سپاه پاسداران علیه سخنان حسن عباسی: برداشت شخصی و خلاف واقع بود مدعیان خالی از معنی

الهام برخوردار
همیشه نقطه مقابل قرار دارند و نظرشان مخالف است. این مخالفت اما فقط به خودشان مربوط نیست و نبوده بلکه دیدگاه‌شان را در رابطه با مسائل مختلف جامعه‌ به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویی نظر اکثریت است. درواقع نگاه‌شان را به کل تعمیم می‌دهند در حالی که آنها یک اقلیتی هستند که منافع جناحی و طیفی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند. این طیف سعی در دوقطبی کردن جامعه و کشاندن آن به سمت نزاع درونی دارد. موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌شان درست مقابل منافع ملی قرار دارد. با این حال گویی از یک حاشیه امن برخوردارند و تا به حال به خاطر هیچ کدام از اظهارنظرهای تفرقه‌انگیز خود مورد مواخذه و یا پاسخگویی قرار نگرفته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به حسن عباسی و یا کریم قدوسی اشاره کرد که تاکنون اظهاراتی در راستای ایجاد فضای شدید دوقطبی در جامعه داشته‌اند و همیشه به گونه‌ای عمل کرده‌اند که جامعه را دوپاره کرده و آنها را به جان همدیگر بیندازند.
متاسفانه بسیاری از این اظهارات درست در زمان پدید آمدن احساس وحدت و همدلی مردم رخ داده است و زمانی که کشور به وحدت نیازمند بوده است همین افراد عکس آن عمل کرده‌اند. درواقع این افراد در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های خود به گونه‌ای عمل می‌کنند که می‌شود گفت نوعی خط دادن به بخشی از مردم علیه بخش دیگر بوده است.
حسن عباسی که از جمله تئوریسین‌های اصولگرایان به شمار می‌رود، چند سالی می‌شود به سبب اظهارنظرهای جنجالی‌اش گهگاهی در صدر اخبار قرار می‌گیرد. البته اظهارات او به یک زمینه خلاصه نمی‌شود و گویا در هر زمینه‌ای که پیش بیاید ابراز عقیده می‌کند که فقط محدود به اظهارنظر نیست بلکه مردم را تهیج می‌کند که در راستای برنامه‌های او حرکت کنند و فضا را به سمت تنش سوق می‌دهد. او در هفته‌های اخیر طی سخنانی آتشین ضمن هشدار به دادستان کل کشور و تهدید جریان اصلاحات گفت: «اصلاح‌طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت ‎قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح‌طلب را تو خیابون کشتند و تکه تکه کردند نگویید که هشدار ندادید!». این اظهارات او با واکنش‌های زیادی از سوی هر دو جریان اصلاحات و اصولگرا روبه‌رو شد. اما چندی نگذشت که این تئوریسین اصولگرا وارد ماجرای جدیدی شد که این بار با واکنش سپاه روبه‌رو شد.


اخیرا حسن عباسی در سخنانی که در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب زیادی داشت درباره «شیوه بودجه در آوردن سپاه» گفته بود: ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می‌گیرد (جیسون رضائیان) و در قبال آزادی‌اش، دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی، ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.
این سخنان جنجال‌برنگیز او با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد که از جمله این واکنش‌ها سردار شریف، سخنگوی سپاه است که در رد ادعاهای این فرد‌ گفت: ماموریت‌ها و عملکرد سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و صیانت از امنیت و آسایش ملت ایران کاملاً در چارچوب قوانین و مقررات کشور و مبتنی بر عقلانیت، درایت و منطقی قوی است و طرح اینگونه ادعاها فاقد وجاهت قانونی است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه دعای مطرح شده توسط این فرد درخصوص «شیوه تامین بودجه سپاه» را دیدگاه و برداشت‌های شخصی او و فاقد وجاهت قانونی دانست و تاکید کرد: منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکردهای سپاه است.
دستگاه‌های متولی‌ رسیدگی کنند
سردار شریف عملکرد سپاه نزد افکار عمومی را واضح، روشن و بی‌نیاز از حمایت‌ با مستمسک قرار دادن موضوعات غیر واقعی توصیف و تصریح کرد: هرچند بیان برخی مطالب و تحلیل‌های غیرمنطقی توسط کارشناس مذکور مسبوق به سابقه بوده و سپاه در مرداد ماه سال ۹۵ نیز بر اصلاح این رویه تاکید کرده است اما اعلام می‌کنیم این فرد در برخی محافل دیدگاه‌ها و برداشت‌های شخصی و بی‌پایه و اساس‌ را مطرح کرده که در مواردی از جمله آنچه اخیرا مطرح شده توسط بدخواهان دستاویز قرار گرفته و هجمه به سپاه را سبب شده است در حالی‌ که صحت و واقعیت نداشته است.
