تکمیل شبکه فاضلاب اهواز از محل فاینانس چین

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: مترصد این هستیم از سرجمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و هم در قالب استفاده از ظرفیت طرح‌های فاینانس داخلی و خارجی بتوانیم پروژه‌ فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم.
به گزارش ایلنا، بر اساس آمارهای اعلام شده شبکه فاضلاب اهواز 2 هزار و 400 کیلومتر طول دارد که هزار و 150 کیلومتر آن لوله بتنی و مربوط به 50 سال پیش بوده و قابل استفاده نیست. بنا بر آنچه از سوی دولت ارائه شده سرانه بهره‌مندی مردم خوزستان از شبکه فاضلاب 37 درصد است در حالی که این سرانه به طور میانگین در کشور 50درصد است. یکی از مشکلات فاضلاب در اهواز روانه شدن آن به رود کارون است که در سیلاب‌های اخیر نمود بیشتری پیدا کرد، به طوری که در بسیاری موارد گزارش‌هایی مبنی بر پس‌زدگی فاضلاب ارائه و مردم این شهر را با چالش مواجه کرد.
قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اخیرا گفته است: در سال 73 شبکه جامع فاضلاب اهواز طراحی شد و قرار بود تسهیلات بانکی به این طرح اختصاص یابد، اما به دلیل تامین نشدن منابع مالی، اجرای این طرح تاکنون تمام نشده است. به گفته او 41 درصد طرح جامع فاضلاب اهواز انجام شده، اما برای 60 درصد باقی‌مانده به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت پروژه جمع‌آوری فاضلاب اهواز اظهار داشت: پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز در حال اجرا است و پکیج خوبی طراحی


شده است.
وی افزود: پروژه جمع‌آوری فاضلاب اهواز شامل 45 ایستگاه پمپاژ، به اضافه اجرای تصفیه‌خانه غرب این شهر و همچنین ارتقاء فاضلاب چنیبیه است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: مترصد این هستیم از سرجمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و هم در قالب استفاده از ظرفیت طرح‌های فاینانس داخلی و خارجی بتوانیم پروژه‌ها را سرعت داده و اجرا را تکمیل کنیم.
وی یادآور شد: با توجه به مضایق بانکی و اعتباری برای فاینانس، سراغ کشورهای محدودی می‌توانیم برویم که برنامه‌ریزی ما عمدتا استفاده از فاینانس کشور چین است.