خطر شکست فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اصلی‌ترین نگرانی موجود پیرامون شیوع کرونا در پایتخت در روزهای پس از بازگشایی واحدهای صنفی را، شکسته‌شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی دانست.
رضا کرمی‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه مجازی کارگروه‌های ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران اظهار کرد: پس از بازگشت شرایط عادی کسب‌وکار در شهر تهران، موضوع شیوع بیماری کرونا در شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران در کانون توجه قرار گرفت و در این خصوص نگرانی‌های جدی وجود دارد که به همین دلیل نیز در جلسه‌ای به این موضوع پرداخته و راهکارهای مقابله با شیوع کرونا در شبکه حمل و نقل شهری بررسی شد. وی ادامه داد: طبق گزارش‌های دریافتی پس از بازگشایی فعالیت صنوف و خروج تدریجی از قرنطینه، نخستین مخاطره موجود شیوع این بیماری در شبکه‌های مترو و اتوبوس و تاکسیرانی شهر تهران است. کرمی‌محمدی با اشاره به مشاهدات دو روز گذشته از ازدحام در برخی خطوط مترو و خطوط حمل و نقل بی‌آرتی گفت: در این جلسه تاکید شد که  این موضوع می‌تواند مسئله تداوم فاصله اجتماعی را به خطر بیندازد و باید با اتخاذ تمهیداتی از سوی دولت همچون شناورسازی ساعت کار ادارات، توزیع ساعت کاری مشاغل، تشکیل جلسات کمیته حمل و نقل همگانی برای رصد و راهکاریابی و... نسبت به پیشگیری از به خطر افتادن طرح فاصله اجتماعی اقدام کرد. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عمده‌ترین نگرانی موجود را پس از بازگشایی واحدهای صنفی، شکسته‌شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی برشمرد و گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد فاصله اجتماعی با تراکم رو به ازدیاد در خطوط مترو و اتوبوسرانی شهر تهران شکسته شود. از همین رو باید کمیته حمل و نقل شهرداری تهران تمامی تلاش خود را معطوف به ارائه راهکارهای عملیاتی برای برخورد با این موضوع کند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا شیوع یک بیماری همه‌گیر کمکی به محیط‌زیست جهان کرده است؟ کرونا؛ دشمن انسان، دوست زمین! کورش الماسی دو‏راهی کارآمدی و ناکارآمدی «ابتکار» از سیاست‌ورزی مدعیان کسب صندلی ریاست مجلس برای انتخابات آینده گزارش می‌دهد «ابتکار» بحران در بازار جهانی نفت را بررسی می‌کند آوریل سیاه نفت «ابتکار» از آثار افزایش ثابل توجه کدهای سهامداری در بازار سرمایه گزارش می‌دهد تیغ دولبه بورس امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه نیروی کار است تشکیل جلسه بازنگری دستمزد کارگران سی‌ان‌ان گزارش داد اخبار ضد و نقیض از وخامت حال رهبر کره‌شمالی برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا نیمه دوم سال به تعویق افتاد معاون اول رئیس‌جمهوری: تحریم‌ها موجب شده ایران آمادگی لازم را در شرایط کنونی سقوط قیمت نفت داشته باشد ترامپ مهاجرت به آمریکا را تعلیق کرد خطر شکست فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشا حیوانی دارد در تماس‌های جداگانه رئیس‌جمهوری با تولیت آستان قدس، رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر اسپانیا مطرح شد