احتمالا ۳ نفر مشترکاً سرلیست اصولگرایان می‌شوند

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین، درخصوص لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: درخصوص لیست انتخابات، شورای ائتلاف با توجه به مکانیسمی که در نظر گرفته‌ است، عمل ‌می‌کند و به نظر می‌رسد که فهرست آن‌ها تقریبا نهایی شده و به زودی لیست ۳۰ نفره را اعلام خواهند کرد. وی همچنین درخصوص مباحثی درباره بحث انتخاب سرلیست نهایی اصولگرایان از میان تقوی، میرسلیم و قالیباف در انتخابات پیش ‌رو اظهار داشت: به ‌نظر می‌رسد هر سه نفر از این آقایان یعنی آقای تقوی به همراه آقای میرسلیم و آقای قالیباف به صورت مشترک به عنوان سرلیست اصولگرایان معرفی شوند. رئوفیان در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو که مورد تاکید رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهمترین وظایف احزاب، گروه‌های سیاسی، دولت، مجلس، شورای نگهبان و نهادهای فراقوه‌ای تلاش برای حضور هرچه باشکوه‌تر مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری است، این راهبرد نباید آسیب ببیند و همه باید کاری کنند حداکثر کسانی که می‌توانند رای بدهند، پای صندوق‌های رای حضور یابند اما یکی از مواردی که به حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند آسیب بزند ردصلاحیت‌های گسترده است که آن هم ظاهرا اصلاح‌طلب و اصولگرا نداشت، از هر دو جناح تعدادی ردصلاحیت شدند.
وی ادامه داد: اگرچه دو هزار نفر مجددا تایید شده و وارد عرصه انتخابات شدند اما همچنان چهره‌های شاخص که به عنوان چهره ملی مطرح هستند ردصلاحیت شده باقی ماندند که این می‌تواند موجب ریزش تعداد رای‌دهندگان و میزان مشارکت شود. به گزارش ایلنا، دبیرکل حزب ایران زمین با اشاره به دلسردی ایجاد شده در میان هواداران کاندیداهای و جریان‌های سیاسی در اثر ردصلاحیت‌ها، گفت: من به عنوان یک فعال سیاسی علاقمند به جمهوری اسلامی از تمام مردم و هواداران کسانی که ردصلاحیت شده‌اند، خواهش می‌کنم پای صندوق رای حضور پیدا کنند، این وظیفه ملی و شرعی ما است که به توصیه مقام معظم رهبری بالاترین حد مشارکت را در انتخابات داشته باشیم و امیدوارم این مشارکت حداکثری متاثر از ردصلاحیت‌های گسترده نباشد و آسیب نبیند. وی افزود: من از تمام هواداران گرایش‌های مختلف سیاسی و هواداران داوطلبان ردصلاحیت شده استدعا دارم متاثر از این نوع عملکرد شورای نگهبان تصمیم‌شان بر عدم حضور پای صندوق‌های رای نباشد، بلکه تصمیم جدی را برای حضور پای صندوق رای بگیرند و از میان کاندیداهای موجود نماینده‌ای نزدیک به سلیقه خود انتخاب کنند.
۱۸ نفر از کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان مشخص شدند
اسامی ۱۸ نفر از کاندیداهای اتئلاف نیروهای انقلاب در تهران مشخص شد.به گزارش ایسنا، نفر از کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان مشخص شد؛ از قالیباف تا الیاس نادران و محمود نبویان این اسامی عبارتند از:


چهره‌های مشهور: محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، جلیل بشارتی، عبدالحسین روح الامینی، کیومرث هاشمی، عزت الله اکبری،
الیاس نادران،
خانم‌ها: زهره الهیان، قاسمپور، خادمی، رفیعی، فاطمه رهبر، سوده نجفی
روحانیون: نبویان، تقوی، آقامیری
سید علی یزدی خواه کاندیدای اختصاصی شهر ری
سعید کرمی کاندیدای اختصاصی اسلامشهر
برای تکمیل لیست و مشخص شدن جوانان حاضر در فهرست ۳۰ نفره تهران بحث و بررسی‌ها در هیئت انتخاب ادامه دارد.