود. البته اگر او هم مثل بعضی خریدهای این تیم با افت عجیب در فولاد مواجه نشود و بتواند عملکرد گذشته خود را تکرار کند. 


عجیب‌ترین انتقال: محمدرضا خلعتبری 
به شهرخودرو
بازگشت خلعتبری به شهرخودرو یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تعطیلات زمستانی بود. بازیکنی که گفته می‌شد به دلیل مسائل شخصی از شهرخودرو جدا شده و به ذوب‌آهن آمده با رفتن یحیی به این تیم بازگشت تا شایعات اختلاف او با سرمربی سابقش تا حدودی تایید شود. خلعتبری که غیر منتظره از شهرخودرو جدا شده بود حالا با همان غافلگیری به این تیم بازگشت و ذوب‌آهن را ترک کرد. شهرخودرو چهاردهمین انتقال خلعتبری است تا او یکی از مارکوپولوهای لیگ برتر باشد. نکته عجیب‌تر این انتقال البته قرارداد دو سال و نیم با بازیکنی است که 36 سال سن دارد و به تازگی توانسته از مصدومیت رها شود.
بازنده نقل و انتقالات: شهرخودرو
 شهرخودرو احتمالا دو نیم‌فصل کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد. نیم‌فصل اول با خریدهای خوب و با اقتدار در رویای رسیدن به بالای جدول و امیدوار به حضور در آسیا و کسب سهمیه مجدد. نیم‌فصل دوم روزهایی احتمالا متفاوت با تیم قلع و قمع شده‌اش. پدیده سومین قربانی از میان تیم‌هایی بود که این فصل حضور در صدر را تجربه کرده و در نهایت سرمربی خود را از دست دادند. البته فاجعه برای شهرخودرویی‌ها به رفتن یحیی خلاصه نشده است و در ادامه بسیاری از بازیکنان اصلی این تیم هم ساز جدایی سردادند. سروش رفیعی و فرشاد محمدی‌مهر از اصلی‌ترین این چهره‌ها بودند. البته قبل از این چند روز هم روح‌الله باقری، یونس شاکری و منادی هم جدا شده بودند تا شهرخودرو بازیکنان زیادی را از دست داده باشد. اگرچه شاید حضور بازیکنانی مانند روح‌الله سیف‌اللهی و محمدرضا خلعتبری کمی از سنگینی این بحران کم کند اما نگاهی به جمع‌بندی اتفاقات رخ‌داده برای شهرخودرو جای زیادی برای امیدواری برای باقی‌ماندن این تیم در جمع مدعیان باقی نمی‌گذارد. 
برنده نقل و انتقالات: سپاهان
این تیم مانند ابتدای فصل توانست برنده فصل نقل وانتقالات باشد. سه خرید خوب و هوشمندانه و براساس نیاز تیم، سپاهان را به برنده زمستانی تبدیل کرد. طیبی، ترکمان و سروش رفیعی هر سه خریدهای خوبی برای قلعه‌نویی بودند. مهمترین ماموریت نقل و انتقالاتی سپاهان در زمستان، پوشش ضعف خط دفاعی بود که با مصدومیت پورقاز به وجود می‌آمد و آنها این ماموریت را به خوبی به سرانجام رساندند. سپاهان همچنین هیچ بازیکنی را از دست ندادند تا علاوه بر حفظ شاکله تیم با تقویت آن حسابی برای حریفان خط و نشان بکشد.