رای به تداوم مسیر‌امید

آرمان- یاسمین طالقانی: تداوم مسیر امید، اما با اراده محکم‌تر از 92 و برنامه‌ریزی در فضای نوین پدیدآمده از دستاوردهای 4سال تلاش مردان تدبیر و امید. این روزها پس از طرح این پرسش که در برگه رأی انتخابات سال 96 نام کدام کاندیدا را می‌نویسید، نیازی به اندیشیدن نیست؛ به‌ویژه آنانی که در دولت یازدهم فعالیت آسان‌تر را تجربه کردند و رضایت در چهره‌هایشان هویداست، بدون لحظه‌ای تردید پاسخ می‌دهند که «به عقب باز نمی‌گردیم؛ رأی ما روحانی است». کشور به گذشته باز نخواهد گشت؛ به آن دورانی که فضای فعالیت‌های هنری و ورزشی با خواست و تمایل آنانی تنظیم می‌شد که عمل به قانون برای آنها معنایی نداشت؛ با رأی به روحانی کشور به عقب باز نمی‌گردد و حتی اگر از آن روزها بگوید سربلند است، چرا که در سال 92 با رأی به حسن روحانی عمل به مر قانون را تضمین کرد و چهارسال شاهد بود منتخب آنها به وعده‌های خود عمل کرد، حتی اگر متحمل سختی‌های زیادی شد. این روزها گروه‌های مرجع بیش از همه در تلاش برای تداوم راه امید با رأی به روحانی هستند. با قلبی مطمئن از تصمیم خود برای انتخابات 96 به صدور بیانیه حمایتی یا گفت‌وگو با رسانه‌ها می‌پردازند تا بگوید مرد این میدان جز روحانی نیست. هر روز بر تعداد اعضای این گروه‌های مرجع که حمایت قاطع خود را از روحانی اعلام و دیگر هموطنان را ترغیب می‌کنند به روحانی رأی دهند، افزوده می‌شود. در ادامه به تعدادی از صدها هنرمند و ورزشکار حامی روحانی اشاره می‌شود.
حمایت پیشکسوت از روحانی
جمشید مشایخی از بازیگران پیشکسوت است که به‌خوبی قادر به شناخت شعار از عمل است. او در سال 92 از روحانی حمایت کرد و گزینه سال 96 برای او جز روحانی نخواهد بود. جمشيد مشايخي چندی پیش گفت که «رئيس‌جمهوري داريم كه خيلي‌ها به او حسادت مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند كه او به شكلي خوب كار خود را ادامه دهد». او از هجمه دلواپسان به روحانی گلایه دارد و بارها این موضوع را مطرح کرده است. حمایت او از روحانی نشان‌دهنده حمایت قشر بزرگی از دلسوزان عرصه سینما و تلویزیون از دکتر روحانی است.
امیدوار و منتظر هستم


لیلی رشیدی از جمله بازیگرانی است که با حضور در همایش‌های انتخاباتی حمایت خود از دکتر روحانی را اعلام کرده و می‌کند. او می‌گوید: «من رأی می‌دهم، با سربلندی رأی می‌دهم و انتخابم بین بد و بدتر نیست. من رأی می‌دهم، از حق رأی دادنم استفاده می‌کنم و از رأیم دفاع می‌کنم. من رأی می‌دهم تا آن کابوس 8‌ساله که هیچ‌کدام‌ فراموشش نکرده‌ایم، دوباره تکرار نشود. من رأی می‌دهم تا مسیر اصلاحات نیمه‌کاره رها نشود. من رأی می‌دهم تا کشورم دوباره به انزوا فرو نرود. آقای روحانی من به شما رأی می‌دهم، ولی حرف‌های شما یادم می‌‌ماند. حرف‌هایی را که چهار سال پیش مطرح کردید یادم هست و امیدوارم. امروز امیدوار و منتظر هستم که آن حرف‌ها عملی شود؛ هرچند می‌دانم سخت بود، اما امیدوارم عملی شود. من امیدوارم…» رشیدی از جمله 140 هنرمند ایرانی بود که با امضای طوماری در مورخ 22 خرداد 1392، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی از انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 حمایت علنی کرد.
