لطف کرونا به اصولگرایان!

این روزها همه چیز کرونایی شده است! از بام تا شام و در هرمکانی فکر و ذکر همه این ویروس ناچیز و کماکان ناشناخته است.ویروس مذکور آنقدر مهم بوده که اتفاقات مهم دیگری که رخ داد و یا در حال وقوع است را به حاشیه ببرد و رسانه ای و فردی در مورد آنان اظهارنظر نکند.
بهرحال طبیعی هم است؛خیلی‌ها می‌گویند ابتدا بگذارید ببینیم جان سالم به در می‌بریم سپس در مورد فلان موضوع تصمیم یا اظهارنظری شود.اخبار و آمار فوتی‌ها رعب آور است و می‌تواند انسجام فکری انسان را برهم بزند.از همین رو است که سرتیترها و تحلیل‌ها تماما و دربست در اختیار این ویروس است.
فی المثل یکی از موضوعات مهمی‌که در عالم سیاست رخ داد و ویروس کرونا آن را به محاق کامل برد انتخابات مجلس و نتایج آن بود.این درست که میزان مشارکت قابل تامل بود و کسی دل و دماغی برای پرداختن به آن نداشت لیکن شرح ماوقع و تحلیل آنچه از صندوق‌های رای بیرون آمد می‌توانست مباحث مهمی‌را به ارمغان بیاورد.
همه آگاه هستند در انتخابات مذکور بیش از آنکه عدم استقبال نسبی اصلاح طلبان مورد کنکاش باشد نوع پیروزی اصولگرایان و کیفیت مجلس آتی محل بررسی است.از طرف دیگر حالا که جناح راست توانسته است با این کیفیت و کمیت مجلس بعدی را دربست برای خود کند می‌بایست به پرسش‌های فراوانی پاسخ می‌داد که ویروس کرونا باعث شد ذهن کسی به آن سمت نرود و اگر هم برود مجال طرح آن نبود.


برای نمونه مجلسی که بناست ریل گذار باشد چه خوابی برای معضلات اقتصادی دیده ؟برای سیاست خارجی چه برنامه ای نوشته شده است؟ارتباط بانکی با دنیا بدون اف ای تی اف چگونه است؟صرفنظر از شعارها، در خصوص یکسری تصمیمات چالش برانگیز اقتصادی مثل یارانه‌ها و حامل‌های انرژی، مجلس بعدی چه درسر دارد؟ایران این روزها در انواع و اقسام آسیب‌ها و بلایا بسان یک کشتی درگیر طوفان غوطه ور است ؛نمایندگان مجلس آتی چگونه می‌خواهند این وضعیت را مدیریت کنند؟ضمن آنکه خاطر شریف ساکنان جدید بهارستان باشد با این نوع مدیریت یحتمل مجلس بعدی نیز در روزهایی کرونایی آغاز به کار خواهد کرد!
از این دست مصائب و مسائل فراوان است.اما مشکل آنجاست که ویروس کرونا باعث شده هیچ یک از منتخبان در این موارد ورودی نداشته و سکوت کنند.گویی این بیماری همه گیر لطفی برای این طیف بوده تا از زیر بار چنین سوال‌های چالشی فرار کنند و آنان نیز مانند شهروندان عادی صرفا نظاره گر باشند.
اگر به راستی بناست شروع کار این چنین سوت و
کور باشد پایان آن چگونه است؟آیا بناست منتخبان جدید بیش از پیش به این شائبه دامن بزنند که مجلس به سمت زینتی شدن در حرکت است؟اگر چنین ادعایی درست نیست به چه دلیل منتخبان لام تا کام سخنی و راهکاری ارائه نمی‌دهند در این روزهای حساس؟ مجددا تاکید می‌کنم مجلس بعدی نیز قطعا درگیر ویروس کروناست و حداقل لازم است برای کنترل این شرایط نمایندگان منتخب و متخصص اعم از حوزه‌های پزشکی ،اجتماعی و امنیتی به اظهار نظرهای مفید و نه شعاری بپردازند و بگویند چند صباح دیگر که در راس امور قرار می‌گیرند چه برنامه ای دارند.ما منتظر هستیم.