افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌ها بر اثر مصرف الکل

آفتاب یزد- گروه شبکه: شایعه مصرف الکل مبنی بر واکسینه شدن بدن دربرابر ویروس کرونا همچنان جان می‌گیرد. در این میان استان اهواز با افزایش آمارفوتی‌ها وضعیت نگران‌کننده‌ای را تجربه میکند. بنا به گفته فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پی مصرف الکل تاکنون۵۰۲ نفر دچار مسمومیت شدند که از این تعداد 40 نفر فوت کردند.وی همچنین گفت: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴سال است که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.
> مسمومیت ۴۰ نفر در اردبیل
همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مسمومیت و مراجعه ۴۰ نفر از شهروندان اردبیلی طی سه روز گذشته به بیمارستان بر اثر مصرف الکل خبر داد.به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی‌بنا اظهار کرد: 20 شهروند اردبیلی به دلیل مصرف الکل صنعتی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد سه نفر جان خود را
از دست دادند، یک نفر دچار مرگ مغزی شده و برخی نیز در بخش‌های مختلف از جمله دیالیز بستری شده‌اند.بررسی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به عنوان الکل طبی و فرآورده دارویی فروخته‌اند.


> جان باختن 18 نفر در کردستان و مازندران
هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز، با اشاره به اینکه تاکنون شش نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان جان خود را از دست داده اند، گفت: در حال حاضر ۱۷ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به دلیل مصرف الکل بستری هستند.پزشکی قانونی استان مازندران هم اعلام کرد که در فاصله زمانی اول تا ۱۹ اسفند امسال ۱۲ نفر در استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند. به گزارش ایرنا،این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل هیچ گونه فوتی به علت مصرف الکل در استان ثبت نشده بود. بر اساس این گزارش، قربانیان ۱۱ مرد
و یک زن بودند.
> فوتی‌های مشروبات الکلی مسموم در البرز
به ۱۵ نفر رسید
از سوی دیگرمعاون دادستان کرج از افزایش فوتی‌های مشروبات الکلی مسموم در البرز به ۱۵ نفر خبر داد و گفت: تاکنون سه نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.محمد آقایاری از کشف و ضبط ۴۰۰۰ لیتر مشروبات الکلی تقلبی در کرج خبر داد و گفت: متاسفانه تا سه شنبه شب ۱۵نفر بر اثر مسمومیت الکلی در استان جان خود را از دست داده‌اند.