همراه همیشگی گرایش اعتدالم
پگاه آهنگرانی هم بازیگر اصلاح‌طلبی است که بارها با حضور در مراسم طیف‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان همراهی خود با این جریان را اعلام کرده است. او در 31 خرداد 92 برای روحانی نوشته بود: « من کی‌ام؟ مطمئن نیستم. ولی حرف‌هایم نه به‌عنوان یک بازیگر است نه سیاسی‌کار، نه از طرف سینماگران حرف می‌زنم و نه نماینده نسل جوانم و نه حتی به‌عنوان یک زن. حداکثر به‌عنوان یکی از ۷۵‌میلیون ایرانی... یا یک شهروند عادی است. از فهرست آمال و آرزوها و درخواست‌ها و تمام چیزهایی که فکر می‌کنم حقم است (حتی اگر نباشد) که بگذرم، شاید فقط یک چیز می‌ماند که بشود به جّد ازتان درخواست کرد... آن هم دقت صد چندان در انتخاب همراهانتان در طول چهار یا هشت سال آینده است.»
من بهاره رهنما به روحانی رأی می‌دهم
بهاره رهنما هم مانند آهنگرانی و رشیدی تصمیمی جز رأی دادن به روحانی ندارد و زمانی که مخالفان دولت استیکرهایی از او و رشیدی ساختند، نوشت: «در تایید گفته‌های لیلی رشیدی، بنده هم آن استیکر‌های قلابی را تایید نمی‌کنم و با «واو» به «واو» حرف‌های دوست هنرمندم موافقم. واکنش لیلی رشیدی به استیکرهای انتخاباتی علیه روحانی: کار را از مضحکه و بلاهت هم گذرانده‌اند. برداشته‌اند با عکس من و همکاران و دوستانم استیکری با این عنوان ساخته‌اند که «یک اشتباه را دوبار تکرار نکنیم و به فکر مردم هم باشیم». منظورشان این است که یعنی ما از حسن روحانی برائت جسته‌ایم. احتمالا می‌خواهند ازین نمد کلاهی برای کسانی بدوزند که سال‌هاست هرچه من و هم‌صنفانم می‌کشیم ریشه در تفکر آنان دارد. اما سرنا را از سر گشادش زده‌اند. من لیلی رشیدی، با صدای بلند تکرار می‌کنم که به‌رغم تمام کاستی‌ها و مشکلات، دوباره به حسن روحانی رأی می‌دهم؛ برای خودم، برای مردمم و برای ایران. تا کور شود هرآنکه نتواند دید! پی‌نوشت: من بهاره رهنما هم به‌رغم تمام کاستی‌ها به «حسن روحانی» رأی می‌دهم!»
حمایت جعفری و رامین‌فر از روحانی
امیر جعفری و همسرش ریما رامین‌فر از جمله بازیگران حامی دولت اصلاحات و اعتدال هستند و از هیچ‌تلاشی برای پیروزی روحانی دریغ ندارند. چند روز قبل امیر جعفری درباره سوء‌استفاده از تصاویر خودش و همسرش در تبلیغات انتخاباتی گفت: همه می‌دانند که من فرزند معنوی رئیس دولت اصلاحات هستم، بنابراین کسی چنین مزخرفاتی را حداقل از من باور نمی‌کند. جریانی که پیش از رسیدن به قدرت خواسته‌های دل خویش را به‌عنوان حرف و درددل مردم منتشر می‌کند و نشان می‌دهد که برای بالارفتن از نردبان قدرت قادر به انجام هر اقدام غیر منصفانه‌ای است، بعد از اینکه به قدرت رسید که البته محال است مردم گول چنین افرادی را بخورند، می‌خواهد این راه را تا کجا برود و تا کجا این سوءاستفاده‌ها را ادامه خواهد داد؟ ریما رامین‌فر، همسر امیر جعفری نیز به‌عنوان یکی دیگر از چهره‌هایی که مورد سوءاستفاده سیاسی تبلیغاتی جریانی خاص واقع شده، از واژه بی‌شرمی آشکار در قبال چنین اقدامی استفاده کرده و در یک جمله می‌گوید: چنین کارهایی برای افرادی که ادعای خدمتگزاری مردم را دارند، شرم‌آور است.
ادامه در صفحه11