هند با سوءاستفاده از کرونا به شدت مشغول سرکوب مسلمانان است

سرویس خارجی-مسلمانان به عنوان بزرگترین گروه اقلیت در هند مدتها است که در معرض تبعیض‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی‌اند. در سال‌های اخیر شکاف بین هندو‌ها و مسلمانان که حدود ۲۰۰ میلیون نفر از ۱.۳ میلیارد شهروند هند را تشکیل می‌دهند، گسترش یافته است. این تنش‌ها به ویژه از زمان روی کارآمدن نخست‌وزیر «نارندرا مودی» از حزب ملی گرای «هندو بهاراتیا جناتا (بی.جی.پی)» تشدید شده است. به گزارش نشریه «فارین پالیسی» (نزدیک به وزارت خارجه آمریکا)، حملات علیه مسلمانان در سال‌های اخیر شدت گرفته و حالا هم که بحران کرونا ویروس شدت آن را دو چندان کرده است.
این بار ماجرا در ۲۴ مارس (5 فروردین) و پس از آن شروع شد که، دولت هند به مدت 3 هفته قوانین سفت و سخت قرنطینه وضع کرد و بر اساس دستور مودی به هندی‌ها گفته شد که در خانه بمانند. یک شبه، میلیون‌ها کارگر روزمزد که به عنوان محرک اقتصاد غیر رسمی هند، شناخته می‌شوند از کار بی‌کار شدند. البته پیش از همه‌گیری نیز اقتصاد هند رو به افول و اعتماد عمومی به مودی به سرعت در سراشیبی سقوط
بود.
اما با گسترش ویروس، برای فرافکنی مشکلات، مسلمانان به دم دست‌ترین هدف تبدیل شدند. بسیاری از هندو‌ها می‌گویند که مسلمانان عمداً در تلاش هستند تا ویروس را به عنوان ابزاری برای جنگ مقدس یا جهادی علیه اکثریت هندو‌ها به کار بگیرند و آن را پخش کنند. چنین اظهاراتی نه تنها عادی شده، بلکه از طریق تبلیغات حزب حاکم علیه مسلمانان مورد تشویق هم قرار گرفته است.


برخی کانال‌های خبری هند که قبلاً نیز به گسترش نفرت علیه مسلمانان مشهور بودند، سریعاً حملات خود را آغاز کردند. مجریان مبلغین مسلمان را به گسترش عمدی کرونا متهم کردند و آنها را ویروس‌های شرور و بمب‌های انسانی هند نامیدند! برنامه‌های ویژه طوری تفسیر می‌کردند که گویی کرونا ساخت دست مسلمانان است! «رانگولی لوستل»، خواهر یک ستاره بالیوودی و مدافع محبوب دولت مودی، خواستار تیراندازی به مسلمانان شد. بیمارستانی در ایالت اوتار پرادش در شمال هند در یک آگهی عمومی اعلام کرد که بیماران مسلمان را نمی‌پذیرد مگر اینکه نتیجه آزمایش منفی برای کووید-۱۹ داشته باشند. رهبران حزب حاکم نیز به این گروه پیوسته و حملات علیه مسلمانان را آغاز کردند.
گفتنی است، چند ماه پیش مقارن با سفر «دونالد ترامپ» به هند بود که مسلمانان در معرض یکی از خشن‌ترین خشونت‌های داخلی هند قرار گرفتند که طی آن حدأقل 50 نفر کشته شدند و 400 تن زخمی و 9 مسجد و ده‌ها جلد قرآن به آتش کشیده شدند. حالا با شیوع کرونا آنها باز در معرض خشونت‌های عجیب و غریبی قرار گرفته‌اند که شاید نتایج بسیار فاجعه‌بارتری داشته باشد.