مقاومت، امریکا را از عراق اخراج خواهد کرد

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دیروز در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان به‌ویژه شهدای نیروی انتظامی اظهار داشت: یاد و خاطره شهید بزرگوار اسلام و انقلاب سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» را که حق بزرگی بر گردن ملت ایران از منظر تأمین امنیت و سربلندی کشور دارند، نیز گرامی می‌داریم.
قدردانی از خدمات نیروی انتظامی
وی بیان کرد: در ابتدا، جا دارد از تلاش‌های همه عزیزان خدوم در نیروی انتظامی قدردانی کنم؛ حقیقتاً نیروی انتظامی در همه سال‌ها، روز‌های پرتلاش و رو به رشدی را تجربه کرده است، اما سال ۹۸، سال خاصی برای کشور و نیروی انتظامی بود: «سال ۹۸ از حیث حوادث طبیعی در کشور و مأموریت‌های دیگر سال خاصی برای نیروی انتظامی بود و ناجا چه از حیث حوادث طبیعی که در کشور اتفاق افتاد و چه از جهت مأموریت‌هایی که به اقتضای زمان در سال گذشته پیش آمد، توانست به خوبی نقش‌آفرینی کند. در مسئله غیرمترقبه شیوع ویروس کرونا در کشور نیز نیروی انتظامی توانست به خوبی ایفای نقش کند.»
هیچ چیز نمی‌تواند مانع حرکت سازمان جهادی شود


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به روند برگزاری بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان ناجا به صورت ویدئوکنفرانس، ادامه داد: با ابتکار عمل شاهدیم که در این جلسه ویدئوکنفرانسی بیش از هزار و ۳۰۰ نفر در بیش از ۱۰۰ نقطه و به شکل بر خط امکان حضور و بهره‌مندی از جلسه را دارند که بیانگر این است به‌رغم کاستی‌ها و مشکلات هیچ چیز نمی‌تواند در برابر سازمان جهادی و مدیریت انقلابی ایجاد مانع کند، بلکه می‌تواند باعث اتفاقات، پیشرفت‌ها و اجرای مناسب‌تر مأموریت‌ها شود.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به وجود برخی ناامنی‌ها در بعضی از کشور‌های پیرامونی و همسایه، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در حالی است که به لطف خداوند و تلاش نیرو‌های مسلح، امنیت مطلوبی در کشور داریم. بحمدالله کشور ما در اوج امنیت به سر می‌برد و نیروی انتظامی در همه سطوح و جغرافیا در حوزه تأمین نظم و امنیت مسئولیت را عهده‌دار است و به نحو احسن کار می‌کند که جای قدردانی دارد.
از کرونا نباید غافل شد
سرلشکر باقری در ادامه به موضوع گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیرو‌های مسلح مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع)، یادآور شد: فرماندهی معزز کل قوا در امر تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) توسط نیرو‌های مسلح فرمودند «این را به عنوان یک رزمایش دفاع بیولوژیک در نظر بگیرید» و واقعاً نیروی انتظامی در عمل به این دستور، چنین رویکردی داشت.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه پس از تشریح خدمات نیرو‌های مسلح در مبارزه با کرونا تصریح کرد: این واقعیت است که کشور ما و همه جهان درگیر این ویروس هستند و به نوعی باید با این ویروس خو بگیریم و کنار بیاییم. ممکن است در فصل تابستان شیوع این بیماری قدری کاهش یابد، اما بر مبنای نظر وزارت بهداشت و متخصصان امکان دارد در پاییز و زمستان اپیدمی ویروس کرونا توسعه یابد؛ بنابراین لازم است که ما خودمان را برای روز‌های آینده به صورت حداکثری آماده کنیم و از فرصت باقی‌مانده بهار و به‌ویژه تابستان به‌عنوان فرصت استثنایی در سال ۹۹ در بخش‌های مختلف ازجمله آموزش بهره ببریم؛ یعنی از روز‌های تابستان به قدر کفایت برای موضوعاتی، چون انجام آموزش، تمرینات و برگزاری رزمایش‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم؛ چون ممکن است در پاییز و زمستان مجدداً گرفتار شویم.
