اقتدار سپاه در فضا

آرمان ملي: نخستين ماهواره نظامي ايران روز چهارشنبه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با موفقيت در مدار زمين قرار گرفت. اين ماهواره که «نور1» نام دارد صبح روز سوم ارديبهشت ماه از ماهواره‌بر 3 مرحله‌اي قاصد از کوير مرکزي ايران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با موفقيت پرتاب و در مدار 425 کيلومتري زمين قرار گرفت. به گفته کارشناسان اين اقدام دستاوردي بزرگ و تحولي نوين در عرصه فضايي براي ايران اسلامي خواهد بود. سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي، فرمانده کل سپاه پاسداران پس از پرتاب و در مدار قرار گرفتن نخستين ماهواره چند‌منظوره جمهوري اسلامي ايران که کاربرد دفاعي هم دارد توسط سپاه با تبريک اين موفقيت بزرگ به فرماندهي معظم کل قوا امام خامنه‌اي (مدظله العالي) و ملت شريف ايران اسلامي گفت: پرتاب موفقيت‌آميز اين ماهواره ابعاد جديدي از قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران را ارتقا بخشيده و به فضل الهي سپاه امروز فضايي شده است. او در ادامه تاکيد کرد: امروز ما مي‌توانيم جهان را از فضا رويت کنيم و اين به معناي گسترش اطلاعات راهبردي نيروي دفاعي قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. به گفته سرلشکر سلامي، دستيابي به اين فناوري‌ها به دليل اينکه در زمره فناوري‌هاي برتر جهاني است و خطوط مقدم استعدادهاي تکنولوژي را شکل مي‌دهد؛ براي ايران اسلامي توفيق بزرگي محسوب مي‌شود.
تقدير مسئولان کشوري از سپاه
روز گذشته پس از موفقيت سپاه در پرتاب ماهواره «نور1» برخي از مسئولان کشوري از اين اقدام تقدير و تشکر کردند. دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين باره اظهارکرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سالروز تولدش بار ديگر قاصد نور شد و افتخار پرتاب موفق اولين ماهواره نظامي جمهوري اسلامي ايران را در کارنامه خود ثبت کرد. دريابان علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي و نماينده مقام معظم رهبري در اين شورا در توئيتي نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سالروز تولدش بار ديگر قاصد نور شد و افتخار پرتاب موفق اولين ماهواره نظامي جمهوري اسلامي ايران را در کارنامه قطور اولين‌هاي اين نهاد مقدس ثبت کرد. دست مريزاد، خدا قوت و هزاران بار تبريک بر پاسداران انقلاب اسلامي». علي لاريجاني نيز در پيامي به فرمانده کل سپاه نوشت: «حضور ارزشمند سپاه در عرصه‌هاي خطير خدمت و پشتيباني از ملت شريف در مواقع بحراني کشور از جلوه‌هاي ايثار و روحيه جهادي پاسداران سرافراز‌ است که همواره ياوري‌ قدرتمند براي مردم بوده‌اند. اين نهاد انقلابي با خدمات ارزنده و کارآمدي خويش،‌ همواره دستاوردهايي گرانسنگ براي ملت داشته است که حضور در دوران هشت ساله دفاع مقدس و عرصه‌هاي سازندگي و نقش‌آفريني در مناطق محروم براي دستيابي به آباداني و پيشرفت از مهم‌ترين نمونه‌هاي اقدامات سپاه در کنار اقدامات نظامي و امنيتي‌ است».
بازتاب پرتاب موفق ماهواره ايراني در رسانه‌ها


قرار گرفتن اولين ماهواره نظامي جمهوري اسلامي ايران در مدار زمين در روز چهارشنبه با فوريت بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان و منطقه داشت و آن را نشانه و دستاورد بزرگي براي ايران خواندند. تارنماي روزنامه النشره لبنان نيز با اشاره به اينکه اولين ماهواره نظامي ايران در مدار زمين قرار گرفته است، اضافه کرد: اين ماهواره نظامي توسط موشک حمل‌کننده قاصد که ساخت ايران است پرتاب شد و در فاصله 425 متري روي مدار زمين قرار گرفت. روزنامه برخط السياسه لبنان نيز با انتشار خبر موفقيت‌آميز پرتاب موشک ماهواره‌بر قاصد در بيابان‌هاي مرکزي ايران نوشت: بر اساس اعلام سپاه پاسداران با پرتاب اين موشک ماهواره نور1 با موفقيت در مدار زمين قرار گرفته و در حال چرخش روي اين مدار است. شبکه خبري فرانس24 هم در بخش عربي خود خبري از پرتاب موشک ماهواره‌بر قاصد توسط سپاه پاسداران اعلام و اضافه کرد که بنا بر اعلام مقامات سپاه، اين موشک حامل ماهواره نور1 با موفقيت در مدار زمين قرار گرفته است. اين شبکه خبري اضافه کرد: آمريکا ايران را متهم کرده است که از برنامه پرتاب ماهواره به مدار زمين به عنوان پوششي براي توسعه صنايع موشکي استفاده مي‌کند. ايران برنامه‌هاي موشکي خود را خط قرمز غير‌قابل مذاکره اعلام کرده است. روزنامه‌هاي برخط الشرق و الوطن قطر هم با اشاره به پرتاب موشک ماهواره‌‌بر قاصد از داخل ايران از موفقيت‌آميز بودن ماموريت اين موشک در قرار دادن ماهواره نور1 بر مدار زمين خبر داده‌اند. روزنامه اينديپندنت عربي هم با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز موشک ماهواره‌بر قاصد نوشت: پرتاب ماهواره در زمان تشديد تنش بين ايران و آمريکا بر سر برنامه‌هاي هسته‌اي و موشکي تهران و همچنين چند ماه پس از شهادت سردار قاسم سليماني فرمانده ارشد سپاه قدس در پي حمله پهپادهاي آمريکايي در سوم ژانويه در بغداد و يک هفته پس از آنکه وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناو اين کشور توسط قايق‌هاي سپاه پاسداران در خليج فارس تهديد شده است، انجام مي‌شود. اين روزنامه الکترونيکي اضافه کرد: نکته قابل‌توجه اينکه پرتاب اين موشک ماهواره‌بر توسط سپاه پس از 2 ماه بعد از پرتاب ناموفق موشک ماهواره ايران انجام شد اما اين بار ايران مي‌گويد که ماهواره نور1 با موفقيت در مدار زمين قرار گرفته و هيچ هدف نظامي از پرتاب اين موشک ندارد.