فروغی را می خواهند؟!

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: «سریال پایتخت6» چند روزی است که به پایان رسیده اما «حواشی» این سریال تازه در ابتدای راه قرار دارد آن هم «حاشیه» هایی که اندک اندک از مسیر «فرهنگی ـ هنری» به مسیر « سیاسی ـ اعتقادی » هدایت می شود.
نقدهای بسیاری به ثانیه به ثانیه ی «سریال پایتخت6» منتشر شده است اما در یک آنالیز کلی می توان به چند نتیجه ی واحد رسید:
ـ اکثر قریب به اتفاق منتقدین به این نتیجه رسیده اند که «سریال پایتخت6» از 5 فصل پیشین ضعیف تر بوده است که از جمله ی دلایل این ضعف آشکار، فقدان نویسنده ای توانمند به نام «خشایار الوند» است.
ـ بسیاری از کسانی که «سریال پایتخت6» را ضعیف تر از تمامی فصول گذشته می دانند، ساختار داستانی این سریال را متهم شماره ی یک معرفی می کنند به تعبیری ساده تر، نویسنده ی فصل ششم نتوانسته جانشین شایسته ای برای مرحوم «الوند» باشد!


ـ دست بر قضا یکی از مهم ترین
نام هایی که سریال پایتخت را این روزها زیر سوال برده نویسنده ی آن است، نویسنده ای که گویا در برهه هایی حرف‌هایی‌زده که حالا دردسرآفرین تر شده است.
ـ از مجموع نقدها چنین می توان نتیجه گرفت که ضعف قصه شادابی و توان بازیگران همیشگی این سریال را تحت الشعاع قرار داده است.
ـ آخرین قسمت و آخرین پلان «سریال پایتخت6» نقطه ی جوش عده ای را به حدی بالا برده که این روزها به کمتر از برکنار علی عسگری راضی نیستند و...
علی عسگری، رئیسی که چپ و راست او را نمی خواهند اما...!
علی عسگری از همان لحظه ای که با آن شکل و شمایل خاص روی جلد رفت (شبیه گلادیوتورها) زیر تیغ تیز نقد و بررسی قرار گرفت اما از لحظه ای که در یکی از جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، صدا و سیما را همه کاره معرفی کرد تا جایی که حتی«افکار عمومی» را هدایت و رهبری می کند بیشتر در مظان نقدهای آتشین قرارگرفت اما این آتش نقد وقتی از دو سوی چپ و راست جامعه بالاگرفت که گوشه و کنایه های «سریال پایتخت6» دولت و مجلس را آماج حمله قرار داد تا جایی که برخی احساس کردند ساختار صدا و سیما همچنان بر مدار«گاندوسازی» و «دولت ستیزی» است اما با روی صفحه تلویزیون آمدن آخرین قسمت این سریال و صحنه هایی که یکی از
فیلم های قبلِ انقلاب را یادآور می شد آتش برخی زبانه کشید و هرچه در دل داشتند ننهفتند و به زبان آوردند.
از مقامات رسمی برخی ارگان های خاص تا روزنامه های تا بن دندان اصولگرا اما با فاصله گرفتنی اندک از این دعواها و ماجراها، موج سومی شروع به نقد و تخریبِ علی عسگری پرداخته که یکی ـ دو سالی است با صبر و طاقتی اندک به دنبال مجالی است تا «فروغی» را جانشین«علی عسگری» کند همان هایی که توان پذیرش همین اندازه «میانه روی» علی عسگری را نداشته و خواهان رفتارهایی به شدت و حدتِ رفتارهایی هستند که مقدمات حذف فردوسی پور و برنامه 90 را فراهم آورد!
این روزها، از کیهان و جوان گرفته تا خراسان و وطن امروز در عرصه ی مطبوعات و دیگر محافل سیاسی به بهانه ی سکانسی که بخش هایی از یک فیلم قبلِ انقلابی را یادآور شده، از هر سو به علی عسگری می تازند و اما گروهی از این تازاندن و فشارهای استخوان شکن، اهدافی دیگر را دنبال می کنند اهدافی که بعید به نظر می رسد و دور از ذهن است که رنگ حقیقت به خود گیرد و آن ریاست سازمانی به وسعت صدا و سیما است ریاستی که آن را برای جوانی 30 و چند ساله می خواهند جوانی که همیشه تصمیم های او مملو از حواشی بوده است حاشیه هایی که یک جناح را شاد و جناح مقابل را مغبون و بهت زده کرده است. باید منتظر ماند و دید آیا علی عسگری از گردابی به نام «سریال پایتخت6» نجات پیدا می کند یا باید برای معالجه ی عضوی از اعضای بدن، راه استعفا را در پیش گیرد!
سایر اخبار این روزنامه
فروغی را می خواهند؟! کرونا چه کسانی را در جهان پولدار کرده است؟ مجلس باید قانون بیمه شخص ثالث را تغییردهد دلیل پائین بودن آمار مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا در کشور‌های آفریقایی فکر می‌کردیم تشویق می‌شویم نه توبیخ! اولین جلسه محاکمه طبری اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تحلیلی درباره اقدام ابراهیم حاتمی کیا در بیرون کشیدن آخرین فیلمش از صف اکران و نمایش آنلاین در اینترنت آخرین میخ بر تابوت انحصارطلبی وکلا درحالی که مجلس 43 روز تعطیل بود در نخستین جلسه نمایندگان طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه کشور را رد کردند مجلس دهم حدود 40 روز دیگر عمرش به پایان می‌رسد آفتاب یزد به بررسی تاثیر غیبت نخست وزیر بریتانیا در عرصه سیاسی کشوربه دلیل وخامت حال او پرداخته است جدل توئیتری سفیر و کاربران ایرانی در پی توئیت وی پس از اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا تصمیم عاجل برای ۲۰میلیون هموطن آشفتگی‌های اقتصادی و کرونا شیوه نوینی برای زندگی پیامدهای کرونا برای جهان اقدامات بانکی در دوران کرونایی