نهاد خانواده پناهگاه امن مقابله با کرونا است

فرشته روح افزا در گفت وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با‌ اشاره به مطرح شدن موضوع تماس با اورژانس اجتماعی در ایام شیوع کرونا در جامعه اظهار داشت: نوع زندگی اجتماعی و خانوادگی در کشورهای غربی با کشور ما متفاوت است و به همین دلیل نسخه‌هایی را که آنها برای حل مشکلاتشان می‌پیچند در ایران اسلامی کارایی ندارد، برای مثال شرط قبولی نماز کسب رضایت افراد در خانواده است هنگامی‌که ما چنین دیدگاه‌های والایی داریم چرا باید به دنبال حل اختلافات خانوادگی در کلانتری و دادگاه باشیم.
روح افزا با‌ اشاره به رفتار برخی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: طرفداران سند 2030 در روزهای گذشته می‌گویند اگر عصبانی هستید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید، ما می‌گوییم نقش این اورژانس در روزها و سال‌های گذشته چه بوده که امروز در این بحران می‌خواهد ایفای نقش کند؟ از اورژانش اجتماعی چه کاری برمی‌آید؟ بنده مخالف اورژانس اجتماعی نیستم اما در برخی کشورها تا به نتیجه رساندن تنش‌های خانوادگی در کنار آنها هستند اما ما معمولا خانواده‌ها را به طلاق و جدایی و افتراق هدایت می‌کنیم.
وی تأکید کرد: بهتر است نهاد خانواده را علیه یکدیگر نشورانند و بگذارند همان آرامش پیشین خانواده برای فرزندان و اهلش بماند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در کشورهای اروپایی و غرب، زن و مردی که یک خانه هستند قراردادی برای ادامه زندگی ندارند و به تبع مدت کوتاهی با یکدیگر زندگی می‌کنند و صاحب فرزند می‌شوند، حتی فرزند نمی‌تواند به آنها پدر یا مادر بگوید و اگر فرزند هم مورد آزار قرار بگیرد نمی‌تواند بگوید از سمت خانواده بوده است، این نظارت‌های اورژانس اجتماعی در این خانواده‌ها معنا پیدا می‌کند مدل خانواده‌های ایرانی، ایمانی است و متعالی و به هیچ وجه چنین نظارت‌هایی لازم نیست. مدل نظارت اورژانس اجتماعی تنها برای خانواده‌های معتادین و بزهکاران و یا مسائلی از این قبیل می‌تواند پیاده شود.


وی افزود: بهتر است صدا و سیما در راستای حل مشکل برخی خانواده‌ها از شبکه‌های استانی بهره‌مند شود چرا که اقوام کشور فرهنگ‌های متفاوتی دارند و نیاز دارند راهکارهایی متناسب با فرهنگ قومیشان پیشنهاد شود.
 رسانه‌های معاند بگویند
چه بلایی بر سر صلح و آرامش مردم دنیا آورده اند
روح افزا با‌ اشاره به تلاش‌های رسانه‌های معاند ابراز کرد: اینکه حضور خانواده‌ها در منازل آمار اختلاف درون خانواده‌ها را افزایش داده است طنز تلخی است که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند وبرخی رسانه‌های داخلی بازگو می‌شود، بهتر است آمار اختلافات درون خانواده‌ای و طلاق  و مسائل این چنینی کشورهای به اصلاح توسعه یافته را نیز به درستی منتشر کنند، 40 سال است رسانه‌های ضدایرانی و اسلامی آمارهای کذایی و دروغ به مردم می‌دهند.
عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان یادآور شد: صاحبان رسانه‌های معاند بگویند چه بلایی بر سر صلح و آرامش مردم دنیا آورده‌اند که حالا مدعی کمک‌رسانی به مردم ایران هستند؟ آنها نمی‌خواهند مردم کشور ما در صلح و آرامش و صفا و صمیمیت باشند. اینها افرادی هستند که فارسی صحبت می‌کنند و از مردم ایران نیستند و جاعلان و سارقانی هستند که در ایران کلاهبرداری و مسائل دیگری در زندگی داشته و دست به فرار و پناهندگی زده‌اند.
