در گیلان چه خبر است؟

گروه اجتماعی- مسئولان و نمایندگان استان گیلان دیروز با انتشار اخبار ناگفته و اعلام نگرانی های خود، کولاک کردند. به این سه خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران دقت کنید:
* محمد حسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان  در جلسه فوق العاده کرونا در استان گفت: فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان حدود ۲۰۰ نفرهستند و حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر در گیلان به این ویروس آلوده شده اند.
قربانی البته دیشب مجدد در مصاحبه ای به فارس گفت: بنده نگفتم که تمام این فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
* جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی :  آمار قربانیان کرونا در رشت وحشتناک است. ما در گیلان کیت تست کرونا نداریم.


* حاجی پور رئیس شورای شهر رشت: آمبولانس‌های بخش خصوصی وجهی بابت حمل میت از خانواده‌های متوفی دریافت نکنند.
نیازمند شفاف سازی هستیم
 این که این استان اکنون کانون شیوع ویروس کروناست، بر همگان واضح است اما این اخبار به ویژه جان باختن 200 نفر براثر کرونا (درحالی که اعلام رسمی برای کل کشور اکنون194قربانی است) اگر صحت داشته باشد به طور قطع این استان را در شرایط بحرانی قرار داده که نیازمند تدابیر ملی است و اگر انتشار این گونه اخبار دلایل دیگری ازجمله جذب امکانات بیشتر یا نیامدن مسافران است، به نظر جز به هم ریختگی بیشتر اوضاع و فضای رسانه ای کارکرد دیگری ندارد.