برگزاری رزمایش مومنانه همزمان در 16 استان کشور


همزمان با برگزاری رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» در سراسر کشور، این رزمایش بزرگ روز پنج شنبه در تهران، از مصلی امام خمینی(ره) و همچنین در محل سپاه سيدالشهداي استان تهران در شهرري کلید خورد.
در مراسمي که به همين منظور با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين، فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران، استاندار تهران، فرماندار ويژه شهرستان ري و رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران در محل سپاه سيدالشهداي استان تهران در شهرري برگزار شد، خودروهاي حامل بسته هاي معيشتي رهسپار مناطق محروم شهرستان‌هاي استان شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این بسته‌ها شامل مواد بهداشتی همچون ژل و محلول ضدعفونی‌کننده، مواد شوینده، دستمال کاغذی و سایر وسایل بهداشتی و همچنین ۱۱قلم مواد غذایی شامل روغن، رب، ماکارونی، تن ماهی، عسل، خرما، پنیر، قند، شکر، چای و برنج
بوده است.


فعالیت 54هزار پايگاه مقاومت بسیج
فرمانده سازمان بسيج مستضعفين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: 54هزار پايگاه مقاومت مسئوليت جمع آوري کمک‌هاي نقدي و غيرمردمي را بر عهده‌دارند.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی اظهارداشت: پايگاه هاي مقاومت با هماهنگي دستگاه‌ها و نهادهاي حمايتي کار شناسايي افراد نيازمند را انجام مي دهند تا افرادي که معيشت آنها به علت ويروس کرونا آسيب ديده است در طول ماه مبارک رمضان از آنان در دو مرحله حمايت بشود.
وي افزود: مرحله نخست رزمايش داراي دو بخش است که بخش اول تا نيمه ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد و بخش دوم از نيمه ماه رمضان تا عيد فطر خواهد بود ضمن اين که مرحله دوم اين رزمايش پس از عيد فطر با بررسي هاي لازم و برنامه جديد تنظيم مي شود و تداوم پيدا خواهد کرد.
رزمایش کمک مومنانه
در 16 استان کشور
سردار سليماني با‌اشاره به شروع توزيع بسته هاي حمايتي از سپاه سيدالشهداي استان تهران گفت: امروز [پنج شنبه] در 16 استان کشور چنين برنامه اي هماهنگ شده است که در طي آن 700هزار بسته مواد غذايي توزيع مي شود.
وي اظهارداشت: در سه روز آخر هفته گذشته 600هزار بسته در تعدادي از استانها توزيع شده است و در روزهاي آينده نيز در مابقي استانها توزيع خواهد شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: تا پايان نيمه ماه مبارک رمضان 3ونيم ميليون بسته و در نيمه دوم ماه مبارک رمضان نيز 3ونيم ميليون بسته حمايتي ديگر با رعايت شان، منزلت و اصول کريمانه تقديم نيازمندان خواهد شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه درمان تحسین ‌برانگیز است و افتخاري بزرگ برای ۴۱ سال انقلاب اسلامی است.
توزیع 250 هزار بسته حمایتی
در شهرستان‌های استان تهران
سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در این مراسم اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ قربانی تاکنون ثبت و امروز همزمان با آغاز مراسم رزمایش کمک‌های مومنانه ذبح شد.
وی افزود: ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی و داشتن روحیه‌ها و انسجام تمام سختی‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و قطعا از این بحران و شرایط کنونی نیز عبور می‌کنند.
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری رزمایش بزرگ و مردمی و همدلی و مواسات و همچنین کمک مومنانه، همه گروه‌های جهادی و بسیجی و همچنین مردم مانند همیشه پای کار آمدند و یک وحدت ملی و انسجام شکل گرفت.
وی عنوان کرد: تمامی ظرفیت‌ها شناسایی شده و تمام خیرین و اصناف و مردم برای جمع‌آوری اقلام مورد نیاز مساعدت و همراهی کردند.
سردار حسن زاده گفت: یکسان سازی سبدهای معیشتی و حمایتی برای کمک به نیازمندان انجام شد.
وی یادآور شد: کشف انبارهای مملو از تجهیزات بهداشتی و درمانی آغاز شده و تعداد قابل توجهی از این انبارها شناسایی شدند که بخشی احتکار و بخشی هم در مرحله توزیع بودند.
فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: تولید ماسک، محلول و ژل ضد عفونی‌کننده و دستکش‌های یکبار مصرف از کارهای ابتکاری در مساجد و بسیج بود که انجام شد.
توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی
در مناطق ۲۲ گانه تهران
همچنین گفتنی است همزمان با برگزاری رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» در سراسر کشور، این رزمایش بزرگ روز پنج شنبه در مراسم دیگری در مصلی امام خمینی(ره) با حضور سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، «مرتضی بختیاری» رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(ره)، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بسیجیان جهادی، برگزار شد.
در مراسم، نزدیک به ۵۰ هزار بسته معیشتی که با کمک‌های مردمی، خیرین، مساجد و... تهیه شده بود، هرکدام به نیابت از نام یک شهید والامقام، بسته‌بندی و برای ارسال به منازل کسانی که در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا، کسب و کار آنها آسیب دیده است، ارسال شد.
سردار «محمدرضا یزدی» در این مراسم، در جمع خبرنگاران، در این رابطه اظهار داشت: امروز در اردوگاه رهبری برای همدلی و کمک مومنانه، اجتماعی را ایجاد کرده‌ایم.
وی افزود: امروز همه، خصوصاً مردمی که هشت سال دفاع مقدس را اداره کرده و ۴۰ سال پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، در راستای همدلی و کمک مومنانه، پای کار آمده‌اند؛ بنابراین ما بیشتر تشویق شدیم که این کار را سازماندهی کنیم.
سردار یزدی با تأکید بر اینکه در تهران ما نزدیک به ۲۰۰ هزار بسته را به خانه‌های مردم خواهیم برد، تصریح کرد: این کار به صورتی انجام می‌شود که عزت کسی زیر سؤال نرود.
وی خاطرنشان کرد: امروز در مصلای امام خمینی(ره) تهران، نزدیک به ۵۰ هزار بسته معیشتی را آماده کردیم که از همین‌جا به‌سمت توزیع در منازل مردم برود؛ البته به‌صورتی که کسی متوجه نشود.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تاکید کرد: این بسته‌ها به‌دست کسانی می‌رسد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل آنها آسیب دیده است و اقلامی که امروز در اینجا وجود دارد، در ۲۲ منطقه تهران توزیع خواهد شد.