بازدارندگی فعال، فرصت جنگ‌افروزی را از ماجراجویان گرفت
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت منطقه و تهدیدات پیرامونی پرداخت و گفت: سال ۹۸ در ادامه تهدیدات سال ۹۷ برای ملت ایران و منطقه بود؛ امریکای بدعهد و جنایتکار، خروج خود از برجام را اعلام کرد و تمام تعهدات را کنار گذاشت و با وجود بدعهدی امریکا و به‌رغم همه تحریم‌ها، فشار‌های اقتصادی و… ملت ایران در مسیر خود به خوبی پیش رفت و راهبرد مقاومت را به صورت فعال هدایت کرد.
باقری خاطرنشان کرد: ما در سال ۹۸ در کنار مسئولیت‌های ذاتی، با تمام قوا در زمان وقوع بلایا به کمک دولت و مردم آمدیم و از طرفی با وجود همه تهدیدات به نحو احسن مأموریت‌های‌مان را پیش بردیم و نیرو‌های مسلح در اجرای فرآیند محور مقاومت، اقدامات مؤثری داشتند که دفاع جانانه از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی یکی از اقدامات اساسی ما بود. وی ادامه داد: پهپاد متجاوز به مرز‌های هوایی ما مورد هدف قرار گرفت و شناور متخلف انگلیسی را تصرف و توقیف کردیم و پس از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پایگاه عین‌الاسد مورد هدف قرار گرفت. توطئه و تهدیدات فراوانی را در طول سال ۹۸ خنثی کردیم و امنیت پایداری برای کشور به ارمغان آوردیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: بازدارندگی در برابر دشمنان خونخواری، چون امریکا و رژیم صهیونیستی مسئله کوچکی نیست؛ کشور‌هایی که به جای رسیدگی به مردم‌شان، منابع و امکانات‌شان را صرف جنگ‌افروزی می‌کنند در تمام سال‌ها جرئت و جسارت تجاوز به کشور ما را نداشتند و ندارند و در مقابل هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد، قدرت حمله به ما را نداشتند که این بیانگر قدرت بازدارندگی و توان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
اخراج نظامیان امریکا از عراق توسط محور مقاومت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: نیرو‌های مسلح ما پاسخ مناسبی دادند و مردم عراق و محور مقاومت نیز پاسخ محکمی به این ترور مذبوحانه دادند به گونه‌ای که اخراج نظامیان امریکا در مجلس عراق تصویب شد، که این مسئله کوچکی نیست. سرلشکر باقری ادامه داد: پس از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، موضوع تصویب اخراج نظامیان امریکا از عراق دنبال شد و دولت عراق به دنبال اجرای این مصوبه است و ان‌شاءالله محور مقاومت نیز تحقق این مصوبه را دنبال می‌کند. 
عالی‌ترین مقام نیرو‌های مسلح ادامه داد: در سال ۹۸ با مشکلات، تحریم‌ها و نیت امریکا برای براندازی نظام مواجه بودیم؛ این‌ها در حالی است که در هر برهه‌ای به موقع به آن‌ها پاسخ دادیم و مقتدرانه در برابر تهدیدات ایستادیم؛ در همه برهه‌ها نحوه پاسخ ما پیرو تدبیر و فرمایش رهبری مبنی بر این بود که در برابر تهدیدات به معنای واقعی صبر، ایستادگی، مقاومت، مقابله و پیشبرد مأموریت‌ها به نحو احسن دنبال شود؛ ما نیز این رویکرد و امر فرماندهی معزز کل قوا را دنبال کردیم و این راه را ادامه خواهیم داد. وی یادآور شد: مردم نیز به خوبی نشان دادند که دشمنان را می‌شناسند و در برابر توطئه‌های آن‌ها ایستادگی می‌کنند؛ در سال ۹۷ رفتار و منشی که مردم در مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان‌شان از خود نشان دادند، بیانگر این بود که پایبند به انقلاب و ارزش‌ها هستند، در این مراسم از همه سلیقه‌های سیاسی به خیابان‌ها آمدند و فریاد مقاومت سر دادند و بر تداوم راه شهیدان و انقلاب اسلامی تأکید کردند.