جزئیات پرداخت وام حمایتی کرونا به ۲۵ میلیون خانوار یارانه‌بگیر

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با اشاره به جزئیات پرداخت وام یک میلیون تومانی گفت: ۲۵ میلیون خانوار یارانه‌بگیر می‌توانند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند.حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران اظهار داشت: این وام فقط به یارانه‌بگیران تعلق می‌گیرد و سرپرست خانوار، کد ملی خود را باید با سرشماره پیامکی V.refah که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می‌شود، ثبت کند.
وی با اشاره به اینکه شماره تلفن سیم‌کارت حتماً باید متعلق به سرپرست خانوار باشد، افزود: در غیر این صورت، پرداخت وام انجام نمی‌گیرد و ارسال پیامک به شماره ۶۳۶۹ به منزله امضای کتبی سرپرستان خانوار برای دریافت وام است.سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون خانوار که مشمول دریافت یارانه هستند، می‌توانند از تسهیلات یک میلیون تومانی برخوردار شوند، گفت: سرپرستان خانوار حتماً باید تا ۳۱ فروردین ماه، کد ملی خود را ثبت کنند و این زمان تمدید نخواهد شد.میرزایی بیان کرد: از صبح امروز تا آخر هفته پیامک‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای یارانه‌بگیران ارسال می‌شود و طی زمان در نظر گرفته شده باید کد ملی سرپرستان خانوار به سرشماره اعلام شده، ارسال شود.وی گفت: طبق گفته سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران، اوایل ماه مبارک رمضان یا قبل از آن واریز خواهد شد.سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت رفاه برای پرداخت وام، حساب سرپرستان را چک می‌کند یا خیر؟ گفت: ما فقط بررسی می‌کنیم که کد ملی متعلق به سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باشد و هیچ بررسی دیگری انجام نمی‌شود و در صورتی که اطلاعات ما با اطلاعات پیامک شده یکسان باشد، این وام به خانواده‌های مشمول تعلق می‌گیرد.میرزایی تأکید کرد: در حال حاضر تمامی افرادی که یارانه کمک معیشتی را دریافت می‌کنند، یارانه‌بگیر نیز هستند بنابراین به تمامی آنها تسهیلات یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.
هشدار پلیس در مورد وام یک میلیون تومانی دولت
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی افرادسودجو از وام یک میلیون تومانی دولت به خانواده‌ها هشدار داد و نکاتی را در این خصوص مطرح کرد. سردارکیوان ظهیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت نام وام قرض الحسنه دولت که بناست به زودی به حساب سرپرست خانوارهای یارانه‌ای واریز شود گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که سودجویان و کلاهبرداران برای رسیدن به نیت‌های بزهکارانه خود دست به اقدامات نوین و جدیدی می‌زنند و مردم باید با هوشیاری دقیق‌تری اقدامات اینترنتی را انجام دهند تا در دام این سودجویان گرفتار نشوند. وی افزود: حتی برخی از افراد ممکن است خارج از فضای مجازی و به شکل تلفنی یا حضوری نیز دست به اقدامات مجرمانه بزنند. در همین راستا لازم است شهروندان هوشیاری خود را حفظ کنند.ظهیری با بیان اینکه اقدامات مربوط به فضای مجازی ازسوی پلیس فتا انجام شده وهشدارهای مربوط به آن نیز ارائه شده است، اظهارکرد: از شهروندان می‌خواهم که تنها به روش اعلام شده از سوی دولت اقدام کنند. براین اساس اگر در جایی با تبلیغاتی نظیر افزایش وام یا ثبت نام وام مواجه شدند لازم است از مراجعه به آن خودداری کنند. وی ادامه داد: برای بهره مندی از این وام نیازی به مراجعه به عابربانک، شعب بانکی یا واریز وجه به حساب خاصی وجود ندارد، لذا اگر شهروندان با چنین مواردی روبه رو شدند ضمن بی اعتنایی به آن موضوع را به پلیس گزارش دهند.رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سالمندان بیشتر مورد توجه افراد سودجو قرار دارند، اظهارکرد: لازم است جوانان در هر خانواده اقدامات مربوط به ثبت نام و درخواست پیامکی دریافت وام حمایتی دولت را انجام دهند تا این عزیزان مجبور نباشند برای این امور به افراد غریبه مراجعه کنند. همچنین بهتر است توصیه‌های ایمنی را به دیگر افراد نیز اعلام کنند تا آنها نیز
 آگاه باشند.