سردار شریف با رد ادعای واهی مطرح شده پس از شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: خون بهای فرمانده دلاور و سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط اشغالگران آمریکایی به شهادت رسید، به فرموده مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خروج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه است و به فضل الهی این مهم تحقق یافتنی است و هیچ معادل مادی نخواهد داشت و آمریکایی‌ها طعم سیلی سپاه در هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی خود در منطقه و ویرانی بخش‌های مهمی از آن را به عنوان شروع ماجرای انتقام سخت‌ چشیده‌اند.
سخنگوی سپاه در پایان منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن را نیز در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکردهای سپاه توصیف و تاکید کرد: اظهارات خلاف واقع و نادرست اینچنینی که ثمره‌ای جز سوءاستفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد، هیچگاه مورد تایید سپاه نبوده و دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات به‌کارگرفته شده توسط وی که خارج از روال منطقی است را در چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
اما این ادعاها فقط مختص به حسن عباسی نیست که بدون هیچ دلیل و مدرکی ادعای تفرقه‌افکن مطرح می‌کند، که نه تنها باعث دوقطبی شدن جامعه و شکاف در آن می‌شوند بلکه حتی می‌شود گفت در زمین دشمن بازی کرده و منافع ملی را فدای منافع جناحی خود می‌کنند. کریم قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در بیان کردن مسائل دروغین و تفرقه‌افکن کم از حسن عباسی ندارد. او که از تابستان سال ۹۷ ریاست کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها را عهده‌دار شده‌ تا به حال نتیجه کار او و همکارانش در این کمیته بعد از اتهام‌زنی‌های مختلف به شخصیت‌ها، مدیران دولتی و برخی کارشناسان و اساتید دانشگاه، به جز تکذیب چیز دیگری نبوده است. کریمی قدوسی در یکی از اتهام‌زنی تا آنجا پیش رفت که مدعی شد رئیس‌جمهوری با مامور سرویس اطلاعات انگلیس MI۶ مکالمه داشته و سازمان اطلاعات سپاه شنود مکالمات روحانی با این مامور را به او نشان داده است. که در همان زمان سردار رمضان‌ شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه این ادعا را تکذیب کرد.
البته در ادامه ادعای خلاف واقع، این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا نیز مدعی شد که هواپیمای فوق‌پیشرفته اواکس آمریکا در سیستم رادار ایران اختلال ایجاد کرده و هواپیما را موشک کروز نشان داده است.
بنابراین می‌بینیم که آزادی این افراد در اظهارات کذب و تفرقه‌افکن چیزی جز دوقطبی منفی در کشور عایدی نداشته و این حاشیه امن که این افراد دارا هستند باعث شده دشمن از همین اظهارنظرها علیه کشورمان سوءاستفاده کند.]
سایر اخبار این روزنامه
جدال توئیتری ظریف و ترامپ تصمیم‌هایت را بر مبنای واقعیت پایه‌گذاری کن ژوبین صفاری بنشانیم «انصاف» مسئولیت زهرایی در جامعه اسلامی «ابتکار» تبعات اقصادی ویروس جدید چین را بر اقتصاد ایران بررسی کرد اقتصاد زیر تیغ کرونا؟ «ابتکار» دلایل و پیامدهای توافق نهایی بریگزیت را بررسی می‌کند فصل جدید مناسبات لندن با اتحادیه اروپا با واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو قشم از یونسکو اخراج می‌شود! مدیرکل هنرهای نمایشی درحاشیه نشست خبری سی و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به «ابتکار»: تورم فعلی در طول 100 سال اخیر در اقتصاد ایران بی‌سابقه است عصر سیاه تورمی سپاه پاسداران علیه سخنان حسن عباسی: برداشت شخصی و خلاف واقع بود مدعیان خالی از معنی پاسخ روحانی به اقدام رئیس قوه قضائیه در صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی این امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نظارت مستمری بر تبلیغات زودرس انتخاباتی وجود دارد معاون وزیر کشور: مسیٔولان برای افزایش رضایتمندی و رفاه مردم تلاش کنند نقد منتقدان نظام مسئولیت زهرایی در جامعه اسلامی