رهبر انقلاب در پیامی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند وداع با یار دیرین امام

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسالت می‌کنم.
آیت‌الله ابراهیم امینی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری که از چند روز پیش در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود شامگاه جمعه (۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) در سن ۹۵ سالگی به دیار باقی شتافت. آیت‌الله امینی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در ماه‌های اخیر به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و پس از بهبودی نسبی ترخیص شده بود. آیت‌الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی (متولد ۱۳۰۴ش) نائب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بوده است. وی همچنین عضو شورای بازنگری قانون اساسی بوده و در اوایل انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی به شهرهای نهاوند، هرمزگان، مازندران، همدان و ملایر رفته است. در سال ۱۳۵۸ به ماموریت از امام خمینی به ترکمن‌صحرا رفته و به اختلافی که بین مردم و مالکین و اربابان توسط گروهک منافقین ایجاد شده بود، پایان داد. به گفته فرزند آیت‌الله ابراهیم امینی، پیکر مطهر عضو فقید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.
رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله ابراهیم امینی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یادآور شد: این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت‌بخش در عمر پربرکت خود کارنامه ارزشمند و پرافتخاری بر جا گذاشتند که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند. در متن پیام تسلیت حسن روحانی آمده است: رحلت عالم پارسا و مجاهد حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.وی خاطرنشان کرد: این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت‌بخش، در عمر پربرکت خود علاوه بر تالیفات ارزشمند، مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار شدند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری بر جا گذاشتند که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند. رئیس‌جمهوری در این پیام افزوده است: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاگردان و دوستداران و به‌ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم. همچنین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، ‌علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و بسیاری از مسئولان و مقامات کشوری هر کدام در پیامی جداگانه درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی را تسلیت گفتند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» فرصت‌ها و چالش‌های حضور مستقل خبرنگاران در فضای مجازی را بررسی می‌کند فیلترهای عبور از خط قرمزهای رسانه علیرضا صدقی بحران فضای عمومی در ایران «ابتکار» از نقاط اشتراک و افتراق اصولگرایان در مجلس آینده گزارش می‌دهد رفاقت‌ها و رقابت‌های فراکسیونی در مجلس یازدهم چالش‌های مردم و متروسواری در قطارهای شلوغ با ماسک‌های کمیاب در شرایط غیرعادی که قرمز نیست! کدام کسب‌وکارها از شرایط خاص شیوع کووید19 سود کردند؟ فرصت‌های اقتصادی تهدید کرونا ادامه گمانه‌زنی‌ها در‏مورد سلامتی رهبر کره‌شمالی رئیس‌جمهوری در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی: باید خودمان را با کرونا سازگار کنیم چگونه عربستان با سرمایه‌گذاری در ورزش قصد دارد چهره‌ خشن خود را پنهان سازد؟ دیپلماسی ورزشی به سبک بن سلمان رهبر انقلاب اسلامی در مراسم انس با قرآن: خیانت نکردن در امانت شامل مسئولیت هم می‌شود رهبر انقلاب در پیامی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند وداع با یار دیرین امام رهبر انقلاب در پیامی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند وداع با یار دیرین امام