همیشه پای یک احمدی‌نژادی در میان است!

پس از انتخابات اسفندماه و اعلام نتایج آن، معلوم شد که مجلس یازدهم، ترکیبی بسیار متفاوت با مجلس فعلی خواهد داشت. ترکیبی تازه که با توجه به شرایط و وضعیت دولت فعلی، شاید بتوان مهمترین مشخصه آن را تفاوت تعامل و ارتباط میان دو قوه مجریه و مقننه دانست. این موضوع را می‌توان از کاندیداهای ریاست مجلس آینده هم حدس زد. افرادی مثل محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و مرتضی آقاتهرانی برای نشستن روی صندلی ریاست مجلس خیز برداشته‌اند و پیشینه، سلیقه سیاسی و مسائلی که هر یک با دولت و حسن روحانی داشته‌اند، این موضوع را در ذهن متبادر می‌کند که رویارویی مجلس آینده و دولت فعلی قطعی است. با این حال، شرایط خطیر کشور، گرفتاری‌های تحریم و ویروس کرونا و پیامدهای آن، شاید این امر را به تعویق بیندازد یا شاید آن را کاهش دهد. به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، با این وصف اگرچه رویارویی احتمالی مجلس و دولت در سطح کلان هنوز شروع نشده است و منوط به شروع به کار مجلس یازدهم در خرداد ماه است، اما این روزها نامه‌هایی از طرف منتخبین مردم به دولت منتشر شده که نشان می‌دهد رویارویی دو قوه در سطح خرد، آغاز شده است! و جالب اینکه مرکز این رویارویی استان مرکزی است.  نمایندگان مجلس اگرچه وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارند، اما به طور سنتی عزل و نصب مقامات استان و شهرستان را هم زیر نظر دارند و در این زمینه همیشه بین زیرمجموعه دولت و نمایندگان تعامل وجود دارد. با این حال معمولا نمایندگان منتخب بعد از استقرار در مجلس به این کار مبادرت می‌کنند ولی این بار، هنوز مجلس تشکیل نشده، اختلاف بین استاندار استان مرکزی و بعضی نمایندگان این استان در این باره چنان شدت گرفته که به ارسال نامه‌های تند و علنی رسیده است، نامه‌هایی که خالی از تهدید نیست. 
در نامه‌ای که با امضای 5 نفر از منتخبین مجلس یازدهم خطاب به رحمانی‌فضلی وزیر کشور منتشر شده، آمده است: «در فاصله برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تا شروع به کار مجلس ۹۹  اتفاقاتی از جمله عزل و نصب‌هایی در حوزه مدیریتی استان مرکزی بوقوع پیوسته و یا در حال انجام است و حسب اطلاعات واصله تغییرات گسترده دیگری در ادارات کل، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی مدیریت‌های ستادی استانداری نیز برنامه‌ریزی شده و در شرف انجام می‌باشد که با منافع و مصالح موکلان ما یعنی آحاد مردم مغایر است ... قهرا  و قطعا، ما منتخبان مردم شریف استان مرکزی، چنین خبطی را بر نمی‌تابیم و انتظار می‌رود که جنابعالی به موضوع ورود کرده و مانع ادامه این عزل و نصب‌های عجولانه شوید.» به این ترتیب این نمایندگان مجلس آینده، نه تنها با تغییرات انجام شده مخالفند، بلکه حتی تغییراتی را پیش‌بینی کرده‌اند و پیشاپیش آنها را با منافع و مصالح موکلان خود مغایر دانسته‌اند!
داستان اما به اینجا ختم نشد و ادعا شد که رفتار استاندار استان مرکزی «سریال اقدامات غیرقانونی و رفتارهای هتاکانه و بی‌ادبانه» است! حجت الاسلام محمد سبزی نماینده منتخب شهرستان‌های ساوه و زرندیه در نامه‌ای مدعی شده که در جلسه‌ای در سوم اردیبهشت «جناب استاندار با سخنان تهدید آمیزی بنده را مورد خطاب قرار داده‌اند که چرا شما به وزیر کشور نامه نوشته‌اید؟ سپس شروع به هتاکی به منتخب محترم شهرستان شازند آقای احمدی بیغش نموده و با الفاظ زشتی مانند بی سر و پا، احمق، بیشعور، ایشان را مورد خطاب قرار دادند و چندین بار تکرار نموده‌اند و گفتند من کاری می‌کنم تمام کسانی که به ایشان رای داده‌اند بگویند غلط کردیم و اشتباه کردیم که به ایشان رای دادیم». وی در انتهای نامه، از وزیر کشور خواستار عزل استاندار شده است. اما نامه تندتر را کریمی نماینده منتخب اراک، خنداب و کمیجان نوشته که در آن آمده است: «اگر وزارت کشور به هر دلیلی نمی‌تواند ایشان را کنترل نماید، بفرمایید تا ما و مردم استان تکلیفمان را با ایشان بدانیم. منتظر اعلام نتیجه صدور دستور جنابعالی برای رسیدگی و اقدام فوری در مورد تعیین تکلیف وضعیت ایشان در استان هستیم.»
در مقابل این نامه‌ها، واکنشی رسمی از سوی آقازاده استاندار استان مرکزی دیده نشده است و تنها در سایت استانداری، خبر دیدار او با محمدحسن آصفری نماینده منتخب اراک، خنداب و کمیجان در چهارم اردیبهشت منتشر شده است. آصفری اگرچه چهره‌ای اصولگرا است اما نام او در میان افراد معترض به استاندار نیست.  ظاهر این اخبار نشان می‌دهد که این داستان بخشی از رویارویی مدیران دو دولت حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد است. محمود احمدی‌بیغش استاندار خراسان شمالی در دولت دهم و از یاران محمود احمدی‌نژاد و حلقه نزدیک به او مثل مشایی و بقایی است. با این وصف حالا همه منتظر واکنش وزیر کشور به این اتفاقات هستند. رحمانی‌فضلی نشان داده که وزیر چندان مقتدری نیست و توان نقش‌آفرینی موثر در موضوعات این چنینی را ندارد. احتمال دارد که او سعی کند دو طرف را با لطایف الحیل راضی کند و به شیوه استادش، علی لاریجانی قضیه را حل کند. با این حال باید منتظر نشست و نتیجه این داستان را دید، نتیجه هر چه باشد، می‌تواند در تعامل سایر منتخبین با مسئولان استان‌های دیگر هم تاثیرگذار باشد.