نقش دامادها در سیاست پدرزن!

آرمان ملي- مطهره شفيعي: «دامادتان را چرا وارد ليست کرديد؟» باز هم نقش دامادها در سياست ورزي پررنگ شد. ديروز پس از رسيدن اصولگرايان به وحدت و ارائه يک ليست واحد براي انتخابات مجلس يازدهم، حميد رسايي نامه‌ايي تند خطاب به قاليباف، آقاتهراني و محصولي نوشت. در بخشي از اين نامه آمده است: «داماد يکي از اعضاي ائتلاف در ليست نهايي شماست، سابقه اجرايي و سياسي و فرهنگي وي چيست؟ آقاي اکبري تالارپشتي که دو دوره نماينده مجلس بوده، اما براي فعال‌ترين رجال سياسي کشور گمنام است، بر اساس چه ملاکي در ليست است؟ اين افراد چطور به يکباره جاي چهره‌هاي مقبول در بدنه راي‌ساز جامعه را مي‌گيرند؟ فکر نمي‌کنيد که افکار عمومي منتظر است تا ائتلاف حاميان مالي خود را معرفي کند؟» او مشخص نکرد منظورش داماد کدام عضو ائتلاف است اما بدون ترديد داماد افراد شاخص همواره براي آنها خبرساز بودند از داماد احمدي‌نژاد تا داماد حدادعادل...
داماد روحاني اهل رقابت انتخاباتي
کامبيز مهدي‌زاده فارغ التحصيل ليسانس زمين‌شناسي، فوق ليسانس زمين شناسي نفت و دانشجوي مقطع دکتراي زمين شناسي سنگ رسوب و رسوب شناسي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال و از جوانان نخبه آذربايجان است که ثبت نامش براي انتخابات مجلس يازدهم خبرساز شد. او نتوانست تاييد شوراي نگهبان را کسب کند و تاييد صلاحيت نشد. کامبيز مهدي‌زاده در صفحه اينستاگرام خود نوشت: «آقاي کدخدايي! نمي‌دانستم مدال آوردن در دنيا و بالا بردن پرچم جمهوري اسلامي ايران در کانادا و آمريکا و نسبت داشتن با رئيس‌جمهور محترم، باعث عدم احراز صلاحيت بنده از منظر شما مي‌شود! اما در عجبم که افرادي که پرونده آن‌ها در سال 84 در دست آقاي روحاني بود و نگذاشت منتشر شود، چطور تاييد شده‌اند! خبرنگاران از آقاي ربيعي در مورد اين پرونده سوال کنند.»
نوبت پدر داماد رسيد نه داماد


مهدي خورشيدي آزاد پسر احمد خورشيدي آزاد و تنها داماد محمود احمدي‌نژاد است. او در 3 آذر 90 به دفتر محسن هاشمي رفسنجاني رفت و با او ديداري خصوصي در پشت درهاي بسته داشت. چند روز بعد وي در مصاحبه‌اي در پاسخ به رسانه‌هايي که وي را به واسطه‌گري ميان احمدي‌نژاد و هاشمي متهم مي‌کردند، اين ديدار را «يک جلسه دوستانه و بررسي اوضاع سياسي کشور» خواند و اظهارداشت که اين ديدار کاملاً مستقل و با ديدگاه‌هاي شخصي و به دور از جريانات سياسي بود. خورشيدي در 13دي ماه 90 از سوي احمدي‌نژاد رياست شوراي عالي استاندارد را به عهده داشت و با حفظ سمت به رياست سازمان استاندارد منصوب شد، که اين انتصاب با واکنش شديد برخي نمايندگان مجلس و رسانه‌ها مواجه شد. يک هفته بعد، احمدي‌نژاد اين انتصاب را لغو کرد. پدر داماد احمدي‌نژاد هم خبرساز است. او در سال 84 از حاميان سرسخت احمدي‌‌نژاد بود اما زماني که حرف و حديث درباره ارتباط مشايي و بقايي با احمدي‌نژاد گسترش يافت منکر حمايت از پدرزن پسرش شد. احمد خورشيدي، پدر داماد احمدي‌نژاد گفته است که ائتلافي تحت عنوان «جبهه سوم» با حضور 12 تشکل سياسي با محوريت خودش در تهران اعلام موجوديت کرده‌است.