شفاف سازی رشیدپور دسته گل آسانژ و شوک هاشمی طبا به استقلالی‌ها!

مصطفوی-وقتی توانست به پایگاه‌های اینترنتی سازمان‌های بزرگ نفوذ کند و پس از مدتی وب‌سایت ویکی لیکس را به‌راه بیندازد تا اطلاعات محرمانه و جنجالی  منتشر کند سیاستمداران آمریکایی به او لقب «موی دماغ» دادند‍!  جولین آسانژ، افشاگری بود که دست در لانه زنبور کرد. او سال ۲۰۱۲ خودش را در سفارتخانه اکوادور واقع در لندن مخفی و در سال ۲۰۱۶ با  انتشار صد‌ها ایمیل از هیلاری کلینتون در جریان رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا کاری کرد که مقام‌های رسمی ایالات متحده مدعی شوند که جاسوس‌های روس به این سرور‌ها نفوذ کرده‌اند.
حالا نشریه میل آن ساندی مصاحبه ای از خانم موریس، وکیل آقای افشاگر منتشر کرده و گفته است: جولیان آسانژ ۴۸ ساله، در آن مدت زندگی در سفارت اکوادور پدر شده است. البته وکلای آسانژ هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده‌اند. اما وب‌سایت ویکی‌لیکس در توییتر به این گزارش پاسخ داده و نوشته: شریک زندگی تازه‌ افشا شده جولیان آسانژ که دو فرزند هم دارد از دولت انگلیس می‌خواهد تا آسانژ و دیگر زندانیان آسیب‌پذیر را با قرار وثیقه آزاد کند چرا که ویروس کرونا در زندان‌ها در حال شیوع است. وب‌سایت ویکی‌لیکس فورا فیلم مصاحبه خود با خانم موریس را منتشر کرد که در آن این وکیل مفصلا به توضیح رابطه پنج ساله‌اش با آسانژ پرداخته است. رابطه این زوج از سال ۲۰۱۵ میلادی هنگامی که موریس برای رسیدگی به وضعیت حقوقی و قانونی آسانژ با وی دیدار می‌کرده، آغاز شده است. در این گزارش آمده است: آسانژ تولد فرزندان خود را در بیمارستان‌های لندن به صورت زنده از طریق تماس تصویری مشاهده کرده و پسر بزرگ خود به نام«گابریل» را پس از آن که به صورت غیرقانونی به سفارت اکوادور در لندن آورده شد، دیده است. گفته شده که هر دو فرزند آسانژ تابعیت انگلیسی دریافت کرده‌اند و ظاهرا با پدر خود در زندان دیدار داشته‌اند.
*رشیدپور بالاخره رقم دستمزدش برای «حالا خورشید» را اعلام کرد. رضا رشیدپور مصاحبه‌کننده قهاری است. در طول سال‌های فعالیتش چه به عنوان مجری برنامه‌های صداوسیما و چه به عنوان مجری برنامه‌های اینترنتی گفت‌وگوهای مفصلی با افرادی در رده‌های مختلف داشته و معمولا هم خیلی صریح و بی‌پرده گفت‌وگویش را پیش می‌برد و از مهمانش سوال می کند. در روزهای گذشته انتقادات علی علیزاده فعال سیاسی ساکن لندن از رضا رشیدپور و اتهاماتی که به او درباره درآمدهایش زده بود، بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت.  اما او روز گذشته در لایو اینستاگرامی اش گفت: آن بحث توییتری که با آن هموطن عزیزمان داشتم، به این دلیل بود که احساس کردم چیزی به گوشش خورده و خواسته به کنایه چیزی بنویسد که رشیدپور ۴۵۰میلیون تومان دستمزد ماهیانه‌اش است و ۴۰میلیون برای هر اجرا می‌گیرد. من در توییتر نوشتم که این نکات خیلی عجیب است اگر سندی داری بده.  من به عنوان تهیه‌کننده برای یک پروژه با صداوسیما قرارداد می‌بندم  وهمه اسناد این قرارداد در سازمان صداوسیما موجود است و سازمان از طرف من مجاز است که این قراردادها را منتشر کند. دستمزد من در ماه خیلی کمتر از آن رقمی بود که مطرح شده بود. با احتساب هزینه‌های تولید که تنها بخشی از آن را در ویدیوی قبل عرض کردم و هزینه‌ها فراتر از این بوده است، کل بودجه برنامه حالا خورشید در اوایل کار حدودا ۱۷ میلیون تومان و در اواخر کار حدودا ۲۲ میلیون تومان بوده. یک میانگین ریاضی نشان می‌دهد که بودجه کل تولید حالا خورشید برای هر اپیزود زیر ۲۰ میلیون تومان بوده است که این رقم مشمول بیمه، مالیات و کسورات قانونی هم می‌شده است.مشروح این خبر را در صفحه ۶ بخوانید.
*مدت‌هاست که نامش با ورزش گره خورده. به خصوص از زمانی که ریاست کمیته ملی المپیک و بعدها صندلی اول سازمان تربیت بدنی وقت را برعهده گرفت. شاید به‌خاطر همین ید ماندگاری‌اش در مدیریت ورزش است که سید‌مصطفی هاشمی‌طبا را باید گنجینه‌‌‌ای برای ورزش کشور دانست. به خصوص در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا شرایط را در ورزش هم ویژه کرده و مدیریت این بحران نیازمند استفاده از تجربیات خاص است. او می‌گوید هم اکنون تمام دنیا شرایط یکسانی را تجربه می‌کنند  و معتقد است ورزش کشور نیازمند طراحی خاصی است تا شرایط به حالت عادی برگردد. او اما در اظهار‌نظری جالب  تاکید می‌کند که تاج و استقلال دو پدیده مختلف هستند و سال 57 با انحلال تاج دیگر این تیم تمام شده و استقلال ربطی به تاج ندارد ! می‌گوید  برایش مهم هم نیست که استقلالی‌ها از این اظهارنظرش ناراحت شده‌اند!  اما واضح است که این روزها خیلی از آبی ها به قهرمانی‌های  این تیم در آسیا  که  یکی از آن ها هم در دورانی که نام این تیم  تاج  بود ،افتخار می‌کنند. همکاران مان در صفحات خراسان ورزشی سراغ این مدیر نام آشنا رفته اند. این گفت و گو را بخوانید.