در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به عشایر

هیات وزیران با اختصاص اعتبار لازم و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده به عشایر و تشکل‌های عشایری ناشی از حوادث غیرمترقبه و نیز نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های مشهد و زاهدان موافقت کرد.
در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران که به ریاست دکتر روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به عشایر و تشکل‌های عشایری با سود و کارمزد چهار درصد اختصاص یافت.
دولت همچنین مبلغ 330 میلیارد ریال برای نوسازی و مقاوم سازی تعداد 200 واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد اختصاص داد که از این میزان اعتبار، مبلغ 200 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت آماده‌سازی، تاسیسات زیربنایی و احداث زیرساخت و مبلغ 130 میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای جهت هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری هزینه خواهد شد.
همچنین مبلغ یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی با سود پنج درصد برای نوسازی و مقاوم سازی تعداد دو هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد در استان خراسان رضوی با سقف فردی 500 میلیون ریال پرداخت می‌شود.


دولت در ادامه، با اختصاص مبلغ یک هزار و 885 میلیارد ریال جهت نوسازی و مقاوم سازی تعداد 10 هزار واحد مسکونی واقع در بافت حاشیه‌ای غیررسمی شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان موافقت کرد. از این میزان اعتبار، مبلغ 1500 میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای آماده‌سازی زمین، تاسیسات زیربنایی و احداث زیرساخت و مبلغ 385 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای جهت هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری تخصیص می‌یابد.
دولت در ادامه، با ارجاع اختلاف‌های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به تعدادی از طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران به شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مرجع داوری موافقت کرد.
با تصویب هیات وزیران، مصوبه مربوط به نحوه ابلاغ بخشی از اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح شد.
بر این اساس، وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه آن، مشمول دستگاه‌های اجرایی برای ابلاغ اعتبار در هریک از طرحهای تملک دارایی‌ سرمایه‌ای که اعتبار آن از منابع عمومی دولت و سایر منابع تامین و برای اجرا به واحدهای ملی و استانی وزارت جهادکشاورزی و سازمانهای مذکور واگذار می‌شود، خواهد بود.
همچنین وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) می‌تواند در هر یک از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای که اعتبار آن از منابع عمومی دولت و سایر منابع باشد را به واحدهای استانی یا شهرداری‌ها ابلاغ نماید.
دولت همچنین به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجازه داد سهم هر یک از دانشگاهها، موسسات آموزشی و پژوهشی و سایر دستگاههای تابع را از محل وجوه دریافتی بابت سایر منابع و تکالیف مندرج در قوانین بودجه سنواتی و سایر منابع را به صورت نقدی و غیرنقدی ابلاغ و حواله نموده و همچنین رویدادهای مالی مرتبط را اعمال حساب کند.
سایر اخبار این روزنامه
یکهزار و 780 میلیارد ریال خسارت سیل در کشور پرداخت شده است رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: 17 نامزد برای هر کرسی مجلس از یک جناح که انتخاب نمی شود کنگره ملی سرداران و 2000 شهید استان بوشهر برگزار شد رهبر انقلاب: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسلهای پی در پی شود مدودف استعفا داد پوتین پذیرفت فراخوان رهبران مقاومت عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی «نه به آمریکا» وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس منطقه‌ای رایسینا: تنش‌های منطقه بازتابی از جهل آمریکاست در مصلی امام خمینی رحمهالله‌علیه؛ نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به عشایر سخنگوی وزارت خارجه انگلیس: «مک ایر» به تهران برمی‌گردد دکتر جهانگیری در دیدار با خانواده یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی: جان باختن تعدادی از هموطنان به ویژه نخبگان ضایعه‌ای بزرگ برای کشور بود