بی ریا ترین افتتاح ورونمایی استاندار از تمبر خودش!

بی‌ریاترین افتتاح!
ویدئویی از افتتاح یک پل معلق توسط مردم هورامان  بدون حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است. این پل معلق، برای سهولت در رفت‌و‌آمد دامدارانی که در مسیر کوهستان تردد می‌کنند، با کابل ساخته شده است. ساخت وساز این پل توسط مردم و خیران هورامان استان کردستان  دور از هرگونه تجملات و هیچ توقعی به پایان رسید و پس از ساخت این پل، به دلیل اتمام کار و خوشحالی مردم، به صورت دورهمی و بدون حضور هیچ مسئولی این پل را افتتاح کردند. کاربری در این باره نوشت: «حالا اگر قرار بود مسئولان همین پل را بسازند، 10 بار به کسری اعتبار می‌خورد و تا 10 سال دیگر هم افتتاح نمی شد.» کاربر دیگری نوشت: «یکی از حال خوب ‌کن‌ترین ویدئوهایی که در چند روز اخیر دیدم، همینه. افتتاحی ساده و مردمی.»
 
 
عجب استاندار متواضعی!


خودشیفتگی می‌تواند مراتب مختلفی داشته باشد. خیلی آدم‌ها هستند که خودشان را زیادی دوست دارند و تحویل می‌گیرند. در شرایط معمولی شاید خیلی نشود به این موضوع خرده گرفت ولی وقتی یک مسئول دچار این خودشیفتگی بشود دیگر خیلی ناجور می‌شود. هنوز خبر مسئولی که نامه زده بود برای خودش درخواست پاداش کرده بود یا دیگری که برای خودش خانه برداشته بود از یادمان نرفته که به‌تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که استاندار البرز در مراسمی از تمبر یادبود خودش رونمایی کرده است. کاربری نوشت: «عزیزا... شهبازی که ظاهرا حسابی از عملکرد خودش رضایت داره توی این شرایط کرونایی اومده از تمبر یادبود خودش رونمایی کرده.» کاربر دیگری نوشت: «بعضی مسئولان خدا رو شکر اگر به فکر هیچی نباشن حسابی خودشون رو تحویل می‌گیرن».
 
 
مقایسه جنجالی نماینده‌های مجلس ایران و ژاپن
انتشار خبر موافقت نماینده‌های پارلمان ژاپن با کاهش حقوق 20 درصدی برای مقابله با کرونا، با خبر افزایش 15 درصدی حقوق نمایندگان کشورمان در سال 99 در فاصله کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد و بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. کاربری در این باره نوشت: «باید قبول کنیم که خیلی نمی‌شود این دو خبر را به هم ربط داد. مسئله افزایش حقوق نماینده‌های ایران، یک روال را نشان می‌دهد که مربوط به کل سال است اما موضوع ژاپن، یک تصمیم مقطعی است و فقط برای یک ماه گرفته شده.» کاربر دیگری نوشت: «کاش نماینده‌های مجلس کشور ما هم، بیشتر به فکر مردم باشند، هنوز هم برای بخشیدن بخشی از حقوق شان برای مقابله با کرونا، دیر نشده.» کاربر دیگری نوشت: «نماینده ها به جای این که توی این روزا که خیلی از مردم شغلشون رو از دست دادن به فکر مردم باشن ، حقوق  خودشون رو اضافه کردن!»
 
 
زندگی عروسکی مردان ژاپنی!
همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور ژاپن و اعلام قرنطینه خانگی از سوی مقامات دولت توکیو پدیده‌ای عجیب در سبک زندگی برخی مردان ژاپنی ظهور کرده که تصاویرش در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است. در این تصاویر می بینیم که برخی از مردان ژاپنی در دوران قرنطینه عروسک‌ها را به عنوان شریک عاطفی خود انتخاب کرده اند. کارشناسان معتقدند که این شیوه زندگی  به روحیه تجرّد و بیگانگی از جامعه در بین مردان ژاپنی دامن می‌زند و افراد مجرد بیش از پیش از روابط انسانی دوری می‌کنند. همین موضوع ژاپنی‌ها را به فهرست نژادهای در حال انقراض وارد می‌کند. کاربری نوشت: «کرونا مثل این که تنها سلامت جسم رو به خطر نمیندازه و باعث زوال عقل هم میشه!» کاربر دیگری نوشت: «مثل این که ژاپنی ها دوست دارن مثل دایناسورها منقرض بشن!»
 
 
چالش عجیب در یک فروشگاه!
در میان چالش‌های عجیب و متفاوتی که در شبکه‌های اجتماعی راه می‌افتد ، یکی از چالش‌ها، چالش پاباز است که شرکت‌کنندگان پای خودشان را به حالت 180 درجه درمی‌آورند. حالا خبر رسیده فروشگاهی در اقدامی عجیب به مشتریان و دختران جوانی که برای خرید به این فروشگاه مراجعه می‌کردند گفته بود اگر این چالش «پاباز» را خوب اجرا کنند، در ازای انجام آن می‌توانند اقلام بهداشتی و ماسک به صورت رایگان دریافت کنند. پس از انتشار این ویدئو در واکنش به آن، صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ورود مدعی‌العموم به موضوع هنجارشکنی در این فروشگاه زنجیره‌ای و اعلام جرم علیه مالک این مجموعه خبر داد. کاربری در این باره نوشت: «این چالش‌ها هم دردسری شده ها. این که فقط از خانم‌ها بخواد همچین حرکتی بزنن قصد پلید صاحب فروشگاه رو نشون می‌ده».
 
 
سیگار داروی ضد کروناست؟!
سیگار سالانه جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و تحقیقات علمی حاکی از تاثیر مخرب آن روی وضعیت بیماران مبتلا به کروناست، اما چندین آمار از کشورهای فرانسه، ایالات متحده آمریکا و چین منتشر شده که نشان می دهد سیگاری ها کمتر از افراد عادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. به تازگی یکی از متخصصان ریه و دخانیات در فرانسه، پروفسور«Bertrand Dautzenberg»  نیز این آمارها را تایید کرده است . البته این متخصص اعلام کرده که برای نتیجه‌گیری، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. او همچنین گفته ما برای درمان آنفلوآنزا به ریه‌های خود شلیک نمی‌کنیم چرا که درمان نباید از خود بیماری خطرناک‌تر باشد. کاربری نوشت: «فکر کن برای این که کرونا نگیری بابات برات سیگار بخره!» کاربر دیگری نوشت: «هنوز هیچ سازمان معتبری این موضوع رو تایید نکرده، پس باید منتظر موند.»