آمریکا کمک‌های خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد جنگ کرونایی ترامپ با WHO

دونالد ترامپ در حالی که آمار تلفات کروناویروس جدید در جهان همچنان رو به افزایش است، اعلام کرد که به دلیل انتقادش به مدیریت سازمان جهانی بهداشت در بحران شیوع این ویروس، کمک‌های کشورش به این سازمان را قطع می‌کند. این اقدام ترامپ با محکومیت از جانب کشورها و کارشناسان بیماری‌های عفونی در جهان روبه‏رو شد.
 در این رابطه هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در توییتر نوشت: تقصیرها را متوجه دیگران کردن کمکی نمی‌کند. این ویروس هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.
به گزارش ایسنا، چین نیز روز گذشته از آمریکا خواست به وظایف خود در قبال سازمان جهانی بهداشت عمل کند. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درپی قطع کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت از سوی دونالد ترامپ، در یک نشست خبری روزانه عنوان کرد: وضعیت مربوط به بحران شیوع کروناویروس جدید در جهان که تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر را آلوده کرده در مرحله‌ای حساس به سر می‌برد و تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌هایش به این سازمان بر همه کشورهای جهان تاثیر خواهد گذاشت.
سایر اخبار این روزنامه
دو فوریت طرح اصلاحی نمایندگان علیه رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان به تصویب رسید محمدرضا ستاری کرونا، نفت و نبرد ژئوپلتیک آمریکا کمک‌های خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد جنگ کرونایی ترامپ با WHO صندوق بین‌المللی پول: ارزیابی درخواست وام ایران نیاز به زمان دارد اهالی موسیقی در گوشه و کنار دنیا با هنرشان به جنگ ویروس تازه‌وارد آمدند آوای موسیقی در عصر کرونا «ابتکار» دلایل و چالش‌های تخلفات مطرح شده در گزارش تفریغ بودجه 97 را بررسی می‌کند تداوم شرایط کرونایی، کسب و کارهای سفر را از پا می‌اندازد؟ موج دوم بیکاری در صنعت گردشگری رئیس‌جمهوری در واکنش به گزارش دیوان محاسبات: در نظارت بر بودجه خودی و غیرخودی نداریم پس از برنی سندرز، باراک اوباما هم از نامزدی جو بایدن حمایت کرد وحدت دموکرات‌ها برای نجات آمریکا عضو کمیسیون برنامه مجلس مطرح کرد امکان بازپس‌گیری حق عضویت پرداختی ایران به صندوق بین‌المللی پول آیا فاصله‌گذاری هوشمند همان ایمنی گله‌ای است؟ زیر و بم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در دو راهی نان و جان