وی بر میزان بالای همکاری مردم در شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر جامعه به دنبال تحریم تأکید کرد و افزود: خوشبختانه مردم این‌بار نیز در این امتحان سربلند بیرون آمدند، اگر مسئولان به جدیت کارها را پیش ببرند مردم نیز همان‌گونه که مشاهده می‌شود همراه خواهند بود. مردم با آرامش تمام و به دور از ایجاد تنش با دولت همراه شده و برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند این در حالی است که در کشورهای غربی چنین رفتارهایی را در نبود لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مشاهده نکردیم.
برخی ایران را با غرب اشتباه گرفته اند
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده  نیز در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا با‌ اشاره به موضوع ارسال پیامک به مردم درباره همسرآزاری و. .. اظهار داشت: برخی ایران را با غرب اشتباه گرفته‌اند، گویا اگر در آمریکا، فرانسه و یا انگلیس خانواده دچار بحران شده است لزوماً ایران هم باید چنین باشد؟ در غرب خودمحور در موارد بسیاری روابط جنسی آزاد جای تعهد ازدواج را گرفته و پس از ازدواج هم آمارهای رسمی‌این کشورها حکایت از رواج گسترده خشونت‌های خانگی دارد.
زهرا آیت‌اللهی یادآور شد: وقتی توجه به منافع فردی اعتقادات رایج در این کشورها است و بسیاری از زندگی‌ها از معنویت خالی است چرا درون خانواده همسر برای همسر گذشت کند؟ چرا فرزندان حرمت پدران و مادران پیر خود را نگه داشته و رسیدگی به آنان را بر کسب ثروت و شهرت‌ترجیح دهند و اگر کرونا این افراد را مجبور به گذراندن روزها و شب‌های بسیار در زیر یک سقف کند نتیجه آن فرهنگ، گسترش کودک آزاری و همسرآزای در ایام کرونایی خواهد بود.  
آیت‌اللهی افزود: ایران کشوری است با پیوندهای خانوادگی قوی است که پدران و مادران از اینکه در کنار فرزندان باشند لذت می‌برند. فرزندان پدر و مادر را دوست دارند و در کنار آنها احساس شادمانی می‌کنند.
وی ادامه داد: مردم کشور در تمام بحران‌های جدی یک سال اخیر با اقدامات جهادی و ایثارگری‌ها تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، دست پروردگان گفت‌و‌گوی ملی خانواده کجای اقدامات حمایت از خانواده‌های مبتلا به کرونا قرار دارند؟ خود معاونت امور زنان کدام حمایت جدی را در این مصیبت‌های ملت انجام داد؟  
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با قدردانی از تلاش زنان و دختران پزشک و پرستار در یاری رساندن به بیماران کرونایی، گفت: باید از زنان پزشک و پرستار ایرانی و گروه‌های جهادی و تلاشگر عرصه مقابله با کرونا قدردانی کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مرهم نهادهای انقلابی بر زخم کرونا با حمایت از 3/5 میلیون خانوار اشعه ایکس کرونا: تصویر چند‌بُعدی سیاست و اقتصاد(یادداشت روز) اخبار ویژه مصطفی کاظمی قول داد آمریکایی‌ها را از عراق اخراج کند اقساط وام یک میلیونی 30 ماهه خواهد بود مراسم بزرگداشت حاج قاسم و شهدای مقاومت در بین الحرمین افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک در منطقه با ظرفیت 4 میلیون 2 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای غیرضروری هزینه شده است مردم نسبت به ذخایر کالاهای اساسی نگران نباشند برای اولین بار طی یک ماه اخیر تعداد فوتی‌های کرونا در کشور 2 رقمی ‌شد نهاد خانواده پناهگاه امن مقابله با کرونا است روزه‌داری در شرایط کرونا عارضه‌ای برای افراد سالم ندارد خیال پردازی مدعیان اصلاحات برای به ثمر رسیدن سیب و گلابی برجام با ما در فضای مجازی همراه باشید مرهم نهادهای انقلابی بر زخم کرونا با حمایت از 3/5 میلیون خانوار مرهم نهادهای انقلابی بر زخم کرونا با حمایت از 3/5 میلیون خانوار